Официално: "Астрал холидейз" фалира!
"Астрал холидейз", който е и един от най-големите туроператори в страната, обяви, че влиза в процедура по несъстоятелност, съобщиха от туроператорската агенция. Това става две седмици след като британският туристически оператор "Томас Кук" фалира, а отраженията върху българската туристическа индустрия започват да се проявяват.
Компанията бе българският партньор на "Томас кук".
"С огромно съжаление и разочарование, искаме да Ви съобщим, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване в несъстоятелност на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството и служителите. Това решение е взето след изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството. Причините да се стигне до тук са комплексни, но това, което ни остава са спомените, невероятните моменти, когато Вие сте били щастливи, и когато сме били причината за Вашето добро настроение и пълноценна почивка. През годините винаги сме се старали да постигаме високо качество на предлаганите от нас услуги и да осигурим максимален комфорт на нашите клиенти, както и незабравими изживявания", пишат от там.
Агенцията уверява, че е предприело всички мерки за зашита на клиентите си.
„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД поддържа валидна застрахова „Отговорност на туропратора“. Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги", става ясно от каченото на сайта на агенцията.
За всички, които са резервирали
„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г. Клиенти с бъдещи пътувания, които са заплатени на 100% от АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл към партньори, ще бъдат лично уведомени о наши служители. Клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчваме клиентите да направят справка със съответната авиокомпания, когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети", поясняват от компанията.
Клиентите на „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но АСТРАЛ Холидейз не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон. Те са гарантирани със застраховка „Отговорност на туроператора“.
Това е първата пряка жертва на Thomas Cook, като "Астрал" движеше програмата като трансфери, екскурзии и т.н. на 200 хил. чужди туристи от фалиралия оператор. Отделно още над 50 хотела ще имат неплатени сметки за летния сезон и тяхното финансово здраве е още неясно.
Ръководството, като партньор на Кук получавал ли е бонуси за миналата година?