Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Два месеца по-късно: Пари за транспорт в слабонаселените райони на Бургаско все още няма

Управителят на „М-Бус” Румен Христов
Ключови думи: Румен Христов, М-Бус, транспорт в населени места, слабонаселени места

В края на януари превозвачи алармираха, че има опасност да преустановят транспорта до слабонаселените райони в Бургаско, заради големите загуби, които генерират поради малкия  брой пътници и липсата на адекватна държавна субсидия. Проблемът в най-голяма степен засяга община Малко Търново, където оставането без транспортни връзки между селата -  общинския и областния център би задълбочило проблема с  обезлюдяването на района. За съжаление,  въпреки срещите на местно и национално ниво и поетите ангажименти,  решение на казуса все още няма, увеличение на субсидиите също. Транспортната фирма продължава да обслужва направленията за собствена сметка, загубите продължават да се трупат и когато станат твърде големи,  ще бъде принудена да спре.

„До този момент не сме получили никакви средства. Доколкото знаем компенсациите са разпределени към общините, като в тях отново са предвидени 8 стотинки на километър. Предлагам да държавните институции да отделят същите средства за транспортните разходи на ведомствата си и сами  да се убедят докъде биха им стигнали”, коментира управителят на „М-Бус” Румен Христов.

Той е убеден, че в момента се работи по промяна в наредбата, която регламентира компенсациите за автобусните превози, но това, което го притеснява, е темпото.

„Ако  загубим цяла година с оправданието, че е необходимо технологично време на администрацията да се подготви и да заработи по нови правила, ще се стигне до катастрофа и хората ще останат без транспорт”, добавя Христов.

Той обръща внимание, че промяна е нужна и в Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните.

„Крайно време е законотворецът да проумее, че проблемът с обезлюдяването е повсеместен и демографската картина не е същата както преди 16 години. В страната има огромни обезлюдяващи се райони и транспортът в тях трябва да бъде обезпечен”, категорични са от транспортния бранш. В момента от там не знаят какво се случва и как ще продължат работата си в тези райони.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тази храна е... Много полезна почти за всички хора Направи страхотен жест Калейн е много класна дама
Ергенът Мартин: Разбрах, че съм влюбен и ще й предложа брак, но сърцето ми е свободно Когато искам да бъда с някоя, или да я целуна, ще е по мое желание, каза той Остави бакшиш, който не се нуждае от коментар Някои хора имат много пари и не ги щадят
Жена му работеше в офис, после преспа с над 1000 мъже, а сега... Оливър Дейвидсън и Бони са в процес на развод, но още се разбират повече от добре  Получиха неочакван "подарък" Пингвините на Антарктида могат да си "играят" с пластмаса
Няма да повярвате на колко години е "Барбито" Марсела държи много на външността Държат се много необичайно Защо речните делфини в Амазонка правят така? Учените са в шах
Шокира всички в "Ергенът"? Маймуна остави Шри Ланка без ток Избухна огромен интимен скандал Бивша звезда от НБА изневери многократно на годеницата си...
Регулацията на цените мираж? Депутат заговори за изкривяване на пазара Когато с външен фактор грубо го ограничаваш, той намира същите обратни мерки на отговор, предупреди Васил Пандов Когато нямаше време, майка ми правеше тези експресни бъркани мекици Тестото се слага да втаса само един час