Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Български инфлуенсъри получават и по 5 000 – 10 000 лв. на публикация

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет
Ключови думи: инфлуенсъри, заплащане, публикация, новини

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет. В България има хора, които получават по 10 000 лв. за платена публикация, докато в САЩ и развитите европейски страни различни популярни личности прибират милиони на годишна база. Това каза интернет предприемачът Велизар Величков в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В западните държави и САЩ има инфлуенсъри, които годишно изкарват стотици и дори милиони долари. В България има хора, които получават по 5 000 – 10 000 лв. на публикация, но традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв“.

Най-успешният инфлуенсър у нас е Лазар Ангелов, който има над 15 млн. последователи във Facebook и повече от 6 млн. в Instagram, коментира Величков. 

„Водещият критерий за сумите са последователите от една страна и от друга – активността на въпросните последователи. Рекламодателите могат да проверят това, като отворят профила на даден инфлуенсър и видят до каква степен една публикация предизвиква реакции. Ако ангажираността на последователите е 20-25%, това е страхотно. Ако е под 10%, това е проблем“.

Най-лошото нещо за един инфлуенсър е той да стане досаден за аудиторията си, смята гостът. Това става лесно, когато не се спазва западната етика за баланс от 10% рекламно съдържание в публикации и когато не се подбират правилно рекламодателите спрямо аудиторията.

„Ефективността на този тип реклама се следи най-лесно в електронната търговия. Добавят се т. нар. UTM тагове, които определят дали щракванията от дадена публикация водят към съответния сайт и дали тези щраквания водят до продажби. Компаниите, които не търгуват онлайн, разчитат на т. нар. „ауеърнес“. Компанията ще получи маркетинг пред едни маси, които биха могли да се интересуват от този бранд. Но това е много по-трудно измеримо“.

Какви са тенденциите в инфлуенс маркетинга и дали има регулации в бранша може да научите от видеото.

1
Коментара по темата
1.
_nib_
01.08.2019 20:46:02
Търтеи.Яааа минетИ проф.Вучков да ви раздаде лопати и кирки.
  Добави Коментар
Пие специфична спе*ма, защото... Вокалният педагог казва, че е полезно Кънчев с двойна грешка... За Роналдо
Пияницата, който отне два живота, съжалявал, но го оставиха в ареста Обвиняемият Тодор Нейков е без книжка от катастрофата на "Тракия", но често се качвал зад волана Бой в метрото в София Младежи са с наранявания
Отиде си известен режисьор Този свят напусна Ив Боасе Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Агресивен шофьор слязъл от колата си и нападнал младият мъж, счупил и стъклото на колата му
Протестиращи затвориха път в България, има задържан Граждани са недоволни от битови условия Откриха мъртви трима американски войници Автомобилът на военните потъна във воден басейн 
Ад край Луковит, тежкотоварен автомобил уби дете  Водачът на камиона, разбира се, е освободен, защо да го задържат, пита Диана Русинова Мъж отиде на гости на 42-годишна пловдивчанка, тя го... Нападна с нож
Човек бере душа след нападение от мечка До България Дете падна от тераса В България