Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Правилата на ЕС и липсата на работна ръка отказали VW от България

Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод
Ключови думи: завод за фолксваген, турция, българия, причини, европа

Заплатите и в България са ниски, но там важат правилата на ЕС за държавните субсидии, докато в Турция този въпрос се решава гъвкаво, казват от Фолксваген. Това може да се окаже решаващо за инвестицията от 1 млрд. евро.

В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция: "Водим заключителните разговори", заяви в четвъртък (26 септември) Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген пред журналисти в Берлин. Според него в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а „може би и по-рано", пише "Дойче веле".

Преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.

По 300 000 автомобила годишно

Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро, предава Днес.бг

Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.

Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС. В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.

Предимствата на Турция

Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние".

Според Фолксваген равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.

Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген.

42
Коментара по темата
42.
Петър
30.09.2019 21:42:48
ЕП вече разисква този "проблем"!
Очаквам сериозни санкции, или смяна на курса от страна на концерна!
Това е кратък отговор на някои коментари за някви потоци.
41.
Петър
30.09.2019 18:17:58
ХХ,
Написал съм го ясно, и точно за тези, които могат да четат!
Консуматор не знам на какво си, но и това ще разбера, както разбрах що за стока си!
Потокът е един, и той не е "турски"!
Единственото правилно твърдение в малоумният ти коментар е "строиме"! Но... Те стоят, Ние плащаме! Надявам се останалите правилно да ме разберат, а ти си консумирай, каквото и до сега!
40.
ХХ
30.09.2019 15:14:17
@39
Я кажи, кой е сега консуматорът на турски поток, заради когото строиме нови тръби до сръбската граница?
39.
Петър
30.09.2019 14:34:36
Мхм,
Леко ти е грешна справката!
Южен/Балкански поток е транзитен с неясен консуматор! Или ще плащаш с години дори, и да няма кой да го купи този газ! А, ако няма кой да го купи, то няма и да получаваш такси, а ще плащаш разходи, и то непосилни!
Унгария иска, или започна строеж на нова ядрена мощност, което тотално компрометира желанието и да се снабдява с газ! Едно от двете ще бъде ненужно! Унгарците ще съжаляват за предателството на Орбан, както и Ние за предатеството на Борисов! Колкото до сделката с VW, казах в предния си коментар една от причините!
Бежанска вълна не може да има, освен ако Турция предизвиква нови сблъсъци в Сирия, и Иран!
В други коментари писах, че Турция задължително трябва да бъде изритана от НАТО, и няма място в ЕС! А, Германия е неин отявлен съюзник от доста време!
ЕС, и все още е пакт за икономическа стабиност на Европа, а не политическа, която ако се допусне разпадът и, то бежанската вълна ще ти се стори вълшебна приказка!
Да не казвам, че бежанската вълна от Африка, и Афганистан е в пъти по многобройна от Сирия,Иран, и Ирак взети заедно!
38.
Мхм
30.09.2019 12:06:12
И сега като направим справка какво излиза, южен поток е провален от ЕС и взет от турците, сделката с WV е провалена от ЕС и пак взета от турците...Освен бежанска криза май друго няма да получим от тоя съюз.
37.
Петър
30.09.2019 10:04:58
Георги, нима вярваш, че ако границите бяха отворени преди 30 години това нямаше да бъде факт?
Една малка част от "турците" са по-добре, както и една малка част от българите са по-добре! Отново факт!
Интересно ми е да чуя какъв е извода?!
36.
Георги
30.09.2019 09:16:32
А бе не знам дали турците са по-добре от нас , обаче виждам какво става всеки уикенд и по празниците. Българите се изнасят към Турция на почивка и пазар,а не обратното.
35.
Петър
30.09.2019 06:50:03
ХХ,
Като не можеш да четеш, недей да пишеш!
Излагаш се с всеки твой следващ "коментар".
34.
XX
29.09.2019 22:50:47
@32
Правилата били на германците - идиот!
33.
Петър
29.09.2019 20:29:06
18-ти,
Много от частите не се произвеждат, и в Германия! Разликата е в печалбата, която ще налеят в тарбуха на Ердоган! И, това те радва?
Мисли преди да пишеш.
32.
Петър
29.09.2019 20:25:20
XX,
Казах ти да научиш български.
Не отговаряй от името на други! Знам, че си изрод, но остави човека да защити малоумната си теза, която дори не е негова, но е същото подобие на теб самият!
Като се има предвид факта, че тези правила на ЕС са до голяма степен благодарение именно на германците! Благодаря ти за добрите думи!
Добре, че има подобия, като теб да ме правят щастлив!
31.
Тука има тука нема завод
29.09.2019 05:07:53
