Възрастни хора залагат на живота край морето, купуват си имоти за трайно установяване
Българите все повече избират да си купят ваканционни имоти. В Созопол покупките представляват 34% от всички купувачи, като се отбелязва спад на руснаците собственици - 30%. Сделките с граждани от Украйна са 17%, сочат данни на компания за недвижими имоти.
Експертите делят родните клиенти на две основни групи. "Първата група са хора от средния и висишия мениджъмн, обикновено семейства с деца. Вече разполагат с едно или повече собствени градски жилища и търсят класически ваканционни имоти", казва Екатерина Желяпова, търговски директор в компанията.
По думите й, този тип купувачи са склонни да платят по-висока цена, за да получат продукт с по-високо качество. И не желаят да правят компромиси с характеристиките на имотите. От съществено значение са качествата на жилището - хубава гледка, добро разположение и локация. Допълнителните услуги, предлагани в комплексите, носят добавена стойност на имотите, посочват от компанията.
Клиентите, които прекарват повече време в жилищата си, отдават сериозно значение на активностите за деца - спорт, арт школи, езикови курсове.
Другият тип клиенти са по-възрастни и избират курорти като Поморие заради възможността за целогодишен престой и наличието на балноелогични центрове. Причините за покупка са свързани с желание за трайно установяване и добро вложение на спестените средства, пише "Труд". Повечето планират да се нанесат до 2-3 години след покупката.
"Характеристиките на града и предлаганите имоти предполагат различни изисквания на клиентите. Водеща е функционалността, тъй като собствениците предвиждат целогодишно ползване и жилищата са едновременно ваканционни и градски. Клиентите обръщат повече внимание на цената и разчитат на изгодни решения", уточнява Желяпова.
По думите й, пазарът на самостоятелни къщи представлява един по-малък отделен сегмент. Тези имоти са търсени от семейства с деца, които разполагат с по-високи доходи. Поддържат висок стандарт на живот и искат да го пренесат в морския си дом. В повечето случаи основното им жилище е къща. Затова предпочитат да са отделени и държат на собствено пространство около имота.
Наблюдава се и увеличение на сделките с ваканционни имоти, осъществени чрез външно финансиране през изминалата година. Този тип покупки вече достигат почти 20%. За сравнение, преди година сделките с жилища край морето с банково участие представлявали единични случаи.
Добави Коментар