Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

С новите електрически автобуси ще подобрим значително качеството на градския транспорт в Бургас

Ще разпределим новите попълнения в автопарка към линиите, които най-много се нуждаят от по-голям брой курсове, това обаче зависи от сезона, казва инж. Петко Драгнев
Ключови думи: петко драгнев, нови автобус, електрически автобуси, интервю, бургасбус, новини

Инж. Петко Драгнев е дългогодишният директор на общинското предприятие „Бургасбус" ЕООД, което обслужва градския транспорт на града. Наш репортер днес разговаря с него по повод одобреното от Общинския съвет на Бургас решение за покупката на 56 нови електрически автобуса, които да се прибавят към автопарка на дружеството. Той дава подробности за проекта и разяснява някои от важните за бургазлии детайли. 

Г-н Драгнев, Общинският съвет днес одобри покупката на 56 нови електрически автобуса за автопарка на „Бургсасбус“. Кажете нещо повече за проекта и неговите позитиви за града?

-Както казахме в залата, ще бъдат закупени 56 нови електрически автобуса. 12 от тях ще бъдат 8-метрови, 34 ще са 12-метрови и 10 ще бъдат 18-метрови. Те ще могат да бъдат използвани по всички линии във вътрешно-градския транспорт. Част от автобусите, които в момента се използват, ще бъдат пренасочени към съставните селища на Бургас, за да може там да се подобри услугата. Там автобусите са над 15-годишни и има крещяща нужда от подмяната им. Освен това и по договора за вътрешен оператор на градския транспорт, ние сме поели ангажимент да обновяваме автопарка на територията на цялата община. Имайки възможност да експлоатираме по-голям брой автобуси, ще ни се осигури достатъчно време за отремонтирането на вече амортизираните автобуси, които са вече на над 500 хил. км. и в скоро време ще бъдат подложени на по-основни ремонти.

Относно опасенията в залата – предвидили сме да отворим достатъчно „ножицата“, за да може всички производители на електрични автобуси да участват в конкурса, така че да не бъде отрязан някой производител заради по-свити или конкретни изисквания. Смятам, че всеки ще може да се включи в процедурата.

-Къде ще бъдат зарядните станции и ще могат ли те да се използват от хора с автомобили?

-Ако говорим за леките автомобили на граждани – не, няма да могат да се използват. Причината е проста – леките електрически коли работят на съвсем друг принцип от електрическите автобуси. На две места сме предвидили да има зарядни станции. Едната ще бъде в гаража на „Бургасбус“ ЕООД, а другата - на тролейбусното депо в жк „Меден рудник“. Така ще можем да разпределим натоварването към електропреносната мрежа. Предвижда се зареждането да се извършва еднократно на ден – вечер. Предвидени са 5 часа заряд, за да може да се експлоатират през деня.

 

-Какъв пробег има един електроавтобус с едно зареждане?

-Различни са, в зависимост от производителя. Нашите изисквания ще бъдат да има пробег от поне една смяна или около 130 км. Ние сме предвидили като минимум 150-160 км на заряд. Опитът на колегите от София показва, че при обещани 300 км на заряд, те получават реално 220-250, при положение, че се използва климатикът. Очакванията ни са електрическите автобуси да могат да изминават поне 150 км с едно зареждане. 

-Кои линии ще очестите, за да минават по-често автобусите?

-На първо място №9, където предвиждаме всички автобуси да са 9-метрови. Самото въвеждане на тези 56 нови автобуса пък ще ни даде възможност да сме гъвкави. Например през лятото, когато учениците са във ваканция, Б1 и Б2 са много по-малко натоварени. В същото време Б11 и Б12 пък са много натоварени. Новите автобуси ще запълват дупки, там където линиите са най-натоварени.

-Колко е заплатата на един шофьор от градския транспорт и как ще осигурите 40-те нови водачи, които ще са ви нужни?

-Средната брутна заплата на водачите в момента е в порядъка на 1750 лв. Ако сравним с вложения труд, може да се мисли за увеличение. Някои от тях сами желаят да работят по 1 или 2 дена повече през месеца – те получават по-голямо възнаграждание. В момента съвместно с Професионалната гимназия по транспорт работим за обучение на персонал. От ПГМЕЕ пък от миналата година учениците карат стажовете си при нас – така се запознават и с условията, които ние предлагаме, и с техниката, която експлоатираме. Имаме договорки и с фирми, които провеждат курсове за „Д“ категория, към които поемаме част от цената на курсовете срещу ангажимента за това завършилите да работят в „Бургасбус“ минимум 3 години. Не смятам, че липсата на кадри ще е някакъв проблем. 

-Какво е финансовото положение на „Бургасбус“?

-Това е тема, която доста често се коментира в града. Към днешна дата фирмата не дължи на абсолютно никого никакви пари – нито към доставчици, нито към осигурителни, нито към държавата. Единственото ни задължение е към Община Бургас. Финансовото положение на „Бургасбус“ не е по никакъв начин драма. Искам да уточня, че в момента ние плащаме и лизингите на закупените с наши средства автобуси. Не бива да се спекулира с финансовото положение на общинското предприятие. 

В интервюто са използвани въпроси и от други медии.

