БСП представи визията си за нова транспортна схема на Бургас
Народният представител от ПГ на „БСП за България” Николай Тишев, председателят на ОбС на БСП – Бургас Живко Господинов и общинският съветник от БСП Чанко Мирчев представиха днес третия модул от документа „Визия за Бургас” – Устойчива транспортна система.
„Устойчивата транспортна система трябва да е приоритет на всяко едно управление на община. Това, за съжаление, не е факт тук. Системата, която имаме, създава хаос, отколкото някакви правила. Затова считаме, че спешно се нуждае от реформа”, заяви Живко Господинов.
Той коментира едни от основните проблеми в Бургас, а именно - увеличаване на автомобилния транспорт; задръствания на кръстовища и натоварени булеварди и улици в пиковите часове, скъп и неефективен обществен транспорт, който принуждава още повече граждани да си купят автомобил, липса на паркоместа (само обещания за строеж на паркинги в близост до спирките на обществения транспорт), хаос на улиците и кръстовищата пред училищата в центъра на града в часовете за оставяне и взимане на ученици, платени зони за паркиране, които не решават, а задълбочават проблема.
„Синята и зелена зони за паркиране, по принцип, са един инструмент за регулиране на трафика в централна градска част, както и на паркирането. За съжаление в Бургас тези зони се използват само за взимане на пари. По никакъв начин трафикът и паркирането не са регулирани. Няма и никакво обяснение защо тази услуга поскъпна и годишният стикер се увеличи от 43 лв. на 60 лв.” , каза Николай Тишев.
Посочените проблеми могат да бъдат решени чрез: въвеждане на нови комуникационни технологии – Интелигентни транспортни системи, които предлагат реални решения за подобряване на транспорта и информация за пътуващите в града; адаптивно променяне на времената за зелен и червен сигнал без намесата на човек; намаляване на закъсненията и спиранията.
По време на пресконференцията бе коментирано, че с интeлигeнтни тpaнcпopтни cиcтeми мoжe дa ce yпpaвлявa тpaфиĸът, гpaдcĸият тpaнcпopт, пapĸиpaнeтo, тpaнcпopтнитe пpoизшecтвия и aвapийни cитyaции, дa ce ocигypи aвтoмaтизиpaнe yпpaвлeниeтo нa мoтopнитe пpeвoзни cpeдcтвa, дa ce инфopмиpaт пoлзвaтeлитe нa тpaнcпopтни ycлyги, дa ce yпpaжнявa ĸoнтpoл нa тpaфиĸa и нa пoлзвaтeлитe нa oбщecтвeни ycлyги чpeз видeoĸaмepи, дa ce ocъщecтвявa мoнитopинг нa въздeйcтвиятa въpxy oĸoлнaтa cpeдa.
Бяха посочени и ползите от системата за управление на трафика - намаляване на времето за пътуване от точка “А” до точка “B” с до 30 %; намаляване на вредните емисии от транспорта с до 25 %; намаляване на разходите за гориво с 7 – 9 %.
По-добре да се коригира настоящата схема, отколкото да се наливат пак безсмислени пари в "иновации".
По-добре:
- автобусите по различни линии да не отпътуват в един и същи час от първа спирка. Всеки ден се учудвам кой го измисли това. Лично на мен 3 линии ми вършат работа, когато се прибирам. Хващам ги от първа спирка, обаче всички тръгват точно в 5:00 часа. А в района всички работят до 5:00 часа, т.е. всички тръгват празни, а следващите са препълнени, хората чакат по 15 минути. И после сме били нервни, а как иначе. Плащаш 1.50 лв., в повечето случаи за 3-4 спирки, и на всичкото отгоре чакаш 15 минути.
- в пиковите моменти автобусите да бъдат на 5 минути, а не на 20 минути. Пример, линия 11 и линия 12 са на 20 минути до 08:00 (отпътуване от първа спирка) и след това стават на 10 минути. Къде е логиката тук?
- да се направи корекция на някои от маршрутите. Не може 5 линии да отиват до жк. Меден рудник. Оставете бързите и номер 9, а другите нека да имат по-различен маршрут, за да не се получава такова забавяне на автобусите от задръстванията.
Могат и още други подобрения да се измислят с наличните ресурси, а не отново да се инвестират безсмислени средства. И без това се планува някаква глупост на входа на морската градина, без ад е необходима.
Синята и зелена зона няма въобще да я обсъждам, то си се вижда.
Бе я ходете се скрийте. Баси яловата опозиция.
Ето за това говоря. Същото мислене прозира и при управниците ни. Това не е за Бс, но само това му се разрешава. Независимо от управляващата партия.