Дончев даде месец на администрацията за прилагане на облекченията за бизнеса и гражданите
След постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина, по който се предоставят услугите. Това съобщиха от правителствената информационна служба.
В обхвата на наблюдението бяха включени общо 13 централни и местни администрации и 15 конкретни услуги, по които са предвидени мерки за намаляване на регулаторната тежест.
Представените доклади след проверката показват, че на много места все още не са изпълнени законови задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса.
“Вчера изпратих писма до проверените администрации, в които им давам срок до един месец за да отстранят всички констатирани проблеми и да ми докладват какво е свършено. Предстоят нови проверки“, заяви заместник министър- председателят Томислав Дончев.
Повече детайли от наблюденията ще бъдат представени на конференция, която ще се проведе на 20 юни в Министерския съвет.
На нея ще бъдат представени и нови, хармонизирани с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса, които се разработват в рамките на проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет.
Те включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи.
Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.
На конференция на 20 юни, четвъртък, от 10.00 ч. в Гранитна зала на Министерския съвет ще бъдат представени резултатите от проведеното до момента наблюдение по метода „таен клиент“ за предоставянето на 15 услуги в 13 общини, областни и общински администрации. Фокусът е върху често предоставяни услуги, за които в решенията на правителството са предвидени действия за намаляване на административната тежест – издаване на шофьорско свидетелство, винетни стикери, отпускане на еднократна помощ при раждане на дете, издаване на картографски и кадастрални скици, удостоверения за характеристиката на земеделската земя, на виза за проектиране, заверка с APOSTILLE на документи, издадени от кметове и общински администрации.
Проектът „По-високо качество на административното обслужване чрез въвеждане на по-високи стандарти и подобряване на системата за обратна връзка от потребителите“ BG05SFOP001-2.007-0001 се финансира по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
Хайде да стартирате накрая това електронно правителство!
Когато стартира работа нов служител всички документи за здравен статус и свидетелства за съдимост и прочие могат да се птоверят с няколко клика.
Не да ми събирате по 50-60лв административни такси... Цялата държавна административна система е толкова гнила и ненужно раздута