Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Два месеца по-късно: Пари за транспорт в слабонаселените райони на Бургаско все още няма

Управителят на „М-Бус” Румен Христов
Ключови думи: Румен Христов, М-Бус, транспорт в населени места, слабонаселени места

В края на януари превозвачи алармираха, че има опасност да преустановят транспорта до слабонаселените райони в Бургаско, заради големите загуби, които генерират поради малкия  брой пътници и липсата на адекватна държавна субсидия. Проблемът в най-голяма степен засяга община Малко Търново, където оставането без транспортни връзки между селата -  общинския и областния център би задълбочило проблема с  обезлюдяването на района. За съжаление,  въпреки срещите на местно и национално ниво и поетите ангажименти,  решение на казуса все още няма, увеличение на субсидиите също. Транспортната фирма продължава да обслужва направленията за собствена сметка, загубите продължават да се трупат и когато станат твърде големи,  ще бъде принудена да спре.

„До този момент не сме получили никакви средства. Доколкото знаем компенсациите са разпределени към общините, като в тях отново са предвидени 8 стотинки на километър. Предлагам да държавните институции да отделят същите средства за транспортните разходи на ведомствата си и сами  да се убедят докъде биха им стигнали”, коментира управителят на „М-Бус” Румен Христов.

Той е убеден, че в момента се работи по промяна в наредбата, която регламентира компенсациите за автобусните превози, но това, което го притеснява, е темпото.

„Ако  загубим цяла година с оправданието, че е необходимо технологично време на администрацията да се подготви и да заработи по нови правила, ще се стигне до катастрофа и хората ще останат без транспорт”, добавя Христов.

Той обръща внимание, че промяна е нужна и в Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните.

„Крайно време е законотворецът да проумее, че проблемът с обезлюдяването е повсеместен и демографската картина не е същата както преди 16 години. В страната има огромни обезлюдяващи се райони и транспортът в тях трябва да бъде обезпечен”, категорични са от транспортния бранш. В момента от там не знаят какво се случва и как ще продължат работата си в тези райони.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Направи гръмко признание Фарниев отклонява оферти на държави, за да остане треньор на ЦСКА Взрив в "Ергенът"... Симпатягата Вики се чувства като будала, иска да потъне вдън земя
Каза тежката си дума Олимпийският и европейски шампион Магомед Рамазанов счита, че ще се разбере с федерацията по борба, иска дългосрочно да помага на България и като треньор Разтърсващ случай: Задържаха 13-годишен за... Много неприятна ситуация в България
Може ли да повярвате, че е на 56? (СНИМКА) Американката Лопес сякаш не остарява Родният спорт се тресе: Отсякоха, че Гриша Ганчев е... От централата по борба са категорични, че Ганчев е в миналото й като фактор! Той обаче е финансов благодетел на ЦСКА, а "армейците" при мъжете в борбата май са най-силният клуб в страната изобщо
За Гергьовден кметът Иван Алексиев обявява 2 почивни дни за учениците от Поморие Така децата ще почиват от 1 до 6 май включително Синоптик: Най-слънчевото време по Великден ще е по Черноморието Следващата седмица валежите ще са интензивни, с гръмотевици
Унгария забрани гей парадите С нова поправка в Конституцията официално се забраняват публични събития, организирани от ЛГБТ+ общности Тръмп заплашва да забрани приема на чуждестранни студенти в "Харвард" Все повече университети в САЩ се обявяват срещу действията на администрацията
Край на евтинджоса: Тему и Шейн вдигат цените след Великден Митата на Тръмп ударили тежко компаниите 19-годишна мотористка е в болница в Пловдив Пробите за алкохол и наркотици на двамата участници са отрицателни