Нема се плуашите копелета. Ся ше ви докарам едно заводче от дръпнатите очи за електрички. Ша цалувате ръка на бате ви Бойко нема как. Па я оти съм ял дебели филии с мас навремето станах голем пък сега лапам пачки по стотачки и пак съм голем пък вий лапайте мухите. Нал тъй?
30.
Роско Плевнята
28.09.2019 23:12:48
Толкова усилия положих и всичко на вятъра. Добре че Десито ме успокоява.
29.
ХХ
28.09.2019 22:56:18
@26
Ми явно си промита с ценностите за олигофрени тиква. Дерзай и гласувай за шаманите с ценностите...
28.
ХХ
28.09.2019 22:53:37
@23
Пешка, не знам, дали #16 е нещастен изрод, но ти ми мязаш на щастлив идиот - почти кат оня с ценностите, дет пробутваше програмата за внос на 100 000 000 имигранта.
27.
Марш от България
28.09.2019 22:50:03
Ама вие нещо не сте разбрали, българите не искат фолксваген в България. Не ви искаме и ЕВН и ЧЕЗ и Била и Карфур и Кауфланд и Дънди прешън и Райфайзен банк и Булбанк и Мтел и Виваком , НЕ ВИ ИСКАМЕ ЧУЖДИТЕ ИНВЕСТИЦИИ ! Махайте се крадци и убийци. Нямаме евтина работна ръка, чупка кръвопийци. Искаме излизане от ЕС и НАТО моментално. Ние ще си възстановим производството, нашето, българското. Не искаме да сме колония и траем вашите слуги в парламента. Вземайте си ги всички и се махайте
26.
Не думай
28.09.2019 22:09:24
За работната ръка е ясно. Само не мога да повярвам как една от топ фирмите на Германия официално признава, че бяга от правилата на ЕС. Нещо ни залъгват, но ние не ядем доматите с колците
25.
Мое мнение
28.09.2019 20:24:01
Щом търсят евтина работна ръка,не ги щем,ако смятат да дават 1000 лева за какво са ни.
24.
Bai
28.09.2019 20:18:56
Хората от преди години си купуват коли от Турция, както в последно време баклава,лекарства и прах за пране по една причина - щото е по-евтино! При нас спогодби, данъци, мита, малоумници... мазало!
23.
Петър
28.09.2019 18:50:04
16-ти,
И, предполагам че VW извършва своята дейност без вътрешни правила?
В Турция естествено печалбата за евреите собственици на концерна ще бъде петратна, именно поради спазване на правила?
Изрод нещастен!
22.
ЗАЩО
28.09.2019 18:19:59
Са ни политици след като имаме интелигентен президент по добре БСП поне да си прокара законите нашия президент
21.
ХХ
28.09.2019 17:53:03
Де е оная отрепка плевнелиев пак дс дрънка за евроатлантически ценности на олигофрени кат #20?!
20.
До16
28.09.2019 17:33:30
Не плюй няма по добро място от Евросъюза Или искаш в Руската кочина.Да си чул някой да е се е преселил там? Я питай Русофилите от бесепето къде учат децата им и къде купуват имоти сигурно не е в Ялта или Мъсква А колкото до WV направили са грешни преценки и със сигурност един ден ще го установят.
19.
uyu
28.09.2019 17:18:08
Турците са сто пъти по-честни и по-точни от нас, а да не говорим за корупцията- Ердоган така ги е наплашил, че няма мърдане, а си взел, а в панделата за 20 години...
18.
До17
28.09.2019 17:16:36
Нищо не се произвежда в Турция .....сглобява се Произвеждат се части както ние също произвеждаме.За Мерцедес Фиат БМВ и други ..Трябва да можеш да правиш разлика между производство и монтаж.
17.
Зюмбюлка
28.09.2019 17:10:35
В Турция се произвеждат и сглобяват още Тойота, Хонда, Исузу, Форд и Хюндай не всички модели естествено. Това си е абсолютната истина, който не вярва или иска да злослови, да си направи първо труда, да попрочете в интернет. Не че ме топли, че имат такова производство просто това са фактите.
16.
На ви сега Евросъюз
28.09.2019 17:01:12
Рекнаха ли ви го. Евросъюза е една.голяма.шитня. Те британците за туй го напускат. Измислени, глупави правила, спиращи бизнеса. Ха сега да видим Брюксел как ще ни компенсира. Как ли? Ми никак. Ще ни потупат по рамото, колко сме примерни, а турците ще лапнат кинтите.
Дерзай народе. Копай дъното на дупката и се надявай на по-добър живот. Да, ама не.
15.
Петър
28.09.2019 16:59:45
Правилата на ЕС са пречка за германски концерн да извършва своята дейност в ЕС, но не и за членството и?!
Надявам се VW да бъде санкциониран с поне същата сума, с която иска да изнесе пари извън ЕС!
Надявам се ЕС да наложи двойни мита, и акцизи на всяка марка под шапката на VW!
Като искат да произвеждат извън ЕС, то да го напуснат! И после България била троянския?!
14.
До джони браво
28.09.2019 16:58:36
Джони в голяма грешка си Нищо не произвежда Турция Тези марки които изброи единствено за Рено е верно (мерцедес и фиат са заводи за части такива има и в бг) а за ф 16 просто е смешно и няма да ти отговарям.Та тази марка Рено както ти е известно е Френска сглобяват малка част от продукцията си в Турция Но целия инженерен и ръководен състав са Французи Бачкаторите Турци .
13.
Marinero
28.09.2019 16:40:33
Решението на FW за построяването на завода им в Турция е взето от гледна точка на безпощадната икономическа логика, а тя логиката не се влияе от гербаджийска пропаганда.
12.
Джони Браво
28.09.2019 16:23:47
До 5 Niko

Турция, умнико, сама произвежда Ф16, автомобили Рено, Фиат, Мерцедес. Ти си прави сметка дали е инженер до инженера.
11.
Пропаганда
28.09.2019 16:00:48
България е известна с автомобилните си заводИ. - рече самият Борисов в Корея ! Един живот а колко различен е според бг журналистите. Видим резултат до видим резултат ! И все някой друг Му е виновен. Международното положение. Правилата на ЕС. Турцизирането на Германия. Миш-маш само и само да не погледнем окаяната родна действителност в очите !
10.
Пешо кура
28.09.2019 15:27:47
Защо се занимавате с глупости и още "ровите" в л@йн@та след като всичко е решено
9.
Зоро
28.09.2019 15:15:55
Наглеци турските боклуци за пазара в източна Европа да ама не пълен бойкот вън от България
8.
До6
28.09.2019 15:15:04
Тъп червен главоч не Фолцваген а ФОЛКСВАГЕН сиреч Народна кола от volk(народ) и wagen(koла) Анадънму
7.
Зоро
28.09.2019 15:11:13
Бойкот на фолксваген вън от България купувайте японски корейски поне са по читави
6.
според мен
28.09.2019 15:09:19
Фолцваген не дойдоха зарди огромната корупция и неадекватното управление. Отложиха решението за октомври като се надяваха БСП да спечели евроизборите и шайката да падне от власт но народа не го пожела. Сега се сърдете на себе си
5.
Niko
28.09.2019 15:05:21
То пък Турция нация техническа инженер до инженера, техник до техника Пълни глупости Истината е че Ердоган даде милиард държавни гаранции и впрегна цялата Турска общност в Германия да лобират за тази инвестиция. България щеше да спечели срещу всяка друга конкуренция в региона.Но срещу Турция нямахме шанс Просто Германия е турцизирана страна близо 10 милиона Турци живеят там и са навсякъде .В политиката в бизнеса в медиите Щеше да е чудо да спечелим в Германия срещу Турците Поздрави от Hannover
4.
Оставка на шайката
28.09.2019 14:31:43
Кой ще дойде тук ве , те инвеститорите и работната ръка бягат , камо ли да дойде някой от световен ранг . Само според флагман всеки ден идват китайци , италианци и марсианци ...
3.
демократ
28.09.2019 14:25:37
Брутният външен дълг в края на юли 2019 г. е 34 195.3 млн. евро според БНБ !?! 34 милиярда натрупани от Шайката и ще ги плащаме до 10-то коляно ! Пълно мълчание на "медиите" у нас за този ФАКТ !
2.
Спиди Гонзалез
28.09.2019 14:19:56
Значи правилата на ЕС пречат на страните членки на съюза до правят изгоден бизнес помежду си?!? Тогава защо сляпо следваме директивите на брюкселските зелки?!?
Ако има завод, работници ще има, мнозина ще се завърнат у нас, и други ще дойдат. Въобще цялата тази история с VW е пълен фарс! Според мен банкянската зелка трябва да си ходи и да идва на негово място, честен, кадърен, интелигентен и отговорен политик с богата култура и солидно образование. Тоя тиквун за какво ми се целува и прегръща с Меркел, като полза от това имаше само за егото му, което единствено, като тумор растеше по време на почти десет годишното ми управление!
1.
Marinero
28.09.2019 13:49:58
Хахаха. Фолксваген не ни заслужава.
  Добави Коментар
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29 Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево  Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене