Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спомени от соца: Как бе построен най-дългият мост в България

Съоръжение е изградено за 4 години и е струвало около 42 млн. лева
Ключови думи: Аспарухов мост, строеж на аспарухов мост, канал между варненското езеро и черно море, новини от варна, новини от последните минути

Уникалното съоръжение "Аспарухов мост" е изградено за 4 години и е струвало около 42 млн. лв. Той все още се слави като най-дългият на територията на страната и все още е един от най-големите на Балканите. Все още е и единствената връзка през плавателния канал, свързващ Варненското езеро с Черно море. Мостът е и най-известната локация за бънджи скокове в източната част на страната. Строежът на моста започва в началото на 1973 г. Правителственият срок за пускане на обекта е 30 септември 1976 г., но е завършен предсрочно. Открит е от Тодор Живков на 8 септември 1976 г.

„Потомците и наследниците на майстор Кольо Фичето, който построи и знаменития мост на река Янтра при град Бяла, не само не посрамиха името му, но и издигнаха тая стара, благородна професия до най-високите върхове“, казва Тодор Живков в словото си при откриването на Аспаруховия мост… В продължение на 20 години на моста не е правена основна профилактика. Наложителната рехабилитация започва през 1996 г. с ремонта на платно страна „море“, като плановете са тя да завърши за 16 месеца. Недостатъчните средства обаче забавят реконструкцията и първият етап е завършен едва през октомври 1998 г. Изцяло обновеното съоръжение е въведено в експлоатация на 17 септември 1999 г., три години след старта на реконструкцията, припомня socbg.com.

Най-високата точка на моста се издига на 52 метра над морето. Мостът се крепи на 38 двойки стълбове. Само металната конструкция тежи впечатляващите 3200 тона. Мостовото съоръжение е изпитано при пускането му експлоатация, като е натоварено максимално с тежки машини по цялото трасе и в четирите ленти. При две колони от 30-тонни камиони на разстояние 10 метра провисването на средния отвор е около 30 сантиметра. Дължината на моста е 2050, а ширината – 21 метра. Състои се от 2 платна по близо 8 метра и 2 тротоара по близо 2 метра. Освен на земетресение от 7-ма степен по скалата на Рихтер, Аспаруховият мост е проектиран да издържи на ураганен вятър със скорост 180 км/ч и температурна разлика от -40° до +40°.

13
Коментара по темата
13.
*********
05.03.2019 08:43:39
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
12.
gsn43
04.03.2019 19:07:43
До мислещи и не мислещи.Другарки и другари като Ви беше много мил соца . ,защо го свалихте????Всички работехме, резултат : никакъв или слаб, много слаб. Петър Младенов: "Другари ,картината в икономиката е потресаваща! От 1983г. сме с отрицателен прираст нужни са ни най малко 2.6 милиарда долара заем годишно от ЗАПАДА. Изолацията ни докара до просешка тояга. Сменихме Живков, защото стигнахме пропаста. Можехме да издържим още седмица две ,да кажем месец.........."
11.
ееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееееее
04.03.2019 16:14:53
Oще помня какъв гаф се получи при откриването му.Та,изтъпани се бай ти Тошо да чете откриването.Да,именно да чете.Напечатаното беше с едри букви,всяко изречение на отделен ред,зер да не се обърка нещо туранагата му с туранага,ама на
ли си беше полуграмотен при прочитането ,вместо:"Да ви е честита новата естакада,другари",прочете "новата ескада...",еспада,есмада...Три пъти повтори всеки път в различен вариант.БНТ - то беше там и снимаше ли,снимаше.Резилът го даваха и в централните новини тогава.В ония години служих като матрос в "Пясъка",недалеч от злополучната "ескада".Паднахме от смях.Къде бляха ц ензорите тогава,един господ знае.
10.
До 8
04.03.2019 13:52:08
За Мислещ може и да минеш, но не и за патриот. Тогава бачкахме яко, много хора дори безплатно и беше чест за нас да го построим и да ви го оставим на вас - следващото поколение. Ако знаехме какви глупендери ще сте нищо нямаше да ви строим , а щяхме да гледаме сеира на Б.Б.
9.
До НЕ - мислещ 8
04.03.2019 13:18:10
Виж колко си тъп и НЕмислещ ! Или по точно малоумен. Днешните мислещи наркоманчета всички сте такива. Вместо да му избодеш очите на социализма както ти се иска ти му ги изрисуваш ! А сега опитай да помислиш наистина или попритай някой защо онези пари бяха 42 000 000 а днешните са 4 200 000 000 ? Виждаш ли че тогава е било пак по добре. Във всяко едно отношение. Тогава 1 долар беше почти 1 лев ! Левът беше със златно покритие, не като сега шума. А утре като влезем в еврозоната още повече ще ни еб... мам.. тъпако Та ти в случая вместо да оплюеш социализма посочи още едно негово предимство ! СИЛНИЯ ЛЕВ ! Много сте тъпи честно наркомански фашистчета
8.
мислещ
04.03.2019 12:40:02
Другото идиотско нещо е да се сравняват 42 000 000 лв от онова време със сегашни такива. Понеже преизчислени в днешни пари сигурно са 4 200 000 000 !
7.
мислещ
04.03.2019 12:38:15
Тук само идиоти ли пишат !? Ще кажеш че последните мостове и пътища в България са построени по времето на Живков....егати и простото племе !
6.
PTO
04.03.2019 12:07:13
Поклон пред делото доц. инж. Любен Стоянов.
И като проектант и преподавател по метални конструкции.
5.
!!!!!!!!!!!!!!
04.03.2019 11:30:43
Сега не може да го поддържате само, мръсни крадци частни престъпници и обирджии. Не може да го боядисате целия, не да го построите. Едната му колона само да укрепите ще искате колкото струва целия мост по социалистическо боклуци капиталистически
4.
Ибрикчия
04.03.2019 11:00:57
Аз пък бях на магистралата от Пловдив до София и ни бяха инструктирали ако манго или затворник се скатава да чукнем на фургона на другаря Пенев - едър българин, готов да те бие за да построиш каквото и да е. Една дума никой не каза , освен това мангасарите ни вдигнаха безплатно и по една вила - материали и работна ръка имаше бол
3.
Истината
04.03.2019 10:55:54
Айде като демокрацията е по-хубава да видим колко моста и тунела построй ? Даже тия не може да ремонтира! А тогава бях надзирател във Бургаския затвор и в 4:40ч всяка сутрин тръгвахме за Варна с автобус и всички манговци бачкаха безплатно защото ги топяхме от бой! Цялата римска сила на черноморието пренесе хиляди тонове арматура, а на строежа имаше само два крана, защото по онова време крана беше по ценен от всички манговци
2.
2.
04.03.2019 10:39:53
krasota
1.
Амуджа
04.03.2019 09:11:18
Без пари бачкахме
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес