Мария Габриел: Трябва да се следи и кой плаща за рекламата в интернет
В комисията ЛИБЕ имаме български евродепутати и те са гласували за кандидатурата на Лаура Кьовеши за европейски главен прокурор, обясни в предаването „Лице в лице” по bTV еврокомисарят Мария Габриел.
"Да имаме европейски прокурор за първи път означава още веднъж да повдигнем темата за върховенството на закона и справедливостта, за борбата с измамите – ДДС или еврофондове. Съвсем нормално е този дебат да предизвиква и емоции", отбеляза още Мария Габриел.
По думите й има двама достойни кандидата и няма нищо по-демократично от това да бъде избран един след гласуване в европейския парламент, но тя категорично отбеляза, че България не се страхува от Кьовеши.
Относно борбата с дезинформацията Мария Габриел обясни, че за последния месец Google е премахнал на 46 хил. рекламни профили в ЕС. Великобритания, Естония и Румъния са водещите страни с фалшиви профили, заяви тя.
57% от европейците се информират за събитията от интернет. "Фейсбук", "Гугъл" и "Туитър" доброволно подписаха първия по рода си кодекс за добри практики в борбата с дезинформацията онлайн и вече се публикуват първите месечни доклади на трите гиганта.
Еврокомисарят наблегна на това, че много внимателно са заявили каква информация искат да получават и коя информация да се следи, за да не се прекрачват тези граници.
Габриел заяви, че смята че трябва да се навлезе по детайлно в темата – да бъде изследвано спонсорираното съдържание, да бъдат разглеждани идентификациите на рекламите на даден сайт.
"Сега вече ще бъде изследвано не само кой рекламира и къде, но и кой плаща за тази реклама", отбеляза еврокомисарят.
Тя обясни, че е много важно да може в реално време да се проследи една фалшива информация, откъде идва и дали тя има връзка с европейските избори и може по някакъв начин да им повлияе. Мария Габриел коментира, че много би и се искало да има фактчекъри от всички страни на ЕС, които да могат да откриват фалшивите новини в социалните мрежи много бързо.