Модулни паркинги като в Азия ще строят в Пловдив?
Пловдив отчаяно се нуждае от нови паркинги. Градът се задъхва най-вече, защото на всеки 1000 бракувани годишно автомобила в града, се появяват други 5000. Решението е в т.нар. модулни паркинги, които се изграждат за четири дни. Това каза по време на предизборния дебат по Нова телевизия кандидатът за кмет от НФСБ Славчо Атанасов, който е подкрепен и от ВМРО.
Той уточни, че предлаганите от него паркинги ги има най-вече в азиатските страни – Китай, Япония и Южна Корея. Те са стабилни конструкции и животът им е 40-50 години, добави бившият градоначалник, който според социологическите проучвания, има шанс отново да оглави общинската администрация в европейската столица на културата.
Славчо Атанасов обеща зелена система в Пловдив и управление с човешко лице
„Пловдив е в ужасяващо финансово състояние – 65 млн. лева дългове. Не е бил толкова задлъжнял, колкото сега. Без заем за стратегически обекти няма как да минем. Как ще направим продължението на булевард „Северен“? Как ще направим пробив под водната палата, където се получават ужасяващи тапи?“, попита той.
„По времето на управлението на Иван Тотев бе изтеглен заем от 30 млн. лева за безумни цели. 7 км булеварди се преасфалтираха, но без нито едно разширение“, подчерта Атанасов.
Той разкри, че туристите, които са посетили Пловдив през 2018-та, са с 20 000 повече от тези, които сега трябваше да посетят европейската столица на културата.
„Нашият сегашен градоначалник обича да послъгва и в началото казваше 3 милиона туристи, после падна на 2 млн., на 1,5 млн., след това изръси, че 500 000 души ще посетят Пловдив“, добави депутатът.
„Три неща иска бизнесът – светкавично административно обслужване, да не бъде изнудван от политически централи, ясни и прозрачни обществени поръчки. Още 2010 г. като кмет предложих на тогавашните партии в парламента да влезе принципът на мълчаливото съгласие, т.е. ако в определения срок администраторът не отговори на искането на гражданина, се приема както е в цяла Европа, че администрацията е съгласна“, подчерта той.
„По този начин затваряме жестоко вратата на корупцията. Това обаче бе отхвърлено в парламента от ГЕРБ, БСП и ДПС“, уточни бившият градоначалник.
Той припомни, че бе избран от пловдивчани за кмет с 60 000 гласа. ГЕРБ и ВМРО взети заедно имаха два пъти по-малко гласове от мен, заяви Тотев.
„БСП и ГЕРБ да се разберат какъв кандидат съм! Едните казват, че съм бил скритата кандидатура на Борисов, а другите – на БСП“, добави той.
Опонентката му от „Съюз за Пловдив” Дани Каназирева обаче изтъкна, че кметът Иван Тотев играел за Славчо Атанасов, след което кандидатът на НФСБ възкликна „Това е абсурд!“.
„На въпросите на Каназирева съм отговарял много пъти. Не знам защо като папагал ги повтаря“, добави той, след като двамата се скараха в ефир.
„Няма да търпя. Лично съм засегната. Няма да позволя да ме обиждате“, сопна се тя.
10 пъти повтаряте едно и също и аз ви отговарям, възрази Атанасов.
Моля ви, не изпадайте в истерия, прекъсна го Каназирева. Истерията вие я проявявате, репликира я патриотът.
Вие се изкарвате политическо бебе, което сега влиза в политиката, каза пък тя. А сега вие не ме ли обиждате, отговори той.
„През цялата кампания вашият партиен лидер Валери Симеонов нито веднъж не дойде в Пловдив. Срамувате ли се от него?“, попита Каназирева, а кандидатът на патриотите каза, че въпросът е нелеп.
„Ако не бяхте дама, нямаше да ви отговоря. Не е вярно, защото Симеонов на два пъти бе в Пловдив. Аз бях мажоритарно избран кмет. Не съм съгласен с твърденията, че градът се дели на ляв и десен. Това са пълни глупости. Изборите са мажоритарни. Хората гласуват за човек, който ще им свърши работата. За мен гласуват както десни, така и леви симпатизанти. Никога не съм позволявал партийни лидери да ми се бъркат в работата“, подчерта Атанасов. Защо и сега да го правя, попита той, преди да зададе скандален въпрос на опонентката си в студиото на Нова телевизия.
„Лично Тотев по водеща медия каза „Дани Каназирева винаги е била наш добър коалиционен партньор. Тя винаги ни е подкрепяла при вземането на важните решения, но шест месеца преди изборите, очакваме тя да се извърти и ще се направи на опозиция. Опозиция ли сте, г-жо Каназирева?“, попита депутатът.
„Жал ме е и се моля на тези избори да има разум! Категорично това не е вярно. Всеки знае, че съм най-активната в Общинския съвет и няма сделка, която аз да не съм атакувала. Ако изкарате сделки, които ощетяват града ни, ще се оттегля“, уверява Каназирева.
Славчо Атанасов влезе в спор и с кандидата на ГЕРБ Здравко Димитров.
„На миналите избори бяхте като действащ депутат от ГЕРБ кандидат на Реформаторския блок и се прегръщахте с Радан Кънев. Сега сте кандидат на ГЕРБ. След изборите през 2015 г. назидателно уволниха и изключиха всички ваши поддръжници, които бяха членове на ГЕРБ. Оставиха само вас. На кого сте кандидат в момента?“, попита депутатът.
„Винаги съм бил член на ГЕРБ. Тогава бях издигнат от инициативен комитет и подкрепен от реформаторите. Явих се на изборите за кмет, защото не бях съгласен с някои начини на управление“, заяви областният управител.
Според него Пловдив се задушава, защото е от табела до табела. Областта е една от най-бързо развиващите се – инвестициите са над 2 млрд., но те са извън града, изтъкна той.
Според Николай Радев от БСП пък средните заплати в Пловдив са ниски, защото фирмите, които започват дейност там, търсят евтина работна ръка.
Всички участници в дебата в ефира на NOVA се обединиха около тезата, че Пловдив има нужда от сериозни подобрения, що се отнася до градския транспорт, натоварения трафик и местата за паркиране.
„Когато се вдигнаха данъците за колите, всички транспортни фирми излязоха от Пловдив. Трябват кръстовища на две нива, да се завърши Околовръстното, да се направи пробив под гарата. Трябва и да се оптимизира градският транспорт”, заяви Димитров.
Според Атанасов пък в момента в София се шофира „по-леко”, отколкото в Пловдив.
Николай Радев определи поръчката за таблата по спирките на градския транспорт като „престъпно изпълнение от страна на сегашното управление”. Кандидатът на БСП и опонентите му бяха категорични, че въпросните табла трябва да бъдат поправени, защото към момента не работят.