Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Експерт посочи кои горива у нас причиняват щети на колата за поне 10 000 лева

В страната има около 5700 автосервиза, но 80% са в сивата икономика и не плащат данъци и осигуровки
Ключови думи: емил германов, гориво, бензин, сервиз, щети по колата, двигател

Незаконните автомобилни горива имат повече сяра от стандартните. Това коментира Емил Германов, председател на сдружение “Съюз на автосервизите”. Карането с такова гориво води до бавна смърт на двигателя, допълни той.

“При изгарянето на горивото се получава сярна киселина, която разваля филтри, клапани и турбокомпресори. Стойността на ремонта стига до 10 хиляди лева”, допълни още специалистът. В България над 80% от колите са над 15 години, което показва, че по пътищата у нас има стари и опасни коли, които застрашават живота и на останалите участници в движението, каза още Германов.

Заради това според него е добре да се забрани вноса на коли над 10 години. В страната има над четири милиона автомобила от тях над 10-годишни са 3,5 милиона или 86%. А 1,5 милиона са над 20-годишни. Всяка година у нас се регистрират около 300 хиляди автомобила, но от тях само 10% са нови.

“В страната има около 5700 автосервиза, но 80% са в сивата икономика и не плащат данъци и осигуровки. Няма никакви изисквания за дейността на автосервизите и всеки може да почне да поправя коли. А търговията с резервни част е система за разкомплектоване на крадени коли”, каза Германов.

В тази връзка за обществено обсъждане беше качен закон за пътните превозни средства, с който се въвежда режим за регистрация на сервизите, пише Блиц. Но той още не е приет от Министерски съвет, уточни експертът. В нелегалните сервизи цените са два три пъти по-ниски отколкото при тези, които плащат всички налози.

Заради това легалните сервизи са принудени да правят компромиси с качеството, за да могат да се конкурират със сивия сектор. Автосервизи от години искат да бъде приет закон, който да регламентира дейността им, но досега това все още не се е случило.

28
Коментара по темата
28.
Петър
07.10.2019 07:29:34
26-ти,
Оторизиран дилър не значи специализиран сервиз! Чети, за това са коментарите!
27.
Хазелнутс
07.10.2019 02:31:37
Оторезираните сервизи за нищо не стават,нямат качествени майстори и гърбят хората с високи цени.Скоро ходих в Опел да сменя маслото на кутията която е автоматична,като разбра че е 98 година ми викат не го барай карай докато сгъне чадърите,че такива са майсторите в Опел ,то не се сменяли карало се до живот
26.
СЕРВИЗ ХОНДА
06.10.2019 10:12:18
НЯМА СЕРТИФИКАТ НО МАМИ ЧЕ Е ОТОРИЗИРАН!
25.
NN
06.10.2019 09:54:47
Ми те, старите са по-добри от новите: имат дебели ламарини, по-ниски изисквания за горива. Пък те горивата ги произвеждат на едно място, бъркат ги на друго -пак се знае къде са и кои са. Властта и тя ги знае но не иска да направи нещо по въпроса!
24.
Петър
06.10.2019 08:43:40
Оторизираните търговски дилъри на определени марки не са специализирани сервизи! Не случайно зададох въпросът!
Като отидеш в сервиза поискай сертификат издаден от съответния производител! Тогава, и единствено тогава можем да говорим за специализиран сервиз!
Колко до самопознанието, то не е проблем стига преди практиката да има доста теория!
Няма как да очаквате от такива сервизи (вероятно се броят на едната ми ръка) ниски цени, но би следвало да очаквате много по състоятелен преглед преди самия ремонт на каквото, и да било.
За въпросния регламент би трябвало самите сервизи да го изискват, а не някой да им го налага! Все пак говорим за сериозни средства за обучение, и практически познания, които в България с нашите трошки в съчетание с некачествено гориво (което си зависи изцяло от Държавата, и Агенцията на която е поверено това право) няма как да стане.
Няма нелегални защото според господина няма регламент!
Пълен абсурд!
23.
Николай
06.10.2019 08:20:35
По повод легалните и лицензирани сервизи, знам поне 2 случая в МОТО ПФОЕ Бургас за кола която влиза за обслужване, смяна на ангренажен ремък и другата за съединител които после стават недвижими за дълъг период от време.
22.
Николай
06.10.2019 08:15:56
Пак не разбрах кой ги произвежда и продава тези горива? Кажете барем една бензиностанция, че да не зареждаме от там. Всеки път се пишат общи приказки от компетентни специалисти.
21.
Петър
05.10.2019 20:35:43
ха-ха,
Какво имаш предвид под специализиран?
И, защо сте отишли в такъв сервиз след, като твърдите, че преди това сте били при друг?
Не се заяждам, а просто имам нужда от информация за да ви отговоря на поставените въпроси.
20.
*********
05.10.2019 18:06:30
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
19.
Али Баба
05.10.2019 17:57:41
Господин Германов дрънка пълни глупости .Цялата история е че големите сервизи трудно намират добри механици защото не плащат добре.Затова реве Госин Германов.Защото е окачен да съхне от някоя банка и се чуди как да вкара хората в неговия сервиз и да им растяга локуми като им прави безмислени ремонтни дейности и им съдира кожата. Добрите механици си отварят малки сервизи и набират клиентела с качествени услуги ,не с помощта на тъпи регламенти.Не е вярно че не плащат данъци и осигуровки не можеш да заставиш добър монтьор да работи бес нормално заплащане или осигуровка ще си замине.
18.
ха-ха
05.10.2019 17:40:22
Отидохме на специализиран сервиз на Опел.Седмица преди това сменихме някои части .Прегледаха колата и казаха какво трябва да се смени.Всъщност и това ,което беше вече сменено,изсмяхме им се и си прибрахме колата без да ползваме услугите им.Сега я караме само на един познат ,при който знаем ,че ще бъде качествен ремонта.,тъй де при тъй наречените нерегламентирани сервизи.
17.
Добрин
05.10.2019 15:41:43
Не сярата а биодизиле унищожава автомобилите
16.
Какво се случва с България
05.10.2019 15:12:51
Политиците от ГЕРБ са едни от най-корумпираните в света, но народът ги избира с изненадваща упоритост. След като бъдат избрани отново, те започват нспрекъсната война с поданиците си и съсипват целенасочено всеки бизнес, който не е на тяхни хора, както и всичко ценно, което създават българските
15.
05.10.2019 14:44:25
Смешковци - и как, аджеба, ремонтът ще ми излезе 10 бона, ако таратайката ми струва 500 лева?!
14.
И как стана така
05.10.2019 14:18:13
Нали 95% от горивата в БГ ги произвежда Нефтохим. Вноса е пренебрежимо малък. Та нали митническите складове пак са на Лукойл. Явно тези с малките бензиностанции са намерили начин да добавят сяра и не знам какви си глупости в горивата. Имаше една реклама на времето за шоколади Своге. Швейцарски експрет казваше с учудване - български от Своге!? После наум си казваше - да са еба в експерта. Та и тоз 'експерт' е същия.
13.
хахо
05.10.2019 14:07:48
Статята е тип де го удряш,де се чупи.Първо туй със сярата е пълна лъжа.Сярата служи за смазване на БЦГ,но замърсява околната среда,спор няма.„Бавната смърт” (отлаганията) се дължи на недобър горивен процес,а не на сярата,пък и няма нищо вечно създадено от човека особено в техниката.Второ след като статистически около 6% от работещите в България получавали 9000 лв месечно,то нормално и чисто новите автомобили да са в този диапазон около 6%.Въпросът е ко праим ние с гайдите?
12.
*********
05.10.2019 14:02:42
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
11.
Бай Ташак
05.10.2019 13:34:21
Г-н топ експерта даже незапомних името му да отбележа че в западна Европа се карат рертро автомобили и не са никак опасни за никой всичко зависи дали един автомобил се подържа и обслужва добре ако всички експерти са като вас майко мила затова в България е всичко с краката нагоре а за автора на тази статия и той пишман журналист като експерта елементарни познания няма да беше прочел малко от нета пародия
10.
Рътатуй
05.10.2019 13:28:21
Да ви знам и журналистите. Някой чете ли преди да пльоснете поредната порция бълвоч от която не става ясно какво общо имат сервизите със скапаните горива, че с 10 годишните коли? Миш-маш пишете.
9.
DJARO
05.10.2019 13:20:22
6toto zaplatite sa po 9000lv. v BG za tova kara bulgarina 20 godi6ni ko6nizi.....v otoriziraniq serviz smqna na maslo ne e po-malko ot 150lv. s masloto ot tqh....bez filtrite.....a v kvartalniq serviz e naprimer 80lv.....za sreden klas avtomobil,govorim?
8.
данъкоплатец
05.10.2019 13:19:29
Искат да направят като с прасетата, да вдигнат цените на ремонтите, тоя кой го знае колко автосервизи има
7.
Петър
05.10.2019 12:58:08
1. Не разбрах какво общо имат нелегалните сервизи с некачествените горива?
2. Ако Държавата знае (съмнявам се да не знае, но корупцията е Държавна политика) кои са 80-те % нелегални сервиза, то Държавата е съучастник!
3. Няма Закон, по който да се регламентират нелегалните? Значи легалните работят незаконно?
Г-н Германов осъзнавате ли колко глупости изръсихте?
6.
Бургас
05.10.2019 12:54:52
Ние сме циганска държава, циганите са най добре-нито данъци плащат нито сметки, ние им ги плащаме. Поздравления за автосервизите - догодина 90%да станат в сивия сектор - тук така се прави.
5.
аз
05.10.2019 12:37:21
от горивата отиде до забрана на старите автомобили,добре ли е автора
4.
Asas
05.10.2019 12:29:27
Пак мачкат дребния бизнес. Такъв бил онакъв бил не плащал не било качествено си сиктир бе аз пък си ходя в малки сервизи. Да го духат олигарсите.
3.
мхм
05.10.2019 12:27:02
абе какво ми говорите. в официалният сервиз на моята кола, не знаеха къде се намира номера на двигателя, а тия експерти искат да им поверя ремонта.
2.
ха ха ха
05.10.2019 12:24:29
много ми е смешно, когато разни специалисти, започнат да се жалват, че българина карал стари коли и ползвал услугите на нерегламентирани сервизи. ама не казват как да си купим нови коли с български доходи и защо в официалните сервизи не разбират от коли, но пък взимат двойно, че и тройно повече пари.
1.
Запознат
05.10.2019 12:22:59
Цялата работа е да закрият сервизите, да не може обикновения майстор да работи за себе си, а да ходи и да робува за една мизерна заплата на големите акули в бранша.
  Добави Коментар
По какво си личи, че мъжът е готов да скъса с вас Признаците не винаги са ярки и набиващи се на очи, но има някои, които не са за пренебрегване  Диета с ориз: как бързо и вкусно да свалите излишните килограми Ще дaде резултaти сaмo aкo следвaте някoи прaвилa
Ударно начало на декември ще имат тези 3 зодии – няма кой да ги спре Кои са тези зодии, за които звездите обещават ударно начало на месеца Ванга й помага Раева е като преродена
Русия и Украйна си размениха телата на стотици загинали Ужасът на войната е голям Правя тази рецепта за Тюрбан сарма от 60 години – срам не срам, мога цяла тава да изям! Всичко е много просто – смесваш и пълниш листата
"Нас не ни броят за живи" Лоша констатация за България Сделките с имоти стигат 10 млрд. лв. Очакват нови ограничения за ипотеките догодина
Роналдо акостира до България? Турски гранд иска футболната звезда Разкри си душата Звездата Кидман се страхува от смъртта
Тези думи на Гунди са велики Аспарухов наистина е давал сърце и душа за България, както е рефренът Футболен съдия се самоуби Трагедията се случи в Русия