Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Български инфлуенсъри получават и по 5 000 – 10 000 лв. на публикация

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет
Ключови думи: инфлуенсъри, заплащане, публикация, новини

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет. В България има хора, които получават по 10 000 лв. за платена публикация, докато в САЩ и развитите европейски страни различни популярни личности прибират милиони на годишна база. Това каза интернет предприемачът Велизар Величков в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В западните държави и САЩ има инфлуенсъри, които годишно изкарват стотици и дори милиони долари. В България има хора, които получават по 5 000 – 10 000 лв. на публикация, но традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв“.

Най-успешният инфлуенсър у нас е Лазар Ангелов, който има над 15 млн. последователи във Facebook и повече от 6 млн. в Instagram, коментира Величков. 

„Водещият критерий за сумите са последователите от една страна и от друга – активността на въпросните последователи. Рекламодателите могат да проверят това, като отворят профила на даден инфлуенсър и видят до каква степен една публикация предизвиква реакции. Ако ангажираността на последователите е 20-25%, това е страхотно. Ако е под 10%, това е проблем“.

Най-лошото нещо за един инфлуенсър е той да стане досаден за аудиторията си, смята гостът. Това става лесно, когато не се спазва западната етика за баланс от 10% рекламно съдържание в публикации и когато не се подбират правилно рекламодателите спрямо аудиторията.

„Ефективността на този тип реклама се следи най-лесно в електронната търговия. Добавят се т. нар. UTM тагове, които определят дали щракванията от дадена публикация водят към съответния сайт и дали тези щраквания водят до продажби. Компаниите, които не търгуват онлайн, разчитат на т. нар. „ауеърнес“. Компанията ще получи маркетинг пред едни маси, които биха могли да се интересуват от този бранд. Но това е много по-трудно измеримо“.

Какви са тенденциите в инфлуенс маркетинга и дали има регулации в бранша може да научите от видеото.

1
Коментара по темата
1.
_nib_
01.08.2019 20:46:02
Търтеи.Яааа минетИ проф.Вучков да ви раздаде лопати и кирки.
  Добави Коментар
Свали връхните дрехи Андреа показа отлична кондиция Арестуваха го Проблеми за Ерик Мабиус
Шокираща смърт в Русия Известна жена почина по много нелеп начин Ваксина ще спира рака, преди да се развие в тялото Учените искат да обучат имунната система да разпознава и унищожава опасните клетки
Какъв е характерът ви според кръвната група Хората имат различен характер и кръвната им група играе важна роля за това Изяли сме 13 000 тона фалшиво сирене Количеството е по-голямо от произведеното през 2023 г.
Трагедия във Франция Във френските Алпи Неприятна новина за феновете на "Спайдърмен" Премиерата се отлага, но с малко...
Провал за България В старт на биатлона Още израелски заложници бяха освободени от Ивицата Газа Докато Израел трябва да пусне от затвора стотици палестинци
Украйна с удар по Русия Украински дронове удариха ключова руска петролна помпена станция  МВР със спешна акция, ще задържа вандалите от протеста в София След раняването на 10 полицаи, МВР предприема действия срещу агресията