21
Коментара по темата
21.
до 19
31.07.2019 23:09:30
Не знам колко си запознат, но ако си много запознат кажи къде се изпариха 4 млн лв дълг, защото със сигурност не са покрити с печалба. Най-много да са заложили някой актив от дружеството. Това е изпипана схема в общината. Така беше и общинският хлебозавод, който вече не съществува... така беше и стадион Черноморец... Не знам колко си запознат, но схемата ни е ясна... Капиш?
20.
Гого
31.07.2019 06:59:55
Голямото лапане продължава....
19.
до 16
31.07.2019 00:30:52
само дето аз ти казвам информация към днешна дата... през 2018 имаше задължения.. през 2017 задълженията бяха още по- големи ... сега са 0... единствено бургасбус се води в пасив към общината, но трябва да се много запознат по тази тема за да водиш този диалог.. всъщност ти ако беше нямаше изобщо да го водиш
18.
Дядо Добри02384
30.07.2019 18:28:31
Дружеството няма задължения, освен към общината!?!?!?
Сериозно? Че то Бъргасбус не е ли общинско? И не тегли ли общината много милиони за интегриран градски транспорт, които уважаемите бургаски данакоплатци и ползватели на Бургасбус ще връщат, докато плащат най-скъпия билет в България на база пропътуван километър?
Ей смешнико. Стига си гушил и ти и хващай пътя!
17.
до слепия
30.07.2019 18:20:29
Тази година също ще завършат с 500 хилки назад. Аз казах, че са с 1 млн лв назад за 2 години. Те си бяха назад с 4 млн лв преди това. Лошото е че нито новата транспортна схема, нито по-скъпото билетче им компенсира загубата. Все по-надолу и все по-назад и копаят под дъното за нефт и газ
16.
до 14
30.07.2019 18:17:34
Над 500 000 лв. е загубата на общинското предприятие „Бургасбус“ за миналата година. Това показват данните от публикувания отчет на общинските еднолични търговски дружества за 2018 г. През май миналата година стана ясно, че заради въвеждането на проекта за Интегриран градски транспорт, "Бургасбус" е на загуба от близо 4 милиона лева.
15.
S
30.07.2019 18:17:19
Не са наядохте ей
14.
до 13
30.07.2019 17:58:44
кво си правил.. кво си гледал ама явно си червена мома и съответно всичко е точно. само да ти кажа че Бургасбус сега не дължи на никой нищо, само допреди 12 годинки дружеството дължеше пари на едни около 50-60 фирми и си беше реално фалирало
13.
под кота нула
30.07.2019 16:31:29
С какви пари ще купите електричките? Като гледам Бургасбус сте задлъжняли с 1 млн лв през последните 2 години. Драгнев не се връзвай, ще те изпързалят. После теб ще те размятат по съдилищата. Пуснал си се по течението и рано или късно ще изгориш като бушон.
12.
Пламен
30.07.2019 15:18:49
Проект, след проект и обещанията са едни и същи в началото, а резултата е точно обратното в края. На есен с песен всички отново за ГЕРБ.
Нали?
11.
Ташакис
30.07.2019 15:17:59
"...Някои от тях сами желаят да работят по 1 или 2 дена повече през месеца – те получават по-голямо възнаграждание."
Ами като те залагат в ежедневния наряд и са те наплашили, че ще "береш ядове"ако не се явиш на "отнета почивка" (термина е автентичен вътрешно заводски)един -два пъти месечно (някога и повече) щеш- не щеш ще работиш. Доста спорен е въпросът колко повече получаваш.
10.
илия
30.07.2019 15:16:43
Никога няма да се увеличи потока с 20%,напротив ще намаля.Ако едно семесйтво излезе в центъра с децата си -трябва да плати 4 х1,50 -6 лева.ако си хване такси ще даде 5лева.Кое е по изгодно ,а????
9.
селски
30.07.2019 15:12:14
кажете ми една държава в която има две спирки една до друга.
спирка до спирка .смях и лятото да се криеш зад тях на сянка.
8.
Ehheee
30.07.2019 14:48:33
Как да се увеличат пътниците с 20 процента като 15 номер до Сарафово е претъпкан в двете посоки. И зимата не ходи до новото кръгово . Децата ходят пеш в дъжда по 1 километър. Бургасбус е общинска фирма и не е нужно да трупа печалба.
7.
unikalni!
30.07.2019 14:05:00
уникални тъпанари... вие четете ли тва което публикувате!?-Ако говорим за леките автомобили на граждани – не, няма да могат да се използват. Причината е проста – леките коли работят на съвсем друг принцип от електрическите автомобили.
6.
agaghhet
30.07.2019 14:02:41
ще фалирате значително тоз път Драгнев и ще заробите бургазлии с един огромен заем тва ще направите тогава ще изпищите билетя да стане 2-2,50 и никой ама никой няма да ви се качи на тъпите автобуси които никой вече не знае кой за къде е. Тъпанари!
5.
шофьор
30.07.2019 13:56:08
Ще подобрите качеството на обслужване, а ще подобрите ли условията на труд полаган от шофьори и контрольори, ща се научите ли да спазвате КТ и правото на почивки и отпуски, ще им увеличите ли заплатите, след като полагат труд повече от необходимите часове? Изобщо за работещите в транспорта какво ще направите, или работят докато умрат на работното място от умора. Смешен си Драгнев!
4.
един
30.07.2019 13:39:35
Преди 3 години купихте чисто нови дизелови автобуси Шкода Соларис по програмата за Интегриран Градски Транспорт.
И тогава граждани настояваха да се премине на лектрически, но великите специалисти от Бургасбус не искаха да ги чуят и накупихме дизеловите печки.
3 години по-късно, откриваме топлата вода, и ще купуваме 56 електрически, а 3 годишните дизелови ще ги насочим към крайградските линии.
Огромна последователност в действията.
3.
*********
30.07.2019 13:25:29
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
2.
Burgas
30.07.2019 13:22:35
След 4-5години като се изчерпят батериите и няма пари за нови, какво ще правим? Този господин не е ли за пенсия, а може би е незаменим специалист.
1.
Автобус но.9
30.07.2019 13:05:50
След 42 мин

Т2- след 34мин.. къде го това качество бе, кой ще чака 30 мин за транспорт
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес