Йордан Арабаджиев: Пакетът "Мобилност" е пагубен за европейската икономика, но битката не е загубена
Пакетът "Мобилност" ще има негативно влияние върху цялата европейска икономика. Битката ни обаче все още не е загубена. Това каза в сутрешния блок на БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
„След вчерашното гласуване беше очертана рамката на следващите преговори. Тя не ни харесва, но ние трябва да се съобразим с нея“, добави той.
Вчера с 30 гласа "против" и 19 "за" евродепутатите отказаха да върнат за ново преразглеждане пакета "Мобилност", който повишава изискванията за условията за работа на международните превозвачи.
Предстои транспортната комисия в ЕП да вземе решение за започване на триалози, ние ще действаме съобразно това решение, каза Арабаджиев.
Той оцени високо усилията на правителството и българските евродепутати по темата.
"Ние провеждаме непрекъснато срещи с нашите колеги, но мисля, че освен тези страни, които сме заедно, трябва с аргументи и факти да привлечем и други политици, за да се убедят, че пакетът, във вида, в който е предложен към момента, не е балансиран", каза Йордан Арабаджиев.
По думите му най-сериозният проблем в пакета "Мобилност" е свързан с изискването превозните средства на 3-4 седмици да се прибират до страната по установяване.
„Тази рестрикция ще доведе както до сериозен негативен ефект върху бизнеса, така и върху европейската икономика като цяло, защото дигиталната търговия се развива с бързи темпове. Има вече изграден бизнес модел за извършване на превозите и ако от пазара излязат огромен брой превозни средства, които трябва да се прибират до страните от периферията, ще се затрудни търговията“, обясни той.
„Ефектът ще е негативен и върху околната среда. Ще се увеличат и празните курсове, което е безсмислено. Ще има огромен обем вредни емисии, вследствие от това“, предупреди експертът.
„Пакетът все още е във фаза преговори, в новия Европейски парламент ни предстоят диалози, за които сме готови. С конкретни цифри ще докажем, че приетото като предложение не кореспондира с реалността, особено в Източна Европа“, добави той.
„Шофьорите споделят несъгласието си с това изискване те да ходят на хотели. В кабината, която е модерна, широка, са Интернета, телевизията, всички нужни пособия за живот извън дома и когато се наложи да почиват на хотел, означава, че ще трябва да събират всичко в торби. Затова те искат да почиват в кабините“, каза още Йордан Арабаджиев.