Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Дойче Веле разкри защо Фолксваген избра Турция пред България

Строежът на завода ще започне през 2020 година, а производството е планирано да стартира през 2022 година
Ключови думи: завод на Фолксваген, Фолксваген, Ердоган, заплата, новини от деня

В продължение на месеци се водиха преговори и сега явно са отстранени почти всички пречки. Новият завод на Фолксваген очевидно ще се строи в Турция. "Водим заключителните разговори", заяви вчера Андреас Тостман от Управителния съвет на Фолксваген пред журналисти в Берлин. Според него, в момента се уточняват последните детайли. Договорите можели да бъдат подписани в рамките на две седмици, а "може би и по-рано". Това пише Дойче Вече в свой анализ.

Припомняме, че преди три седмици агенция Ройтерс съобщи, позовавайки се на осведомени кръгове, че решението на германския концерн за гигантската инвестиция е непосредствено предстоящо. Още в края на август Надзорният съвет на Фолксваген взе принципното си решение за строежа на новия завод.

По 300 000 автомобила годишно

Осведомени източници твърдят, че в Маниса, край Измир, ще бъде изграден новият завод на Фолксваген. Той ще произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта ще бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро. Заводът ще произвежда моделите Фолксваген Пасат и Шкода Супърб за износ в Източна Европа.

80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция. Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция е политически оспорвано. ЕС обвинява Ердоган в орязване на свободата на словото и правото на демонстрации. От Фолксваген обаче отговарят, че Турция от години е кандидатка за присъединяване към ЕС.

В същото време те признават, че ситуацията в страната се е влошила след неуспешния опит за преврат през 2016 година. "Фолксваген е наясно, че в Турция има репресии срещу критици на режима и дисиденти", казва Томас Щег, който лобира в полза на концерна. Той обаче изтъква, че Турция е страна с развита пазарна икономика, която в бъдеще отново ще се развива по възходяща линия. Предпоставките за това били налице.

Предимствата на Турция Андреас

Тостман от Управителния съвет на Фолксваген допълва: "Смятаме, че в Турция ще можем да запазим нашето високо ниво - по отношение на качеството на продукцията, в защитата на синдикалните права на служителите, както и по отношение на човешките права в сферите, на които можем да окажем пряко влияние".

Според Фолксваген, равнището на заплатите в Турция е по-ниско, отколкото в другите източноевропейски страни, станали предмет на обсъждане във връзка с новия завод. В България, която дълго време се смяташе за алтернатива на Турция, заплатите също са ниски, само че там нямало достатъчен брой съответно квалифицирана работна ръка.

Освен това България е обвързана с европейските правила за отпускане на държавни субсидии. В Турция обаче този въпрос се решава с преговори, посочват от Фолксваген.

6
Коментара по темата
6.
Селянин
28.09.2019 01:49:53
Европуситата да вземат пример от "откачения" Тръмп и всяка европейска компания изнесла производството си,но продаваща продуктите си в ЕС да бъде обмитявана като външен за съюза производител.
5.
XX
27.09.2019 23:28:15
@3
Наказанието се козва мита... но ес подлогите имат договор с турция да няма мита... защото като член на нато, чичо сам е козал така...
4.
Gandy
27.09.2019 22:28:33
Нещо ми напомня,прильстена и изоставена. На 27/10 да нарита сводника,поне да не е доограбена.
3.
Зрител
27.09.2019 20:42:43
Фолксваген в прав текст си казват,че в случая вместо да ни помага участието ни в ЕС ни вреди.Ако имахме нормални ръководители веднага трябваше да повдигнат този въпрос на най-високо ниво в ЕС и да се иска реципрочна глоба за Фолксваген за нелоялни практики спрямо законодателството на ЕС.
2.
айде
27.09.2019 20:00:26
пак си купувайте VW -ни с рязани клапани . пълен бойкот на тия
1.
 كتائب الشهيد عز الدين القسام‎
27.09.2019 18:38:57
Nqma da gi puskat v BG i chasti da ne vkarvat
  Добави Коментар
Изповяда се пред феновете си Имах нужда да се създам и опозная“, признава Мегз Скок на цените на брашно, олио, захар, шопската салата поевтинява Вижте какви са цените на борсите
Нова рокада в БНТ. Денят уж започва с Георги Любенов, а се появи тя Георги Любенов продължава да е болен и сутрешният блок отново започна с неочакван водещ Певица нападна Джокович заради политичската му позиция Сръбският тенисист подкрепи студентските протести в Сърбия
Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас Преди време англичанин купи порутената сграда на затворено училище и я превърна в място за настаняване Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно
Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда
Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г.  Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс Сретение Господне е един от дванадесетте велики празници през годината
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар