Правилата на ЕС и липсата на работна ръка отказали VW от България
Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС за държавните субсидии, докато в Турция този въпрос се решава гъвкаво, казват от Фолксваген. Това може да се окаже решаващо за инвестицията от 1 млрд. евро.
В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция: "Водим заключителните разговори", заяви в четвъртък (26 септември) Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген пред журналисти в Берлин. Според него в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а „може би и по-рано", пише "Дойче веле".
Преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.
По 300 000 автомобила годишно
Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро, предава Днес.бг
Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.
Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС. В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.
Предимствата на Турция
Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние".
Според Фолксваген равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.
Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген.
Очаквам сериозни санкции, или смяна на курса от страна на концерна!
Това е кратък отговор на някои коментари за някви потоци.
Написал съм го ясно, и точно за тези, които могат да четат!
Консуматор не знам на какво си, но и това ще разбера, както разбрах що за стока си!
Потокът е един, и той не е "турски"!
Единственото правилно твърдение в малоумният ти коментар е "строиме"! Но... Те стоят, Ние плащаме! Надявам се останалите правилно да ме разберат, а ти си консумирай, каквото и до сега!
Я кажи, кой е сега консуматорът на турски поток, заради когото строиме нови тръби до сръбската граница?
Леко ти е грешна справката!
Южен/Балкански поток е транзитен с неясен консуматор! Или ще плащаш с години дори, и да няма кой да го купи този газ! А, ако няма кой да го купи, то няма и да получаваш такси, а ще плащаш разходи, и то непосилни!
Унгария иска, или започна строеж на нова ядрена мощност, което тотално компрометира желанието и да се снабдява с газ! Едно от двете ще бъде ненужно! Унгарците ще съжаляват за предателството на Орбан, както и Ние за предатеството на Борисов! Колкото до сделката с VW, казах в предния си коментар една от причините!
Бежанска вълна не може да има, освен ако Турция предизвиква нови сблъсъци в Сирия, и Иран!
В други коментари писах, че Турция задължително трябва да бъде изритана от НАТО, и няма място в ЕС! А, Германия е неин отявлен съюзник от доста време!
ЕС, и все още е пакт за икономическа стабиност на Европа, а не политическа, която ако се допусне разпадът и, то бежанската вълна ще ти се стори вълшебна приказка!
Да не казвам, че бежанската вълна от Африка, и Афганистан е в пъти по многобройна от Сирия,Иран, и Ирак взети заедно!
Една малка част от "турците" са по-добре, както и една малка част от българите са по-добре! Отново факт!
Интересно ми е да чуя какъв е извода?!
Като не можеш да четеш, недей да пишеш!
Излагаш се с всеки твой следващ "коментар".
Правилата били на германците - идиот!
Много от частите не се произвеждат, и в Германия! Разликата е в печалбата, която ще налеят в тарбуха на Ердоган! И, това те радва?
Мисли преди да пишеш.
Казах ти да научиш български.
Не отговаряй от името на други! Знам, че си изрод, но остави човека да защити малоумната си теза, която дори не е негова, но е същото подобие на теб самият!
Като се има предвид факта, че тези правила на ЕС са до голяма степен благодарение именно на германците! Благодаря ти за добрите думи!
Добре, че има подобия, като теб да ме правят щастлив!
Ми явно си промита с ценностите за олигофрени тиква. Дерзай и гласувай за шаманите с ценностите...
Пешка, не знам, дали #16 е нещастен изрод, но ти ми мязаш на щастлив идиот - почти кат оня с ценностите, дет пробутваше програмата за внос на 100 000 000 имигранта.
И, предполагам че VW извършва своята дейност без вътрешни правила?
В Турция естествено печалбата за евреите собственици на концерна ще бъде петратна, именно поради спазване на правила?
Изрод нещастен!
Дерзай народе. Копай дъното на дупката и се надявай на по-добър живот. Да, ама не.
Надявам се VW да бъде санкциониран с поне същата сума, с която иска да изнесе пари извън ЕС!
Надявам се ЕС да наложи двойни мита, и акцизи на всяка марка под шапката на VW!
Като искат да произвеждат извън ЕС, то да го напуснат! И после България била троянския?!
Турция, умнико, сама произвежда Ф16, автомобили Рено, Фиат, Мерцедес. Ти си прави сметка дали е инженер до инженера.
Ако има завод, работници ще има, мнозина ще се завърнат у нас, и други ще дойдат. Въобще цялата тази история с VW е пълен фарс! Според мен банкянската зелка трябва да си ходи и да идва на негово място, честен, кадърен, интелигентен и отговорен политик с богата култура и солидно образование. Тоя тиквун за какво ми се целува и прегръща с Меркел, като полза от това имаше само за егото му, което единствено, като тумор растеше по време на почти десет годишното ми управление!