Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Емил Хърсев: Може да спечелим от Фолксваген, но да не поставяме България в положение на мома без зестра!

Ако дадем 400 милиона евро на Фолксваген, колкото Турция е обещала като субсидия, как България ще ги получи обратно, попита Емил Хърсев
Ключови думи: Емил Хърсев, Фолксваген, Турция, Сирия, инвестиция, новините на БНТ

Фолксваген не се е отказал от Турция, но се отлага вземането на решение за тази инвестиция, а България е в значително по-добра позиция отколкото преди няколко дни. Не става въпрос обаче само за военния конфликт. Той прояви по-скоро противоречия между Турция и ЕС, които дълго време оставаха скрити. Това каза в сутрешния блок на БНТ финансовият анализатор Емил Хърсев.

„Това не е първата сценка, при която инвеститора стои и държавите трябва да се състезават колко да му дадат. Не бива да поставяме страната си в положението на мома, която избират и тя е от по-незабележимите външно и по-ненадарените откъм материални предимства“, добави той.

Водещата пък припомни, че немската фирма планираше да изгради край Измир производствени мощности за 300 000 автомобила годишно. Надзорният съвет на Фолксваген обаче отложи решението си за изграждане на завод в Турция. На фона на турската военна операция в Сирия от ръководството на концерна уточняват, че следят ситуацията в региона с голяма предпазливост. 

„Германците не са се отказали от проекта, но ясно се поставят въпросите, които още в самото начало трябваше да си зададат. Вчера министър-председателят на провинцията Долна Саксония, който е акционер в концерна попита какви са тези субсидии, които се дават и по какъв начин се допуска този механизъм на наддаване, при който естествено нито една европейска страна не би могла да конкурира авторитарна държава като Турция. Той постави въпроса дали не отваряме вратата за корупция“, коментира Хърсев.

Това е концерна с най-много подсъдими директори за скандали с лъжи и измами, уточни той.

„Никой не попита ако дадем 400 милиона евро, колкото Турция е обещала като субсидия, как България ще ги получи обратно? Откъде? С тези пари може да се направят много неща. Не виждам нищо сакрално в привличането на който и да било инвеститор. В икономиката трябва да има изгода“, подчерта финансистът. 

„Не бива да има наддаването за подаръци. Трябва да имаме ясни критерии за това по какъв начин се харчат държавните пари, когато става въпрос за стимулиране на чуждестранни инвестиции“, каза още той.
 

6
Коментара по темата
6.
Не е луд оня който яде зелника
16.10.2019 13:16:17
И кой е виновен?
Лукойл, че не плаща или държавата че не го кара да плаща?
5.
браво
16.10.2019 12:31:09
най-накрая някой да каже, че царя е гол. не може да изнудваш цяла държава, да ти плати строежа на завод, а ти после само да прибираш печалбата. а на тези които говорят за заплати и данъци, ще им припомня, че и Лукойл не спира да произвежда и продава, но данъци не плаща. на загуба работят хората. а разходите за заплати изобщо не се усещат от собственика.
4.
нтнт
16.10.2019 10:35:10
Хърсев ти си пълен идиот.Нали тези 5000 специалисти които ще работят там ще получават заплати ,нали тези заплати се облагат с данъци, отделно фолксваген ще си плаща данък печалба. Да не говорим за построяването на производствени сгради, нали това производство ще плаща ток ,вода, газ и други консумативи. Нали това производство ще има транспортен отдел които ще плаща пътни такси , застраховки и....т.н .Е...ти финансовия анализатор????Некъдърници.
3.
ХХ
16.10.2019 10:18:52
хубава е статията и хърсев е прав. Но:
1. "Той постави въпроса дали не отваряме вратата за корупция“ - крадецът (швабата) вика дръжте крадеца... корупцията и измамата са вкоренени в немската икономика.
2. хърсев пропуска да коментира обещанията на боко ибрика за лоялност към концерна... с други думи отказ от независимост и поставяне на България в негова услуга.
2.
Селянин
16.10.2019 09:43:49
Хърсев или това е платен анализ или си много глупав.
1.
Тоз го мислех за икономист
16.10.2019 08:40:10
Наистина ли не сеща как при производство на 300000 автомобила годишно могат да се избият 400 млн $ за 1-2 години и то само чрез данъци дори?
За 5-те хиляди работни места и ползата им за икономиката пък изобщо няма да говоря, нито пък за ползите от това, че бихме се наредили сред държавите производители на автомобили, а не само да правим датчици и ел.инсталации за тях
  Добави Коментар
Сексолог с разтърсващи думи: Има двойки, които... Не правят секс с години Обра точките на 55 години (СНИМКА) Джей Ло показа отлична форма по бански
Китайци вбесиха Наско Сираков? Не оцениха Алекс Колев... "Спайдърмен" каза "не" на алкохола От над 2 години
Германия пред дилема да забрани фойерверките след 5 смъртни случая на Нова година Мощни нелегални фойерверки и липса на контрол оставиха след себе си жертви и десетки пострадали  Диво животно се разхожда пред БНБ Лисица броди из столицата
Урсула фон дер Лайен е болна от... Тежка пневмония Почина бележит писател Отиде си Дейвид Лодж
78-годишна жена бе пометена от автомобил В Пазарджик Калфин: Политиците да се обединят срещу бедността, целта им не може да е еврозоната Бившият вицепремиер припомни как при приемане на плоския данък политиците са се оправдавали, че така щели да привлекат инвестиции
Отиде си Димитър Манов, президентът изрази съболезнования на близките на големия хореограф Напусна ни всеотдаен преподавател и творец със забележителна дарба, коментира за него Румен Радев Шок за Новак Джокович Падна от 293-ия в АТП