Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Прилагаме европейски модел, за да разрешим проблема с аквапланинга

Инж.Калин Калчев, един от най-добрите български проектанти, е категоричен, че в Европа този модел работи и може да се приложи ефективно и в България
Ключови думи: инж Калин Калчев, аквапланинг, конференция в Несебър, ХII-ата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие

В България да се приложи европейска практика за намаляването на катастрофи заради т.нар. “аквапланинг“ – поднасяне на автомобила заради дъждовна вода на пътната настилка.

Това предложи инж.Калин Калчев, който бе модератор на III-ата сесия на ХII-ата Национална конференция по транспортна инфраструктура с международно участие.(ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ В НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)

Инж.Калин Калчев, който е един от най-добрите български проектанти и преподавател в катедра „Пътища и транспортни съоръжения“ в УАСГ обясни пред наш репортер, че в момента се тества нов метод на фрезоване на асфалта.

На проблемните участъци по високоскоростните пътища, където се събира вода, се правят разрези от 1 мм-1,5 мм, за да може гумата да направи по-добро сцепление с асфалта, уточни той.

„Това е по-икономичният вариант, искаме да го тестваме да видим дали работи. Виждал съм го на места, че е много ефективен метод. Смятам, че ще намали сериозно броят на пътно-транспортните инциденти при аквапланинг, който e една от сериозните причини за катастрофи по българските пътища“, обясни пред Флагман.бг инж.Калин Калчев.

До този момент проблемът се решава с отводняване на участъците и оформяне на наклони, което обаче е доста по-скъпо. Заради това в много страни в ЕС, включително с по-студен климат и дъждове, се прилага методът с тънкото фрезоване.

Инж.Калин Калчев подчерта, че в момента в България се влагат сериозни средства в повишаване на безопасността, но признава, че на места се прекалява с ограничителните табели.  Прекалена им наситеност претъпява сетивата на шофьорите и те не могат да възприемат кога реално има нужда от намаляване на скоростта.

„Големият парадокс е, че колкото по-добра става пътната инфраструктура, толкова повече се увеличават ПТП-ата. Излиза, че по-лошите пътища, хората карат по-бавно и произшествията са много по-малко. Заради това сега обсъждаме различни варианти, с които да подобрим пътната безопасност. Шумната маркировка е добър пример в това отношения. На кръстовища, където е имало висока концентрация на ПТП-та при поставянето й, регистрираме рязък спад на катастрофите“, допълни инж.Калчев.

8
Коментара по темата
8.
до студента
15.10.2019 17:51:49
Калин Калчев сигурно ти издърпал черджето под мързеливия задник на някоя поръчка, отвсякъде си личиш, че го мразиш. Ми добър е бе, ти не ставаш.
7.
xaxo
14.10.2019 12:40:25
При аквапланинг гумата въобще не опира в асфалта бе Калино.
6.
Студент в УАСГ
14.10.2019 06:04:15
Тоз е голяма пиянка него слушайте кви ги дрънка само алкохол му е в главата.Пътя ще фрезова ама Бойко асфалт не слага какво ще фрезоваш ти бе
5.
Стругар
14.10.2019 02:27:43
Що направо не профилират търкалата на валяка и да прави директно асфалта с шарка. А ако успеят да вмъкнат високо устойчива гума в последния слой асфалт - ще направят сцеплението да си бере лайката. А пък и черен карбон ако добавяяят.....
4.
дид
13.10.2019 23:23:42
Надявам се фрезоването да бъде достатъчно деликатно тъй като малко да се прекали и се получава ефект.Попадал съм на не деликатно направен участък с фрезоване и автомобила става не стабилен и по-труден за управление.
3.
дид
13.10.2019 23:20:47
Надявам се фрезоването да бъде достатъчно деликатно тъй като малко да се прекали и се получава ефект.Попадал съм на не деликатно направен участък с фрезоване и автомобила става не стабилен и по-труден за управление.
2.
до 1 Пределно ЯСНО
13.10.2019 22:18:02
Нацепваме асфалта водата ЗАМРЪЗВА И ТОЙ КАКВО СТАВА МАЙ СЕ РАЗРУШАВА
АААААААААААААААА???????????????????ИЗНЕНАДА!!!!!!!!!!!!!!Всеки луд с номера си.Не се претеснявай ТОВА МУ Е РАБОТАТА.
1.
Инженер
13.10.2019 21:08:52
Абе, при едни хубави гуми с 5-8 mm грайфер, не ми е ясно 1 mm нарез на асвалта с какво ще помогне. Ако може да обясни по-подробно.
  Добави Коментар
Още израелски заложници бяха освободени от Ивицата Газа Докато Израел трябва да пусне от затвора стотици палестинци Украйна с удар по Русия Украински дронове удариха ключова руска петролна помпена станция 
Алекс Сърчаджиева скочи на Разград: Безумие! Хората там бедстваха, купете един снегорин за града - призова актрисата, която е и водеща на "Аз обичам България" Бежанец е заподозрян за атаката в Берлин Ето подробности
Тръмп си промени мнението: този път каза, че Русия е започнала войната срещу Украйна Във вторник Тръмп обвини Украйна за започването на войната, но сега промени позицията си по въпроса Гореща новина за 26 млрд. за пенсиите на българите Средният размер на изплатените пенсии през  2024 г. е 230,18 лв., а средният размер на разсроченото плащане е 471,07 лв., сочат данните
Министерският съвет с реакция след драмата в София Ето какво написаха от властите Води селски живот И е много щастлив
Поредна среща на президентското движение в Бургас – гражданите с активна роля в дискусията Тракийско дружество „Екзарх Антим I“ стана център на поредна среща за политическа промяна България има нова надежда в спорта В тениса на корт при жените
Тежка катастрофа в София Колите са изпотрошени Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение В Дания