Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Над 50% от сервизите в сивия сектор, колите ни стари. Къде ще ги ремонтираме?

Има ли връзка между некачествените ремонти на автомобилите и чудовищната смъртност на българските пътища
Ключови думи: сивия сектор, автосервизи, стари автомобили, новини

Има ли връзка между некачествените ремонти на автомобилите и чудовищната смъртност на българските пътища? Трябва ли ремонтите да се правят само в лицензирани сервизи и да се забрани работата на кварталните гаражи? Има ли секторът нужда от по-голяма държавна регулация?

Промените в закона за пътните превозни средства предстоят, а някои от предложенията вече са публикувани за обществено обсъждане, пише Днес.бг.

По неофициална информация над 50% от автосервизите у нас са в сивия сектор, а близо 80% от автомобилите у нас са над 10-годишни.

"Редно е в сектора да има ред. За съжаление в България много хора не искат да има ред, искат да има хаос. В хаоса българинът се оправя най-добре", казва пред БНР автомобилният състезател и собственик на автосервиз Румен Дунев.

Той е убеден, че автомобилите трябва да се ремонтират в автосервизи, защото там работят квалифицирани хора. Освен това, Дунев нарича "спекулации" страховете на хората, че според новите предложение, човек може да бъде глобен, ако си смени сам гумата на пътя.

"Нищо подобно! Всичко, което производителят на автомобила е написал в сервизната книжка, която почти всеки автомобил има в жабката  - да долеете масло, да смените акумулатор, да смените гума на пътя – всички тези неща всеки един водач може да прави спокойно, пред блока, на пътя и където иска", категоричен е той.

Според него е нормално да има автомонтьорски грешки, но при тежки произшествия трябва да се прави детайлна автотехническа експертиза и съответно да се носи отговорност.

"Оттам идва един много важен момент, който е залегнал в закона и който вчера дискутирахме - професионалната отговорност. Повечето от лекарските заведения имат т.н. „професионална застраховка“ и тя покрива всички щети. Голяма част от хората в бранша с автосервизите избягват регистрации, избягват касови апарати, избягват много такива неща и, когато стане въпрос за професионална отговорност, над 60% от колегите се дърпат, не искат тя да стане задължителна. Към момента тя е пожелателна! Добрите сервизи и хората, които мислят напред, я сключват. Тя не е милиони и всеки може да си я позволи", обяснява Дунев.

На обратното мнение за законопроекта обаче е председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.

"В момента имаме един силно лобистки проектозакон, който цели единствено да затрудни собствениците и водачите на пътни превозни средства", убеден е той.

Според Радков новият закон ще завиши разходите за превозните средства, ще са необходими и технически паспорти на хартиен носител.

"Причината, според нас - шофьорите, заради която се връщаме към този технически паспорт на хартия, е, за да може, когато ни спре някой контролен орган и ние случайно не си носим този паспорт, разбира се да последва въпроса: „А какво правиме сега", смята експертът.

В закона никъде не било записано, че потребителите ще могат да вършат сами дейностите, описани в сервизните книжки на автомобилите.

"В закона е записано, че ако извършваме какъвто и да е ремонт по изброените системи, нас ще ни санкционират. Смяната на гумата влиза в това нещо", каза Радков.

Ако бъдат ограничени всички действия по обслужване на автомобилите само в автосервизите, може да се окаже, че ще трябва да се чака 2-3 седмици за смяна на гуми „защото просто няма кой да го извърши“, предупреди председателят на Българското обединение на шофьорите.

7
Коментара по темата
7.
Niko
08.08.2019 00:02:18
Едно е сигурно, че голяма част от водачите нямат връзка с мозъка. Днес карах към Айтос с 90км, изпреварва ме ТИР с търговищка регистрация на завой с непрекъсната линия, без добра видимост, навлезна в половината ми платно направо ме избута накрая, караше с 110км сигурно. Тираджиите са една от основните причини за тежките ПТП-та. Другата причина са хората, които карат колите си до разпад без никаква подръжка, има много такива.
6.
Абориген
07.08.2019 23:47:13
Слабо подготвени и самонадеяни водачи,недостатъчен контрол на пътя,което води до чувство за недосегаемост и безнаказаност. Ето това са най-основните причини за т.н. война по пътищата.
Лицензирани сервизи ли? Ко...? Не!
Пак ще градим нещо започвайки( както винаги се случва у нас) от покрива към основите.
5.
Калеко Алеко
07.08.2019 21:25:01
Аре пак кретенизми на държаввно ниво, как ще са виновнимайсторите след като асфалта е боклук бе господа кретени и пишман управници, всички знаем как се асфалтира път с 8 милиона по проект, а реално се слагат суровини за 2 и то пак със съмнител произход, а останалите кинти изчезват в нечия вила в Гърция или Италия. Пътищата са боклук въпреки милионите от витетки, тол такси и данъци и прочие пари. КЪДЕ СА ПАРИТЕ НА НАРОДА НЕУВАЖЕМИ УПРАВЛЯВАЩИ ??????
4.
Иван
07.08.2019 19:16:21
Катастрофите не стават заради повреди причинени от ремонти по сервизите -Катастрофите стават по вина на дефектно Задкормилно устройство.
3.
Запознат
07.08.2019 19:08:05
Айде бе, завършил съм двг преди 25 години, работя в друга сфера в момента, но нямам доверие на никой да пипа колата ми пък бил той и лицензиран
2.
Запознат
07.08.2019 19:06:59
Айде бе завършил съм двг преди 25 години, работя в друга сфера в момента, но нямам доверие на никой да пипа колата ми пък бил той и лицензиран
1.
Madmax
07.08.2019 18:53:40
ИЗРОДИИИ9
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта