Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Над 50% от сервизите в сивия сектор, колите ни стари. Къде ще ги ремонтираме?

Има ли връзка между некачествените ремонти на автомобилите и чудовищната смъртност на българските пътища
Ключови думи: сивия сектор, автосервизи, стари автомобили, новини

Има ли връзка между некачествените ремонти на автомобилите и чудовищната смъртност на българските пътища? Трябва ли ремонтите да се правят само в лицензирани сервизи и да се забрани работата на кварталните гаражи? Има ли секторът нужда от по-голяма държавна регулация?

Промените в закона за пътните превозни средства предстоят, а някои от предложенията вече са публикувани за обществено обсъждане, пише Днес.бг.

По неофициална информация над 50% от автосервизите у нас са в сивия сектор, а близо 80% от автомобилите у нас са над 10-годишни.

"Редно е в сектора да има ред. За съжаление в България много хора не искат да има ред, искат да има хаос. В хаоса българинът се оправя най-добре", казва пред БНР автомобилният състезател и собственик на автосервиз Румен Дунев.

Той е убеден, че автомобилите трябва да се ремонтират в автосервизи, защото там работят квалифицирани хора. Освен това, Дунев нарича "спекулации" страховете на хората, че според новите предложение, човек може да бъде глобен, ако си смени сам гумата на пътя.

"Нищо подобно! Всичко, което производителят на автомобила е написал в сервизната книжка, която почти всеки автомобил има в жабката  - да долеете масло, да смените акумулатор, да смените гума на пътя – всички тези неща всеки един водач може да прави спокойно, пред блока, на пътя и където иска", категоричен е той.

Според него е нормално да има автомонтьорски грешки, но при тежки произшествия трябва да се прави детайлна автотехническа експертиза и съответно да се носи отговорност.

"Оттам идва един много важен момент, който е залегнал в закона и който вчера дискутирахме - професионалната отговорност. Повечето от лекарските заведения имат т.н. „професионална застраховка“ и тя покрива всички щети. Голяма част от хората в бранша с автосервизите избягват регистрации, избягват касови апарати, избягват много такива неща и, когато стане въпрос за професионална отговорност, над 60% от колегите се дърпат, не искат тя да стане задължителна. Към момента тя е пожелателна! Добрите сервизи и хората, които мислят напред, я сключват. Тя не е милиони и всеки може да си я позволи", обяснява Дунев.

На обратното мнение за законопроекта обаче е председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.

"В момента имаме един силно лобистки проектозакон, който цели единствено да затрудни собствениците и водачите на пътни превозни средства", убеден е той.

Според Радков новият закон ще завиши разходите за превозните средства, ще са необходими и технически паспорти на хартиен носител.

"Причината, според нас - шофьорите, заради която се връщаме към този технически паспорт на хартия, е, за да може, когато ни спре някой контролен орган и ние случайно не си носим този паспорт, разбира се да последва въпроса: „А какво правиме сега", смята експертът.

В закона никъде не било записано, че потребителите ще могат да вършат сами дейностите, описани в сервизните книжки на автомобилите.

"В закона е записано, че ако извършваме какъвто и да е ремонт по изброените системи, нас ще ни санкционират. Смяната на гумата влиза в това нещо", каза Радков.

Ако бъдат ограничени всички действия по обслужване на автомобилите само в автосервизите, може да се окаже, че ще трябва да се чака 2-3 седмици за смяна на гуми „защото просто няма кой да го извърши“, предупреди председателят на Българското обединение на шофьорите.

7
Коментара по темата
7.
Niko
08.08.2019 00:02:18
Едно е сигурно, че голяма част от водачите нямат връзка с мозъка. Днес карах към Айтос с 90км, изпреварва ме ТИР с търговищка регистрация на завой с непрекъсната линия, без добра видимост, навлезна в половината ми платно направо ме избута накрая, караше с 110км сигурно. Тираджиите са една от основните причини за тежките ПТП-та. Другата причина са хората, които карат колите си до разпад без никаква подръжка, има много такива.
6.
Абориген
07.08.2019 23:47:13
Слабо подготвени и самонадеяни водачи,недостатъчен контрол на пътя,което води до чувство за недосегаемост и безнаказаност. Ето това са най-основните причини за т.н. война по пътищата.
Лицензирани сервизи ли? Ко...? Не!
Пак ще градим нещо започвайки( както винаги се случва у нас) от покрива към основите.
5.
Калеко Алеко
07.08.2019 21:25:01
Аре пак кретенизми на държаввно ниво, как ще са виновнимайсторите след като асфалта е боклук бе господа кретени и пишман управници, всички знаем как се асфалтира път с 8 милиона по проект, а реално се слагат суровини за 2 и то пак със съмнител произход, а останалите кинти изчезват в нечия вила в Гърция или Италия. Пътищата са боклук въпреки милионите от витетки, тол такси и данъци и прочие пари. КЪДЕ СА ПАРИТЕ НА НАРОДА НЕУВАЖЕМИ УПРАВЛЯВАЩИ ??????
4.
Иван
07.08.2019 19:16:21
Катастрофите не стават заради повреди причинени от ремонти по сервизите -Катастрофите стават по вина на дефектно Задкормилно устройство.
3.
Запознат
07.08.2019 19:08:05
Айде бе, завършил съм двг преди 25 години, работя в друга сфера в момента, но нямам доверие на никой да пипа колата ми пък бил той и лицензиран
2.
Запознат
07.08.2019 19:06:59
Айде бе завършил съм двг преди 25 години, работя в друга сфера в момента, но нямам доверие на никой да пипа колата ми пък бил той и лицензиран
1.
Madmax
07.08.2019 18:53:40
ИЗРОДИИИ9
  Добави Коментар
ГДБОП разби организирана престъпна група Четиримата ѝ членове изнудвали за пари в София Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк Пам представя себе си като дизайнер, но също така е модел
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29 Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево  Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път