Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Облачно лято за летище Бургас след оттеглянето на Ryanair

В пика през 2016 г. руските туристи са 742 хил., сега чакаме едва 452 хиляди
Ключови думи: летище Бургас, Ryanair, руски туристи

Спад от 8% на пътниците очаква този сезон Летище – Бургас. Прогнозите са да бъдат постигнати нивата от 2017 г., като 2018 г. беше с 10% по-добра от 2017 г., пише Капитал.

Една от причините е драстичното свиване на летателната програма на Ryanair. В края на март 2018 г. нискотарифният превозвач откри 11 линии, което осигури на летището над 1200 излитания и кацания (самолетодвижения). За летен сезон 2019 г. тя е обявила само 3 линии: Краков, Варшава и Братислава, като от 2 април до 26 октомври ще има едва 214 самолетодвижения на авиокомпанията, т.е. близо 6 пъти по-малко.

Пристигането на Ryanair на бургаската аерогара беше плод на дълги усилия. Четири общини - Бургас, Созопол, Поморие и Несебър, създадоха фонд, с който да покриват част от разходите й. Във фонда бяха заделени общо 400 хил. лв., като едно от условията, за да се ползва той от авиокомпанията, беше тя да поддържа 2 линии целогодишно.

Авиокомпанията дори не е стигнала до използване на парите от фонда. "Те просто изпълниха лятната програма и си тръгнаха", казва пред медията Георги Чипилски, директор на "Летище Бургас".

Освен това българският летен туризъм се сблъсква с все по-ожесточена конкуренция, която му отнема част от пазара.

През лято-2019 ътниците от Германия се сриват с 38% процента. Руските туристи падат от първо на трето място, като причината и в двата случая е изключителният им подем в Турция - с около 50% нагоре, като едновременно с това сила набират още Египет, Мароко, Гърция.

А руският пазар е определящ за летище Бургас. През 2010 г. руснаците са малко под 300 хил., в пика през 2016 г. достигат 742 хил., а през 2019 г. са едва 452 хил.

Това, което тази година ще спаси до известна степен трафика, е развитието на пазара от Великобритания, който е стабилен и се е увеличил от 310 хил. през 2010 г. на 570 хил. Другият интересен пазар е полският, който от 90 хил. се увеличава на 500 хил. и се нарежда на втора позиция през това лято след английския.

Нови клиенти са британският превозвач Jet2.com, която започва чартърни полети от Гергьовден с планирани 460 самолетодвижения, GetJet - Литва, със 144 полета, руската iFly и чартърната компания на Ryanair - Ryanair Sun, отново с полети до Полша увеличава програмата си.

От общо 3.26 млн. пътници през рекордната 2018 г. близо 2 млн. са през месеците юли и август - или по близо 1 млн. пътници на месец. Така от 250 постоянни целогодишни служители работещите на аерогарата се увеличават с около 700 през лятото, като всяка година летището е изправено пред нелесната задача да намери служители.

Летище Бургас е класически пример за сезонно летище - ударна работа през няколко силни месеца и почти нулева дейност през останалата година. Единствените целогодишни полети са на Wizz Air до Лондон, летище Лутън, и до Москва на S7. За сравнение - зимната програма на летище Варна включва 10 полета, един от които вътрешна линия до София

Една от причините за липсата на целогодишен интерес според Георги Чипилски е различната представа за Бургас и Варна. Когато става въпрос за градска почивка (която може да се случва повече месеци в годината), всички мислят за Варна, а когато става въпрос за лятна ваканция - асоциацията е Бургас, през който пътниците преминават към курортите.

30
Коментара по темата
30.
до 28
01.06.2019 17:11:25
kупи му противокуршумна жилетка с титаниеви плочи или кевларено одеяло
29.
Браво
31.05.2019 12:42:03
Браво на министърката добре оправи нещата,вместо да харчеха пари за реклама на изборите можеше да ги похарчат за реклама на България в чужбина,ама кво им пука.
28.
КИРО ПРИНЦА
31.05.2019 10:42:53
ТАРСИА ГЛАВЕН ГОТВАЧ ЗА СЕЗОНА
27.
*********
31.05.2019 07:27:45
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
26.
*********
31.05.2019 07:21:16
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
25.
Еъра
30.05.2019 21:41:29
До тук само некомпетентни хейтърски мнения. Личи си ,че сте виждали самолет само на снимка ,а летище ,само във филма Терминалът. Ва то в Ямбол и Сливен летища няма.
24.
Ryan air
30.05.2019 21:01:39
Идеално, тъкмо ще облекчи малко работата на така или иначе флегматични летищни служители. Бургаското летище вероятно е едно от летищата с най бавно обслужване в цяла Европа.
23.
Петър
30.05.2019 17:36:10
И, какво общо имат нискотарифните линии с руските туристи?
Нито има подобни линии от, и за Русия, нито има руски туристи за тях дори и да пуснат такива.
Изпраха едни пари за нов терминал, и видиш ли туризма ша цъфне и върже! Бургас и региона ще страда от този концесионер!
22.
007
30.05.2019 17:08:19
Батакът в летище Бургас, а и в туризма като цяло, не е от Ryanair. Тия измислени числа за пристигнали пътници и пр. са част от СТЪКМИСТИКАТА, която се използваше по времето на скапания СОЦ. А овцете вярват, блеят и ръкопляскат. По-важното е да се каже, като са дошли тия пишман "пътници" - какво са оставили. Жалка картинка! И докато английските социално слаби, които не могат да си позволят да се напият в родината си, и идват на Слънчака за евтини алкохол и жени - все пак оставят нещичко, какво да кажем за руските туристи-колонисти. Там нещата клонят към нулата и единственият реален резултат, освен руско-путиновата пропаганда е и въвличането им във вътрешнополитическите борби в страната. Това вече е факт!
Който иска да научи повече по тая тема - виж тук: http://encho1.blog.bg/history/2019/05/08/ruskite-zaselnici-kolonisti-nezaobikolim-faktor-vyv-vytreshn.1656211
21.
Хм
30.05.2019 16:23:08
То по принцип е доста облачно в Бургас не само заради летището ,пътища ,заплати ,много сме зле -добре че са Ямбол и Сливен да помагат с качествени кадри .
20.
"""""
30.05.2019 16:16:04
Флагман това за200 бона дотиране за Райън отстрана на ОбщИна Бургас го ПИСАХ те първо вие ,ама вий вместо да изпишете ”очите”с хвалесвен пита избодахте им рейтинга
И в крайна сметка БургАдидаския данъкоплатци nabutani с 200 хил лв
19.
Въпрос
30.05.2019 16:02:34
Какъв спад в процента на туристите!? Вие чувате ли се- Ангелкова всяка година отчита ръст в туризма.
Днес е в Аква Калиде, ходете и се разберете.
18.
"""
30.05.2019 15:54:16
От парфюми НЕ се печели
Райън еър например държат летището Чампино РИМ и всеки пътник който кацнал там който има резервация за 4-5дена в РИМски хотел например за 400 € .Римския хотел ПЛАЩА 10% ТАКСА бонджорно(нещо както мутренска такса спокойствие) на собственика на Райън (милиардера Давид Доберман)
Това ако сте резервирали за 400 €хотел ,хотела ПЛАЩА 40€ на Райън еър
После обаче РИМския хотел на рецепция ти иска и взима такса по 3 € на ден илизa за 5дена15€ без значение категория хотел2,*,3* или 5*
Отделно има транспортна такса комисионите от бусове които возят на 6-8€ до РИМ който е на 12-15 км от летището.Таксата е30% или по2€ за пътник
Хитро измислено и всеки е ДОВОЛЕН
17.
auf wiedersehen
30.05.2019 15:18:37
Каква ожесточена конкуренция?
От години се стараете да изгоните всички туристи и работници по черноморието.
Този срив на 38% германци дали не е предначертан. Само да решат да пробват как е в Турция и Гърция и ги губите завинаги
2 човека трябва да отделят 25лв само за се излегнат на плажа. За ден на плажа - 100лв за двама. Нито вкусна храна (да не говорим за прясна), нито усмихнат персонал... Те българите поумняха и не ходят, какво да говорим за чужденците
16.
*********
30.05.2019 14:45:47
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
15.
до 12
30.05.2019 14:40:46
Най-евтиния двупосочен билет Бургас-София на България ер е 120 лв. Тоест за 4 човека ще трябва да платите 480 лв. С кола 120 лв. ще ви е тотала за 4 човека. При средна заплата в Бургас от 800 лв. на месец, колко ли ще са като вас и няма да им се кара, а ще предпочетат да им е удобно и бързо със самолет? И да магистралата е кофти, но лявата лента все още се ядва и хайде заради ограниченията не за 2,5 а за 3 часа да го вземете си е напълно постижимо.
14.
Койчо
30.05.2019 14:32:10
Много приятели имам, които са от сухоземната част на България и като дойдат на Черно море се заричат повече да не се върнат !За това не са виновни летището или Райънеар, дори и Флайдубай. Виновни са алчните, тъпи парчета, които се пишат бизнесмени, управители и мениджъри. Навсякъде гледат да те прецакат и да те издоят. Не са и сънували за обслужване, качество и гостоприемство. КЛИЕНТЪТ ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ ДОВОЛЕН ЗА ДА СЕ ВЪРНЕ !
13.
Пенчо Кубадински
30.05.2019 14:27:57
Даа. Магистралата ще бъде супер, навярно, след като построят такава. В момента имаме двулентов път в двете посоки, по който има опасност да ти изпадат зъбите от друсане. 39 километра ограничение 90 км/ч, минимум три прекъсвания за ремонти, продължаващи по 2-3 години. Оня дето отивал за 2 ч и 1/2 трябва да плаща солидни глоби за превишена скорост и високи сметки за зъболекар. Ама вие си пишете. Лошо няма.
12.
до 7
30.05.2019 14:09:04
Да магистралата е супер,но аз може да не искам да карам кола до и в София.Самолета си и пердимство и удобство .
11.
eye
30.05.2019 13:58:34
Тук работата и доходите са от сезон на сезон, както в земеделието. ПРЕДЛАГАМ да има субсидии за всеки дошъл турист! Да живее земеделски Бургас!!!
10.
Фифи
30.05.2019 13:23:29
Бургас е близо до едни от най- големите парти курорти, не мисля че ще им намалеят много полетите. Ако не е с нискотарифката, ще е с друга авиокомпания. А Райъна да му мислят с некоректните си услуги как да се спасяват.
9.
наблюдателен
30.05.2019 13:22:51
Жалко е наистина, управляващите в общините не намериха стратегия за развитие на туризма и превръщане на региона в целогодишна дестинация. Само със една хотелска база от 450 хотела без значими културни прояви, без съвместни проекти между общините,реклама, популяризиране
и развитие на културно историческите забележителности, винен, конгресен туризъм и т.н., Варна ще остане предпочитана дестинация. Показател за това са самолетите които летят в пъти повече до Варна. Но и да не забравяме че , авиокомпаниите са преценили, че Бургас е на 130 км. и с кола си в Бургас за 1ч.30мин. а Варна е била и ще бъде морска столица.
8.
фрост
30.05.2019 13:15:13
За ТИМ летището във Варна е приоритет и каквото може се отклонява към тях. Дори финансовият директор на Фрапорт имаше изказване, че ако зависи от него бургаското летище ще е само за карго полети
7.
до 1
30.05.2019 13:08:34
Как да има полети до София, като по магистралата си за 2 часа и половина път там. Като ако си сам, ок, може и да ти се върже сметката със самолет, ама ако сте 3-ма, с кола ти е 3-пъти по-евтино.
Я пробвай пътя Варна-София колко време и разход е и сметни ;)
6.
.I.
30.05.2019 13:05:31
"Така и не разбрах на какво се държи тази стъпка на Райън. Полетите за Милано бяха пълни до горе и в двете посоки. А и бяха казали, че е една от най-печелившите им линии в България като цяло. И отидоха във Варна със същите полети. Летищният оператор е същия, тъй че това няма значение явно. Странно" коментар 2. ме
А може точно летишният оператор да е причината- всичко ще направят за да отклонят полети от Бургас във Варна.
5.
йхйх
30.05.2019 12:56:12
Тъй ли...брейй.. ми тогава отидете да си хванете целогодишен на Райън от Варна или Пловдив... малко ще се удремете... сигурно щото и там ги няма :D
4.
Пенчо Кубадински
30.05.2019 12:43:35
Облачно лято за летище Бургас и чудесна новина за бургазлии. По-малко работа за пречиствателните станции по Черноморието и по-малко фекалии във водата.
Южното Черноморие има капацитет за не повече от около милион туристи на сезон.
3.
Ниски ставки
30.05.2019 12:40:19
Явно ставките им са ниски, българина не обича да си купува допълнителните им услуги - места, приорите бординг, ядене, пиене, парфюми и т.н. Те основно от това печелят, не от билети по 9.90 евро на посока.
2.
ме
30.05.2019 12:35:10
Така и не разбрах на какво се държи тази стъпка на Райън. Полетите за Милано бяха пълни до горе и в двете посоки. А и бяха казали, че е една от най-печелившите им линии в България като цяло. И отидоха във Варна със същите полети. Летищният оператор е същия, тъй че това няма значение явно. Странно.
1.
Пътник
30.05.2019 12:26:28
Поне полети до София имаше , а сега и това липсва
  Добави Коментар
Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент Страната изпадна в политическа криза, когато президентът Юн Сук-йол, който е временно отстранен, обяви военно положение на 3 декември Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина Пострадалите чакали полет за Турция на аеропорта "Шарл дьо Гол" в Париж
Изхвърлиха бебе на магистрала Разследващите са претърсили района за записи от камери и хора, които може да са били наблизо, когато детето е оставено Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор Франциск проявява специално внимание към лишените от свобода по време на 11-годишното си папство
Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция Акцията се води от Министерството на вътрешните работи Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив Керченският проток е сцена на сериозна екологична криза
Редица квартали на София са без ток Вижте къде няма електричество На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите Колоната от автомобили към хижа "Алеко" започва от Драгалевци и е километрична
Почина Георги Христов Три населени места в Община Троян са без ток Снежната покривка достигна 95 см
Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна Светът вече тръпне в очакване пред датата 20 януари, когато сенилният старец ще бъде заменен в Белия дом от Доналд Тръмп От 10 месеца няма и следа от 17-годишната Ивана от Дупница Дори награда от 50 000 лв. не доведе до щастлива развръзка