Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скок на жалбите към авиокомпании. Защо недоволстват пътниците?

Ключови думи:

От малко под 200 през 2014 г. през последните две години жалбите на авиопътниците са почти 400. За петте години това е двоен ръст като тенденцията е трайна. Този извод направиха от Европейския потребителски център, цитирани от БТА.

Всяка четвърта жалба до центъра е свързана с правата на пътниците със самолет - най-вече отменени или закъснели полети, забавен или загубен багаж, отказан достъп на борда, повреден багаж. Напоследък има проблеми и със самите резервации. Затова очакваме от авиокомпаниите да са по-ангажирани с правата на пътниците, с техните условия, коментира пред Българската телеграфна агенция Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център (ЕПЦ).

"Процентът и броят на жалбите, свързани с този сектор, остават във времето стабилни, т. е. пътниците срещат проблем с това. Знаем, че според европейското законодателство авиопътниците са най-добре защитените в света, но не винаги на практика се случва тази защита да се приложи и още по-лошо - самите пътници не знаят какво трябва да направят и често не ангажират своята защита и не получават необходимото обезщетение", казва още Арсенов.

Според него безусловно пътниците имат права, но те трябва да се спазват както от авиокомпании, така и от самите пътници, които следва да са информирани. Авиокомпаниите също имат някои тактики като бавене, което обезкуражава потребителите, а много малко от тях подават жалби до съда, коментира още Игнат Арсенов.

 Експертът препоръчва дори понякога да имат съмнения в правотата си, пътниците да подадат жалба. Директорът на ЕПЦ информира, че през настоящата година институцията предвижда кампания за запознаване с правата на пътниците с авиотранспорт.

Очакванията на Европейския потребителски център са авиокомпаниите да бъдат по-ангажирани с правата на пътниците и да отговарят на техните жалби. Арсенов посочи, че при подадена жалба авиокомпанията е длъжна да отговори в рамките на шест седмици.

Статистиката показва, че най-голям брой от оплакванията в сектор въздушен превоз са свързани със закъснели полети - 41 на сто, и с отменени полети - 19 на сто, уточни Арсенов. Той допълни, че ЕПЦ периодично организира кампании по летища, за да информира на място пътниците какво могат да направят, ако самолетът има закъснение или багажът им е загубен. На сайта на ЕПЦ има и безплатен калкулатор, чрез който потребителите сами могат да проверят дали имат право на обезщетение при проблемен полет.
 
Общо 22 на сто от случаите на мрежата от 30 Европейски потребителски центъра (ECC-Net) през 2016-2018 г. са свързани с проблеми във въздушния транспорт, като най-често проблемите са забавени или отменени полети, сочат данни на Генералната дирекция "Мобилност и транспорт" към Европейската комисия. 
Европейското законодателство се прилага, ако полетът ви заминава от държава-член на ЕС, Исландия или Норвегия, или ако полетът ви пристига в една от тези държави с авиопревозвач, регистриран в тях, уточняват от ЕПЦ.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тежка катастрофа в София Колите са изпотрошени Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение В Дания
Борисов с извънреден ход след екшъна на "Възраждане" на пъпа на София Осъждаме политическата агресия и риторика, която подменя политическия дебат и въвежда в заблуждение общественото мнение по отношение на членството на България в Еврозоната, посочват от партията на Борисов Карлос Насар разкри мечтите си и обяви: Господ винаги ме среща с правилните хора Когато скъсах ахилес, от федерацията спряха да ми вдигат телефона, обяви олимпийският шампион
Искате бели зъби? Лесни начини да ги постигнете в домашни условия Едва ли има някой, който не би искал да има красива усмивка, на която всеки да се възхищава Огромен проблем пред Южното Черноморие Южното Черноморие е поставено под риск да остане без питейно-битово водоснабдяване през летните месеци
Напрежение на протеста на "Възраждане", има пострадали Какво се случва в София? Костадинов: 10 хиляди българи се борим за свободата на другите 6 490 000 Ето какво твърди политикът
Ранени полицаи и арести на протеста на „Възраждане” "Възраждане" запали чучула с лицата на видни европейски лидери в центъра на София. Това съобщиха от пресцентъра на партията "Погребаха" го Фалшива новина стресна феновете на Захари Бахаров
Масови фалити на производители заради олио от Украйна В момента цените на външните пазари са ниски, на вътрешния също не се наблюдава покачване, въпреки поскъпването има на всички стоки Жали 10-годишна присъда за убийство, бил невинен През 2023 година той уби приятеля си Тони Тоневски