Нискотарифен превозвач №3 в Европа се бори за оцеляване
Norwegian Air, третият по големина нискотарифен превозвач в Европа, търси спасителна линия от държателите на облигациите му, докато се бори с парична криза.
Компанията поиска срок от още две години да изплати най-големите си непогасени облигации на стойност 380 млн. долара и ще предостави като обезпечение своите доходни слотове за кацане на второто най-натоварено летище в Лондон.
"Те управляват кризата възможно най-добре, но са на ръба на скалата", каза анализаторът на Bernstein Даниел Реска пред CNN Business.
Norwegian Airстартира с бърз растеж. През 2012 г., докато се готвеше да атакува големите играчи на трансатлантическия пазар, тя направи поръчка за 222 самолета, най-голямата в европейската авиационна история. Но тази агресивна експанзия остави компанията с високи нива на дълг, което означава, че има малко място за маневри, ако нещата се объркат.
И те многото бързо се объркаха. На Norwegian Air се наложи да спре полетите между Ирландия и Северна Америка, които трябваше да започне от 15 септември заради заземяването на всички 18 от своите самолети Boeing 737 MAX.
Акциите на авиокомпанията са се понижили със 65% тази година. А през юли изпълнителният директор и основател Бьорн Кьос, най-големият акционер на компанията, се оттегли. Все още се търси негов постоянен заместник.
Забавянето на плащанията от компаниите за кредитни карти намали оборотния й капитал с около 4 милиарда норвежки крони (439 милиона долара) през второто тримесечие на 2019 г. в сравнение със същия период на миналата година, съобщи в понеделник Norwegian Air.
Това на практика елиминира 353 милиона долара, събрани от компанията чрез издаване на нови акции през март, както и постъпленията от неотдавнашната продажба на дял в норвежка банка, което събра 934 милиона норвежки крони (102,6 милиона долара). Компанията също спечели 127 милиона долара от продажбата на някои самолети тази година.
Ако притежателите на облигации се съгласят с преструктурирането на дълга на Norwegian Air, това "ще удължи малко живота й", казва анализаторът.
Компанията планира да направи едно погасяване на облигациите от декември 2019 г. до ноември 2021 г. Втора облигация, която падежира през август 2020 г., ще бъде забавена до февруари 2022 г.
Norwegian Air ще се срещне с облигационерите на 16 септември, за да обсъди офертата.
Разсрочването на дълга може да постави притежателите на облигации в по-силна позиция, тъй като Norwegian Air предлага да сложи своите слотове за излитане и кацане на летището в Гетуик като обезпечение срещу предишната необезпечена облигация.
Ако притежателите на облигации не приемат сделката, Norwegian Air може да бъде принудена да преразгледа идеята да се продаде на по-голям играч. Авиокомпанията по-рано отхвърли офертите за поглъщане от IAG, собственика на British Airways, и Lufthansa.
Добави Коментар