Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Евродепутати: Решение на VW в полза на Турция ще бъде нечестно

Ключови думи: Завод на Фолксваген, Турция, евродепутати

Евродепутати от различни фракции критикуват остро плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen да строи новия си завод в Турция, пише Berliner Morgenpost, цитирани от Инвестор.

Журналисти от вестника са разговаряли с депутати от ЕНП, Зелените и АЛДЕ, които са изразили подозрението, споделено в понеделник и от председателя на европейската партия на Зелените Райнхард Бютикофер. Според него решението на Volkswagen нарушава правилата на ЕС за закрила на конкуренцията.

"Изглежда, че решаваща роля за избора на Турция е изиграла гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 000 автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер на 400 милиона евро", каза пред AFP Бютикофер. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът, цитиран и от DW.

Berliner Morgenpost разполага с писмото на седем евродепутати до Еврокомисията, в което те предлагат да се проведе съвместно разследване в Съвета за асоцииране ЕС-Турция. Германската евродепутатка от Зелените Виола фон Крамон-Таубадел, която е сред подписалите въпросното писмо, призова Надзорния съвет на Volkswagen да спре проекта. Депутатката е избрана във федералната провинция Долна Саксония, която от името на държавата държи пакет акции и участва в решенията на Volkswagen.

Berliner Morgenpost припомня, че договорът на германския автомобилопроизводител с Турция е пред подписване, след като Управителният съвет на концерна е взел принципно решение. Вестникът посочва също така, че "съседна България също положи усилия да привлече инвестицията, но поради ограниченията на ЕС не можеше да обещае (достатъчно голяма - бел. ред.) държавна подкрепа".

Агенция AFP също припомня, че до последния момент и България, която е член на ЕС, се е надявала да получи завода. Правителството в София направи на концерна примамливо предложение за държавна помощ - по думите на премиера Бойко Борисов обаче, това можело да стане само "при стриктно спазване на европейското законодателство", отбелязва агенцията.

Подписалите писмото до EK - сред които са и шефът на германските християндемократи в Европарламента Даниел Каспари и председателят на европейските Зелени Райнхард Бютикофер - подчертават, че инвестицията ще наруши правилата за конкуренцията в ЕС, но визират и политическото положение в Турция. Пред AP Райнхард Бютикофер го формулира така: "Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна Volkswagen предизвиква потрес."

Бютикофер призовава Европейската комисия да се намеси. Според него Фолксваген се опитва да печели, нарушавайки правилата, а и освен това вреди на една държава-членка. Евродепутатката от Долна Саксония Виола фон Крамон-Таубадел казва пред Berliner Morgenpost, че изборът в полза на Турция подсилва "автократичния режим на Ердоган" и същевременно изпраща "опустошителен сигнал" до другия кандидат - България. " Volkswagen сякаш не си е взел никаква поука от последните скандали", казва евродепутатката.

В края на статията си Berliner Morgenpost я цитира с думите: "На фона на сегашната нестабилна и изключително критична политическа ситуация в Турция всеки, който реши да се довери на финансовите обещания на президента Ердоган, някой ден навярно ще трябва скъпо да заплаща този финансов риск".

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

20
Коментара по темата
20.
Петър
04.10.2019 20:24:15
XX,
Времето ще докаже колко си зависим болшевики!
VW бил ЕС? Изчадие путинско!
19.
XX
04.10.2019 13:20:58
@18
аз разбирам.
ти явно не разбираш, че фолксваген - това е брюкселския ес и брюкселския ес - това е фолксваген...
18.
Петър
04.10.2019 13:03:53
Не защитаваш системата, която един европейски коцерн умишлено заобикяла, за да избегне данъци, и да употреби за политика, която политика противоречи на ЕС! Не, на Плевнелиев. Това е престъпление бе човече! И, тези от коцерна ще го разберат, както и ти!
За точките не си заслужава да ти ги коментирам. Или не разбираш, или просто така ти е угодно. Твоя си работа.
17.
XX
03.10.2019 20:00:58
@15
Упс, къде видя да защитавам някого?
Просто обяснявам, че системата е такава. Кокто отрепката плевнелиев казва - ценности... време е да дойдат 100 000 000 афроараби дето брюксел ги иска и да затрият тая кочина европа.
16.
ХХ
03.10.2019 19:57:09
@15
1. E и? Къде е забранено? Понеже не ми се чете, каква е разликата с чуждите фирми у нас?
2. Кои точно данъци? Според договора ес - турция, мита не трябва да има. Екологичните такси даже България шикалкави от преди 2000 година да ги избегнат отбрани предприятия. Истината е, че всички правят така - ценностите на спонсорите на християндемократическите талибани в ес са корупция, лъжа и измама. Затова и подкрепят енп.
3. Кои данъци? Тези дето шел никога не е плащала ли? Турция е в процес на присъединяване.
И от гледна точка на този процес и сто има известна хармонизация на правилата...
За дивидентите - да му мислят немските арбайдсговеда дет си харесват кочината и инвестират за пенсия в бондове с негативна лихва. Ако питаш мен - по добре да измрат всичките да не цапат планетата.
6. Кабинет боко 1 обучава терористи в правец. Факт.
Нато помага на терористите. Факт.
България продава оръжие на доставчиците на терористите. Факт.
7. Че нали и аз това казвам - политиката на отказ от суверинитет води до чуждо влияние и комбинирано с евтин труд - до инвестиции.
15.
Петър
03.10.2019 14:30:42
1. Новото Дружество е регистрирано в Турция, не в ЕС, дори и да има споразумения с Германия за някои стоки!
2. Данъците, които ще избегне от иначе лошите правила на ЕС, но иначе благодарение на тези правила е станал такъв концерн! Иска да ги избягва този, който умишлено го прави (причина, а не следствие)! Или престъпление, и не само в ЕС, но и в Германия, и България!
3. Турция не е страна от ЕС! Съответно данъчните Закони, няма да са приложими за Дружеството! Но, печалбите ще отидат в джобовете на собственици, и на Ердоган! Кое не разбра? Те няма да ги разпределят, както го правят в Германия, за да избегнат данъци (следвствие, а не причина), и тогава да се изчислява печалбата!
6. Извинявай, но България не воюва! Нито НАТО, която се изтегля от Турция! Очаквам Турция да бъде изключена от пакта, въпреки че САЩ са неин отявлен съюзник!
Сбъдне ли се мечтата на Тръмпи за увеличаване на бюджетите на останалите членки, гласът и замира! Бъди сигурен в това.
7. Благодарение на политиката се постигат инвестиции, а не обратното! За това, и казат, че концерна се заиграва с политиката, в която той (концерна) няма да изгуби нищо! Пак не разбра явно.
Твърдението само по себе си не е факт! Още повече, ако го твърди този който го споделя.
Продължавай да защитаваш Ердоган, и евреите собственици на концерна!
В друг коментар не случайно казах да си припомните историята, и техните икономически взаимоотношения, които винаги са били на пук на политиката! Следствията са ... смърт, и разруха!
Фактите може всеки сам да ги прочете, систематизира, и т.н.!
14.
ХХ
03.10.2019 11:59:08
@12
и за северна - не е случайно, че джамнезнамсикакво и незнамсикой автопроизводител инвестират в тези райони... защото както казах: инвестиция = зависимост.
та това за силата на турция при ердо се дължи на безродни и слабоумни утки като теб. не се напъвай - няма да го вденеш.
13.
ХХ
03.10.2019 11:55:46
@11
турчин е на баща ти изтърсака....
12.
do XX
03.10.2019 11:11:50
Ердоган има претенции за южна България, такива като теб трябва да ги хванем и да ги изритаме в Турция , в тая цигания там, където всичко е фалшиво и колите които ще произвеждат и те ще са фалшиви сигурно, както 5 звездните им хотели в които има само храна и пиене, мечтата на българина, а иначе интернета дроб, стаите дроб , плажа трагедия, хората чакат на границата по 8 часа, защото нямали ток турчалята, ей това е в 21 век чакаме по 8 часа на границата, защото няма ток .... ????
11.
toq XX
03.10.2019 11:09:02
този е турчин , сигурен съм, щом не е съгласен, представям си, циганин - турчин, нали това е новата мода
10.
ХХ
03.10.2019 10:23:37
@9
нищо не манипулирам. първото ми твърдение е факт, второто с условието за политическата част.
1. конкретно кои правила нарушава фолксваген (че това не е ли типично за немския бизнес като цяло)?
2. кои данъци да избегне (кой не се опитва да избегне данъци)?
3. какво искаш да кажеш с употреба на собствени закони за лична употреба (е, не са америка да правят собствени закони за чужда употреба)?
4. ... чужда държава (не разбрах връзката на предните изречения с това)???
5. естествено, че парите ще са си за тях (относно ердоган - типично е за немския и евроатлантическия бизнес като цяло да разчита на пари за смазване на машината - самата дума schmiergeld). За остатъка за народа остават "ценностите" - като у нас.
6. емигрантите са си резултат и от ердо и от евроатлантическите ни партнери, вкл и от нас - не си затваряй очите.
7. инвестициите винаги са политика. няма голяма инвестиция без гаранции, че локалното управление ще играе по свирката на инвеститорите. инвестиция = зависимост.
пп. трябва да си отворим очите и видим, че стената около западен берлин е трябвало да бъде стена около целия немски обор, за да се изолира човечеството от тази проказа.
правилно е постъпил ссср, когато я е построил, след като бащата на немския обор аденауер на 2х е отхвърлял предложение да го обедини...
9.
Петър
03.10.2019 07:49:42
ХХ,
Манипулираш отново коментари, а не обръщаш внимание на публикацията, в която не се обръща такова голямо внимание на България, колкото факта, че Европейски концерн нарушава правила за да избегне данъци, а също така употребява собствените си Закони за лична употреба, при това на чужда Държава, в случая Турция! Лична употреба защото спестените печалби ще бъдат за тях, и за Ердоган, а не за "турците"! Ердоган, който заплашва Европа с емигранти, които с военните си действия предизвиква!
Концерна се заиграва с политика, която може да има фатални последици, не за него, а за Германия, и не само!
Ноунейм, ти изобщо не познаваш Историята си! България не е "държавичка" защото съществува от хилядолетия за разлика от измислената Турция!
Политиката в България е отражение на самите Нас, и самите Ние можем да я променим! Но, като гледам, това няма да стане с подобно разсъждение.
8.
Ноунейм
03.10.2019 00:09:03
Ха ха, толкова ли разни псевдо журналисти не разбират, че една бизнес империя като Фолксваген АД въобще не се интересува от някаква си мини държавичка като БГ, камоли от това политиците как ще се опитат да яхнат такъв момент. Една такава компания се интересува само и единствено от мащаби и финансови прогнози за поне две десетилетия напред, ако не и за повече. Аз съм българин, но нека си признаем, как можем да се сравним като какъвто и да е ресурс с турската икономика??? Другото което е, България е територия, която пряко членството си в ЕС, като вътрешен ред и бизнес условия е общо-взето гола вода. Освен за туризъм, който е изцяло в ръцете на мутрите, не става за нищо друго. И накрая, една държава без поне една ясно изразена класа няма как да има претенциите да стане домакин на такъв голям бизнес проект, като въпросния завод на Фолксваген.
7.
българка
02.10.2019 23:03:16
Кое е честно? Да дойдат тука, че да ги окрадем?
6.
Ката Пулт
02.10.2019 13:48:15
Кошлук, купи седалки от Апачи и когато някой изнаглее и не иска да напусне студиото, видещият да го катапултира :-D
5.
ХХ
02.10.2019 13:06:41
@киро
първо, че търговията на ес с турция е освободена от мита в по-голямата си част.
второ (от гледна точка на разсъжденията ти - политически), викаш да помагаме на негово банкянско величество да се задържи на престола?
4.
Киро
02.10.2019 12:51:53
Това решение е в разрез с икономическата логика,турците ще произвеждат или ще сглобяват коли?
Нали всичко ще се обмитява, веднъж вноса на части за конвеирите после износа на готовите автомобили!!
Много се говореше за това че завода ще се прави в Източна Европа за подпомагане на развиващите се икономики, а какво се получи ще помагаме на Ердоган да се задържи още дълго на престола негово президентско величество!
3.
Киро
02.10.2019 12:51:52
Това решение е в разрез с икономическата логика,турците ще произвеждат или ще сглобяват коли?
Нали всичко ще се обмитява, веднъж вноса на части за конвеирите после износа на готовите автомобили!!
Много се говореше за това че завода ще се прави в Източна Европа за подпомагане на развиващите се икономики, а какво се получи ще помагаме на Ердоган да се задържи още дълго на престола негово президентско величество!
2.
ХХ
02.10.2019 10:11:34
слабоумните фенове на отрепката плевнелиев и безродника цветанов да си видят ценностите.
... отделно, че ес говедата лицемерничат за пореден път, като премълчават за милиардите субсидии за airbus... да не говорим, за ес фондовете, които субсидират технологии, държави и партии.
отново ценности за олигофрените на герб и ес.
пп. няма да навлизам навътре, че най-лицемерните отрепки на тази земя са християндемократическите талибани, повдигнали въпроса, както и що за стока са ултразелените комунисти.
все факти
1.
гого
02.10.2019 10:02:18
Кой го интересува дали е честно? Важното е, че не е в наш полза!
  Добави Коментар
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите
„За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо 4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те 
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация