Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Стамен Янев: Още имаме надежди заводът на Volkswagen да бъде в България

Засега концернът не е е произнесъл финално, посочвайки, че има нужда от още анализи и събиране на информация
Ключови думи: завод за фолксваген, българия, шанс

Докато няма подписано споразумение, имаме надежди заводът на Volkswagen да бъде в България. Това каза Стамен Янев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, коментирайки очакваната бъдеща инвестиция на германския производител на автомобили в Югоизточна Европа, пише investor.bg

„Нашето действие по привличането на Volkswagen не се крепи само на надежди, а на това, което българското правителство предлага като цяло – икономическа, политическа, финансова стабилност, възможности за развитие на бизнеса, добра инфраструктура, квалифицирани работни кадри. Докато няма подписано споразумение, ние трябва да правим всичко необходимо, за да се поздравим с успех“, каза Янев по БНР.

„Ние сме дали всичко, което е допустимо спрямо европейските правила, свързани с държавна помощ, така че да привлечем Volkswagen. Направихме максимума. Ще мислим и други варианти, така че да предложим още по-атрактивни условия“, обясни той. Те обаче са търговска тайна, посочи Янев. 

Готови сме да предоставим, това, което иска да постигне Volkswagen с тази инвестиция, допълни той и загатна за предимството на суперкомпютъра, с който ще разполагаме. „Нашата амбиция в голяма степен е не само да предложим възможност за Volkswagen да инвестира в България в своето традиционно производство, но и да надгради и да посрещне предизвикателствата на новите технологии и това, че в голяма степен концернът има инвестиционен план за развитие в сферата на електрическите автомобили“, каза Стамен Янев.

Очаква се германският автомобилен концерн Volkswagen да вземе окончателно решението си за очакваната инвестиция на Балканите в края на октомври. Засега концернът не е е произнесъл финално, посочвайки, че има нужда от още анализи и събиране на информация. ЕП също разкритикува концерна за водените разговори с Турция.

Междувременно производственият директор на марката VW Андреас Тостман заяви миналия четвъртък в Берлин, че компанията е „в заключителни преговори с Турция".

Дългосрочното отлагане на решението на Volkswagen за инвестицията, която все по-упорито се свързва с Турция, едва ли е случайно. То може би означава резерви от страна на компанията заради съществуващия митнически съюз между ЕС и Турция, който задължава страните да съблюдават правилата, валидни за страните-членки на еврообщността. Така турските държавни протекции, с които страната се опитва да спечели инвестицията, се оказват под въпрос и могат да породят санкции, твърдят експерти.

Според Юлиана Николова, директор на "Портал Европа" и експерт - участник в преговорите за България по този вид споразумения, има и чисто прагматични причини, които изискват от ръководството на компанията още размисъл и оглед на възможностите в Източна Европа. Тя смята, че промяната в данъчната политика и общата политическа нестабилност разколебават Volkswagen за Турция.

„Политическата нестабилност и това, че ЕС прави крачка назад в отношенията си с Турция – по-скоро това е по-силният аргумент, отколкото аргументът с неправомерната държавна помощ, защото тя в един или друг смисъл може да бъде оправдана. Може да се направят крачки тя да бъде доказана, че е необходима и че не нарушава правилата на вътрешния пазар. България не бива да разчита на слабости, които предлага турската страна, а трябва да намери начин да предложи по-добри условия, които да са по-атрактивни за Volkswagen, отколкото Турция“.

Голяма е вероятността България да загуби тази битка. Но е възможно вместо вложението от Volkswagen, у нас да дойдат други инвестиции, коментира по темата бившият министър на икономиката Николай Василев. Той отбеляза, че турският пазар е огромен и България не може да се състезава с това, а Турция може и да си позволи държавни помощи. Все пак Василев призна, че ако тази инвестиция отиде в Турция, ще бъде разочарован от политическа гледна точка, защото при сегашната международна геополитическа обстановка не отива точно на германска компания да предприеме този ход. По думите му ако не в България, тази германска инвестиция, трябва да отиде в ЕС.

Изпълнението на проекта в Турция би било политически противоречиво заради притесненията на ЕС за ограничаването на свободата на изразяване и правата за провеждане на демонстрации, според вижданията на евросъюза, при управлението на президента Ердоган. Аргументацията на Volkswagen е, че Турция е страна кандидат за членство в ЕС, отбелязва Ройтерс.

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

10
Коментара по темата
10.
юмер исмаил бедри
02.10.2019 18:44:04
надежда всяка оставете ,дет се вика и тъй може да се каже
9.
Tyu
01.10.2019 23:40:22
Тоя у ред ли е?
8.
Верно ли?
01.10.2019 23:15:51
Тате каза, че ще ми купи колело, ама друг път.
7.
ХХ
01.10.2019 22:20:14
Много бръмчат... вероятно идат избори...
Интересно, че янев говори за електрически модели, при положение, че чехите не можаха да се преборят за преустройство на заводите им с приоритет и сега го правят "сами"...
6.
*********
01.10.2019 22:08:25
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
хохохо
01.10.2019 21:50:17
Това виц ли е?
Щото ако не е, значи се гаврят с нас
4.
bai kosta
01.10.2019 21:29:31
Продължавайте да се надявате.Надеждите и мечтите са безплатни.
3.
учител
01.10.2019 21:07:46
И кой ще работи в този завод- много ми е интересно!
2.
Ебльо
01.10.2019 21:02:43
Хахагахахаха. Голям виц. Това е все едно да се надяваш средната заплата да стане 2000 евро.
1.
Дядо Добри
01.10.2019 20:49:06
Олигофрени! И с какво точно се занимавате във вликата "Българска агенция за инвестиции"? Освен да лапат държавна заплатка и да разтягат локуми, докато имат "надежда" за Фолксваген.
  Добави Коментар
4 зодии с най-висок коефициент на интелигентност Акo имaте приятел Вoдoлей, знaете, че те виждaт светa пo рaзличен нaчин Колко струват колите, внасяни от Китай в Украйна Заради ниските им цени някои купувачи намират китайските автомобили за относително привлекателни
Снимките ни в социалните мрежи ще обучават изкуствен интелект Киберексперт съобщи, че българи вече са завели дела относно безопасността онлайн Те правят от мухата слон - ето кои са царете на скандалите Вижте кои са тези 4 зодии
Продават рядка находка от Титаник за 50 хил. паунда Ханс Кристенсен Гивард е сред 1500-те загинали при сблъсъка на кораба с айсберг Носи дрехите на майка си в предаването Мацката с най-много рози в Ергенът жъне успех, след успех и по всичко личи, че се превръща в основна фаворитка на Васил
Ако това се случва с вашата пералня, значи се разваля Вижте важните признаци Почина успял българин Напусна ни Илия Пехливанов
Стана ясно кой е арестуваният топ мафиот в центъра на София. Голяма клечка е! Това е Александър Любович Иззеха анаболни стероиди за над 500 000 лева в Студентски град Месечно от схемата са печелени около 120 000 лева
Какво се случи с нея? Изчезнала е безследно  Кметът Николай Димитров: Равда има най-дългия туристически сезон в община Несебър Равда и Несебър вече се възприемат като едно цяло – туристите трудно могат да направят разлика между двете селища благодарение на унифицираната инфраструктура, отбеляза градоначалникът