Румен Драганов: Кризата в туризма подобри обслужването
Имаме една прекрасна година, защото това е година, в която са намалени цените на хотелите по Черноморието през август, има по-малко туристи, по-добро обслужване - т.е. в момента създаваме доволни клиенти. Това е здравословна криза и догодина ще имаме повече туристи по Черноморието. Товазаяви пред БНТ председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.
До края на юли за страната е имало 91 000 туристи повече, които са влезли в страната, но по морето се наблюдавал около 18% отлив. Това според него се дължи на предходните три много успешни сезона, които той определи като "блъсканица на туристи, никакво обслужване, създаване на недоволни туристи".
Драганов посочи, че през юли в Бургаско има 55 000 туристи по-малко, а във Варненска област - 43 000. "Това са хора, които са били тук, видели са хотелите и не са дошли. Създали сме недоволни туристи", обяснява той.
По негови думи при професионално работещите хотели, които работят с чужди туроператори, заетостта в момента е около 105-108%. Той изрази и мнение, че малките хотели трябва да се групират.
Хубаво е, че туристите са малко, за да се научим как се прави бизнес, заключи Драганов.
И, този скоро ще го направят професор!