Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Плащат ни по 1200 евро, ако багажът ни липсва или е повреден

Още при пристигането на летището попълнете протокол за загубен, съответно - повреден багаж. Подайте жалба към авиокомпанията
Ключови думи: загубен багаж, отменен полет, обезщетение на летището, авиокомпания, новини, кзп

Ако сте сред хората, които са си изпатили по време на дългоочакваното лятно пътуване, със сигурност поне 10 ваши познати са ви дали съвети как да постъпите. Обикновено последствията при тези пътни неприятности обаче са свързвани с десетки митове и легенди за правата ви и евентуалните компенсации, с които можете да изтриете горчивината.

Именно поради множеството разнопосочни съвети и последствия при евентуални неволи по време на пътуване от Комисията за защита на потребителите са обобщили основните ситуации и правата, които имате при ползването на автобус или самолет.

Ето ги и тях:

1. Какво се случва, ако автобусът закъснее

При закъснение над 2 часа имате право да получите обратно парите си за билета или на алтернативен транспорт до крайната дестинация. Ако закъснението е повече от 90 минути или се стигне до отмяна на пътуване с продължителност над 3 часа, компанията следва да Ви осигури храна или напитки. При необходимост - и настаняване за две нощувки в хотел на цена до 80 евро на нощувка. Имайте предвид, че това обезщетение отпада, ако превозвачът може да докаже, че отмяната/закъснението се дължат на непреодолима сила - тежки атмосферни условия или сериозни природни бедствия.

2. Ако автобусната компания загуби багажа ми?

Имате право на обезщетение. Ако щетите са в резултат на пътно-транспортно произшествие, размерът на обезщетението на единица багаж не може да бъде по-малък от 1200 евро.

3. Как да защитя правата си пред автобусния превозвач?

Свържете се с него и предявете рекламация. Пазете всички документи, свързани с пътуването и доказващи Вашите претенции, за да приложите копия от тях към жалбата си. В случай че отговорът на превозвача не ви удовлетворява, можете да се обърнете към специализирания контролен орган - Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" или към Европейския потребителски център - когато превозвачът е регистриран в друга европейска държава.

4. Какво се случва при отменен полет?

Авиокомпанията следва да Ви предложи нов маршрут до крайната точка на пътуването при сравними транспортни условия на първата възможна дата или на по-късна дата, удобна за вас в зависимост от наличието на свободни места. Другата възможност е да Ви възстанови стойността на билета в срок до 7 дни. Може да имате право на обезщетение от 125 до 600 евро, като размерът му зависи от разстоянието на полета, пише Трафикнюз. Това обезщетение обаче може да отпадне в случай, че превозвачът Ви е уведомил за отмяната най-малко 14 дни преди полета или пък успее да докаже, че тя се дължи на извънредни обстоятелства.

5. Ами, ако полетът закъснее?

При закъснение над 2 часа имате право на храна и напитки, а при необходимост - и на настаняване и транспорт от летището до хотела и обратно. Ако закъснението на полета е повече от 5 часа, може да поискате възстановяване на стойността на билета. В случай че пристигнете с повече от 3 часа по-късно от планираното, може да имате право на обезщетение, като размерът му зависи от големината на закъснението. Това право е валидно само ако забавянето не се дължи на извънредни обстоятелства.

6. Какво е обезщетението за багажа при самолетните полети?

Ако багажът ви бъде повреден, забавен или изгубен, може да имате право на обезщетение с максимален размер до 1220 евро.

7. Как да получа обезщетение за загубен или повреден багаж?

Още при пристигането на летището попълнете протокол за загубен, съответно - повреден багаж. Подайте жалба към авиокомпанията, като към нея приложите протокола и електронните билети. Срокът за подаване на жалбата е до 7 дни от получаването на багажа в случай че е бил повреден, и до 21 дни, когато е забавен. Добре е да разполагате с касови бележки за доказване стойността на липсващите вещи, тъй като в противен случай превозвачът може да определи обезщетението за загубения багаж според неговото тегло.

8. Кой може да ми окаже съдействие при проблем с авиокомпания?

Първо се обърнете към самия превозвач, а впоследствие помощ можете да потърсите и от Мрежата Европейски потребителски центрове, както и от специализирания контролен орган в съответната страна, който за България е Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация".

„На интернет страницата на функциониращия към Комисията за защита на потребителите Европейски потребителски център има калкулатор за полети, чрез който можем да проверим имаме ли право на обезщетение и да пресметнем точния му размер в нашата конкретна ситуация", напомнят от КЗП.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тя обвини звезда в изнасилване, но след това... Едва отърва затвора Изключително му върви И в киното, и в щастието да има много деца
Успехът на мечето Падингтън се крие в... Историята му е много човешка Направи скандални разкрития Ноле твърди, че е тровен
Той е на над 1 милион години Става въпрос за антарктически лед Тази напитка е много полезна Ето как да я приготвите
В Турция са категорични, че Мъри е... Голям спортсмен Петима родни баровци с коли за по 1 милион лева Цената може и да е дори по-висока
Шеф в Левски и бургазлия със сходни показатели в... Голмайсторските умения на малки вратички Мъжът ѝ е президент, а тя води сватби Президентшата се изложи с тотален кич на безизвестни парвенюта
Сашо Кадиев "взриви" ефира Ето какво каза синът на Катерина Евро Нафтата лети за Купата Тимът е на 2 победи от трофея