Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Обмислят Червена зона за паркиране в центъра на София

Ключови думи: Паркиране в София, червена зона, проблеми с паркирането

Столичната община обмисля въвеждане на Червена зона за паркиране в центъра на София. Това става ясно от план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет утре. 

В него са заложени мерки, които общината смята да предприеме в следващите години, за да намали използването на автомобили за сметка на придвижването пеша и с велосипед, както и да стимулира живущите в града да се качат в градския транспорт. Предлага се новата зона за паркиране да е с по-рестриктивни условия спрямо синята – по-висока цена и максимален престой до 1 час, пише в. "Монитор". 

Червена зона трябва да обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти. 

Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предали. Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно. Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената. 

Обмисля се и създаване на „жълти места“ за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите. 

„Центърът за градска мобилност има възможности и ресурс да осигури контрола на тези места включително с използването на съвременните технологии или чрез дислоциране на служители“, се посочва в плана. 

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г. Както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика. Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места. Увеличаване на транспортно-успокоената зона с ограничение на скоростта до 30 км/ч в цялата централна градска част и въвеждането на такива зони в жилищните комплекси също е част от мерките. 

Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди, чрез изграждането на велоалеи. Удобството на пешеходците също намира място в плана, чрез по достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства. 

Изграждане на буферни паркинги при станции на метрото и скоростните трамвайни трасета също е сред заложените мерки на общината. 

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв. Софиянци пътуват по 64 минути на ден Средно всеки жител на столицата прекарва в пътуване 64 минути на ден, се посочва в плана за устойчива градска мобилност. Пешеходното придвижване се избира при по-къси разстояния, като 1 пътуване е средно 17 минути. За пътуващите с автомобил едно пътуване отнема 26 минути, а за използващите обществен транспорт -29 минути. С автомобил пътуват основно работещите и домакините, докато градският транспорт е основно средство за придвижване на студентите. Пеша се придвижват основно пенсионерите. Основните причини да не се ползва по-широко пешеходното движение за извършване на различни видове придвижвания в делничен ден, са големите разстояния и липсата на време, както и задръстените с леки автомобили тротоари.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Отиде си Димитър Манов, президентът изрази съболезнования на близките на големия хореограф Напусна ни всеотдаен преподавател и творец със забележителна дарба, коментира за него Румен Радев Шок за Новак Джокович Падна от 293-ия в АТП
Радост за пенсионерите в... Кипър Без венчавки до Йордановден Духовете на мъртвите обикалят през Мръсните дни, изключения се правят за гурбетчии или военни пред мисия
Най-обичаната и вкусна яхния, кой не е ял Класическа рецепта, която сме приготвяли десетки пъти и пак ще ги приготвяме - пиле с грах и моркови Затвориха Босфора, издирват брат и сестра, паднали в морето преди месец Не се съобщава докога ще бъде забранено преминаването на кораби през пролива
Сложи си силикон Направих операцията в Турция при един страхотен лекар, при когото се оперират още много българки, разказа Дени от Игри на волята Пиян тийнейджър удари дъното След доклад на случая в Районната прокуратура - Пловдив, срещу младежа е започнато бързо производство по чл. 325, ал. 1 от Наказателния кодекс
Изпратихме най-топлата година, но лошото предстои Климатичните промени са прекрасна салфетка, с която можем да избършем собствените си глупости, коментира проф. Георги Рачев Той беше любовта на живота й Дългогодишната им връзка, изпълнена с отдаденост, трудности и истинска романтика, е сред най-запомнящите се любовни истории в шоубизнеса
Чифликчийските сарми на баба Йова с кисело зеле – не сте яли толкова добри Как да ги приготвите Дупка в закона спасява пияни шофьори Атакуват с жалби съда, очакват се решения на ВКС