Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Фрапорт взели 1,2 млн. лв. от такса "шум" в Бургас, но спазват ли договора за изолиращата стена?

Летище Бургас се стопанисва от концесионера Фрапорт
Ключови думи: Такса Шум, Летище Бургас, Фрапорт, Иван Вълков, шумово замърсяване

“Основната част от събраните средства за такса „шум“ за всички летища в България е над 5 700 000 лв.. Те са изразходвани за амортизационни разходи на съоръжения, които са вече изградени или се изграждат, свързани с екологията. В тази връзка в момента тече процедура по избор на изпълнител на шумозащитната стена между Летище Бургас и квартал Сарафово. Концесионерът „Фрапорт Туин Стар Мениджмънт АД“ е с поет ангажимент от 740 000 хил.лв. като страна от тристранния договор между него, Община Бургас и АПИ. Спрямо разчетите има достатъчно събрани средства от екологичната такса за реализиране на проекта. Той трябва да бъде осъществен на 3 етапа. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ следи за правилното разходване на тези средства“. Това заяви от трибуната на НС народният представител от ГЕРБ Иван Вълков, цитиран от пресцентъра на партията. 

Той отправи въпрос към министъра на транспорта Росен Желязков какви са финансовите постъпления от такса „шум“ (екологична) за всички летища за годините 2015-2018 и за всяка една поотделно. От отговора на министъра става ясно, че за Летище Бургас общо за периода 2015-2018 г. приходите за четирите години са 1 210 367, 30 лв., а разходите са 616 967,97 лв.

Министър Росен Желязков поясни, че концесионерът „Фрапорт Туин Стар Мениджмънт АД“ е отделил 740 000 лв. във връзка с договор между Община Бургас, АПИ и концесионера за проектиране и изграждане на шумоизолираща стена. Тя ще обхваща участък от път I-9 между летище Бургас и квартал Сарафово. 19,2% от такса „шум“ е концесионно възнаграждение, изплатено на МТИС.

„Съгласно Закона за гражданското въздухоплаване летищата събират такси на въздухоплавателните средства за кацане, паркиране, пътници и ползване на пътнически ръкав. От 2012 г. са влезли в сила още две такси -  сигурност и шум (екологична), като втората бе направена по мое предложение и на колегата ми Емануела Спасова. Такса „шум“ покрива разходите по ограничаване на вредните въздействия върху околната среда – шум, газови емисии, опазване на почвата, водата и въздуха в района на летищата“, поясни още бургаският депутат.

За летище Бургас за 2015 г. приходите от такса „шум“ са 293 520, 89 лв., а разходвани са 143 491,36 лв. За 2016 г. събраната сума е 304 364,70 лв, а са използвани 152 410,45 лв. През 2017 г. приходите от екологичната такса са 286 962,88 спрямо 145 839,85 лв. За миналата година по данни на Министерството на транспорта събраната такса е 325 518,83, а са разходвани 167 226,31 лв.

8
Коментара по темата
8.
Bmw M5 чипосано
23.03.2019 10:57:33
Вълков от ГРОБ да построи мнлко тротоари
7.
baihui
23.03.2019 10:20:51
Стената да си я строят сарафовлии ! Малоумна идея на И. Вълков от ГЕРБ !
6.
до Андон
23.03.2019 09:30:38
Да не си въобрази, че някой го е страх от мъжа в женско тяло.
5.
Андон
23.03.2019 08:19:15
Тити-мити.. Много говорите за мустаци? Но само с прякори, съкращения и фалшиви имена. Що ли?
4.
Smith
23.03.2019 07:51:39
Че те и сега самолетите не се чуват в Сарафово. Полосата е перпендикулярна на квартала и в действителност нормалните граждански самолети не се чуват, дори при отворен прозорец. Изключение правят дъртите руски транспортни бракми, които посред нощите правят полети за тайни доставки на оръжия към страни от третия свят (толкоз тайни, че целия град ги знае кога летят). Истинския проблем за Сарафово е околовръстия път за Слънчака, по който получовеци от Несебър и Влас си тестват тунингованите вмирисани немски кенефи "нов внос". За тях вече си трябва стена, ако може да е напречна на движението, че да се отървем завинаги.
3.
Тити
23.03.2019 01:02:56
Имаме един ......, новия му прякор е Орлю мустака. Този ако не беше във Фрапорт, сега щеше да работи пиколо в някой три звезден хотел на Златните.
2.
Bingo
22.03.2019 21:54:16
И за какво деуго са изразходвани освен за рушвети, не става ясно?
1.
възмутен теляк
22.03.2019 20:38:43
По документи със сигурност спазват договора, ком няма санкции.
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила