Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Завръщането на лошите бели мъже

Ключови думи: Бели мъже в киното, Холивуд

Вече години наред културният климат е толкова силно доминиран от големия разказ за „лошите бели мъже“, които мачкат „бедните репресирани малцинства“, че ни се струва странно, когато някакви художествени продукти кривнат за малко от партийната линия и не се подчинят на властващата обществена догма.

Резултатът е свежа глътка въздух за нормалните хора и кошмар за световния „умнокрасивитет“. Видяхме как работи този процес покрай излизането на филмите „Имало едно време в Холивуд“, „Рамбо: Последна кръв“, а сега и „Жокера“. И трите заглавия изплашиха либералите до степен да се питат панически дали филмите не стават пак „твърде бели“.

Над 90% от кино и тв продуктите са контролирани от общ идеологически курс и редовно представят почти идентични сюжети за смели чернокожи жени, трансджендър герои и други мултикултурни агенти на Съпротивата, които се изправят срещу патриархалната тирания на зловещите бели мъже.

Колкото повече прогресивни филми и сериали се правят, толкова по-възмутени са либералите от съществуването на каквито и да е било други идеи и образи. Ако трябва леко да изменим и довършим една мисъл от комиксовата златна мина „Спайдърмен“ – с голямата сила идва и голямата отговорност… да не допуснем неща, които не харесваме в кината. Или където и да е било другаде.

Затова дори малкото филми, които не пропагандират политиките на днешния прогресивен ляв човек се забиват като трън в петата, обута в розов ботуш за мачкане на идеологически и етнически врагове. Истерията започна с „Имало едно време в Холивуд“ на Куентин Тарантино. Както пише Стив Сейлър:

„Задушаващият конформизъм на днешния ден накара дори Тарантино да се заиграе с подривното дясно.“

Според Сейлър „Имало едно време в Холивуд“ „отказва да се подчини на преобладаващите догми, които диктуват да се приемат американските мъже за изконно зли, а миналото – за расистко и непростимо“. За него е много вероятно днешните млади зрители, дълбоко индоктринирани в омраза към белия мъж, да намерят „Имало едно време в Холивуд“ за объркващ и дори притеснителен. Сейлър саркастично задава въпроса, който държи либералите будни през нощта в Twitter, с паничка соев сладолед в скута:  „Как така героите са бели мъже. И как така не се срамуват от своята белота?“

Трудно е да осмееш активистите критици и журналисти с традиционния похват на хумористичното преувеличение. За „Имало едно време в Холивуд“ някои от най-престижните медии в Западния свят написаха: „Обидно регресивен“„Смехотворно бял“ и „Тържество на звездното излъчване на белия мъж“.

Още по-радикална е ситуацията с „Рамбо: Последна кръв“. Новият филм на Силвестър Сталоун за един от двата му иконични алфа-мъжкарски персонажа беше подложен на прогресивна интернет инквизиция. По сюжет този път Рамбо избива главорези от мексикански картели. Не е трудно да си представим как това е накарало безброй либерални глави да експлодират като в сцена от хорър класиката на Дейвид Кроненбърг „Скенери“.

 

Филмът вдъхнови мейнстрийм медиите за зрелищни заглавия като „Тръмпистка фантазия“, „Ксенофобско клане“, „;MAGA мокър сън“, „Алт-райт пропаганда“. На въоръжение на либералните критици бяха още определения като „анти-мексикански“, „празнуващ бялото превъзходство“ и, разбира се, „токсичен“.

Не помогна и факта, че Силвестър Сталоун е дългогодишен републиканец, а в предишните филми Рамбо избиваше основно комунисти. Прогресивната присъда за „Последна кръв“ беше произнесена още преди премиерата. Слай нямаше шанс.

За разлика от Хоакин Финикс, който е веган активист за правата на животните и затворниците. Идеал на левия либерал. Но в „Жокера“ той играе гневен бял мъж, който е доведен от обществото до прага на лудостта и отприщва хаоса на насилието по улиците на Готъм. Филмът излиза в края на седмицата, но след премиерата във Венеция се радва едновременно на екзалтирани оценки и идеологически присъди. За активното крило на прогресивните критици „Жокера“ се оказа символ на „белия тероризъм“, който не осъжда правилно своя централен персонаж и легендарен комиксов злодей. Освен това е и потенциално опасен с възможността да вдъхнови масови стрелби и следователно е време за закон срещу оръжията. Горе-долу така изглежда алгоритъмът на либералната мисъл, впрегната да ревюира филм, но родила това, което ражда постоянно – политически призиви.

 

И така, малкото заглавия извън одобрения идеологически пакет разстроиха либералния човек и той нададе вой за забрана и отмяна. „Завръщането на белите мъже“ е преувеличена заплаха за евентуалното леко подобряване на отчайващото състояние на киното и културния климат като цяло, но надежда все пак има.

Автор: Владислав Апостолов за Lentata.com

3
Коментара по темата
3.
майтап уили
15.10.2019 13:42:48
Ясно, значи хем да се гледаме стари негърски вицове на закърнелите русофили и да се информираме от RT , breitbart , и 4chan, докато заприличаме умствено и физически на тръмпи.
Сори, но и Брад Пит и Крис Хеймсуърт не са лоши бели мъже в реалния живот. Съвсем скучни либерални татковци
2.
На всяка манджа, мерудия
15.10.2019 08:52:09
А бе, хиксчето!!!
Що не вземеш да млъкнеш за малко бе, тролче нещастно. Колко трябва да си самовлюбен, че да се изкарваш компетенция по всичко! Която и тема да отвориш и първо тъпите ти коментари виждаш. Я марш да свършиш нещо полезно!!!!
1.
ХХ
13.10.2019 23:45:08
Голям прас. Новата генерация израстна с ценностите на отрепките плевнелиев и цветанов... дет сега ще налазят коментара. Пак ще трябва да чакаме поколение-две.
ПП. Да не говорим, че в европа са на власт най гнусните лицемери ала християндемократическия талибан урсула ван дер лайен.
  Добави Коментар
Пие специфична спе*ма, защото... Вокалният педагог казва, че е полезно Кънчев с двойна грешка... За Роналдо
Пияницата, който отне два живота, съжалявал, но го оставиха в ареста Обвиняемият Тодор Нейков е без книжка от катастрофата на "Тракия", но често се качвал зад волана Бой в метрото в София Младежи са с наранявания
Отиде си известен режисьор Този свят напусна Ив Боасе Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Агресивен шофьор слязъл от колата си и нападнал младият мъж, счупил и стъклото на колата му
Протестиращи затвориха път в България, има задържан Граждани са недоволни от битови условия Откриха мъртви трима американски войници Автомобилът на военните потъна във воден басейн 
Ад край Луковит, тежкотоварен автомобил уби дете  Водачът на камиона, разбира се, е освободен, защо да го задържат, пита Диана Русинова Мъж отиде на гости на 42-годишна пловдивчанка, тя го... Нападна с нож
Човек бере душа след нападение от мечка До България Дете падна от тераса В България