Опитва ли се НПО да оправдае Местан за катастрофата на „Маказа“
Неправителствената организация Институт за пътна безопасност (ИПБ) днес изнесе шокираща статистика, според която на кръстовището за село Загорско и Джебел, където в неделя лидерът на ДОСТ Лютви Местан блъсна автомобила на семейство и уби 6-месечното им бебе, са станали 4 катастрофи с двама загинали и осем ранени само за три години. От ИПБ обвиниха АПИ, че едва ли не неправилно са проектирали кръстовището и посъветваха „дизайнът на този участък“ да бъде променен.
Черната статистика: 4 катастрофи с двама загинали край Маказа. АПИ: Няма такова нещо!
Флагман.бг се свърза с АПИ, за да провери действително колко са пътните инциденти, станали на това кръстовище, което съществува в този му вид от 2015 г. Статистиката е категорична – има само една катастрофа – тази в неделя с Лютви Местан. Данните, които ИПБ вади публично, са за целия път край Маказа.
„Кръстовището е проектирано, построено и сигнализирано по всички правила. Среднодневно през него минават по 5 хиляди превозни средства“, посочиха от АПИ за Флагман.бг. , с което разбиха твърденията на НПО-то. Ходът на ИПБ до голяма степен показа и каква ще е защитната теза на Лютви Местан. Адвокатите му най-вероятно ще се опитат да прехвърлят вината в регулацията на кръстовището. Уточняваме, че на мястото, където стана ПТП-о с Лютви Местан, има знак „СТОП“, който лидерът на ДОСТ не е спазил.
Инак Местан си е за затвора, спрял не спрял, да е преценил ситуацията, предизвиква ПТП, да си носи последствията.
АПИ трябва да се разспусне незабавна заедно с Парламента, който е променил законодателно проектирането на пътища.