Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те

Ключови думи: тактики, търговци, стимул, покупка

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".

Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.

1
Коментара по темата
1.
Asas
27.02.2019 15:38:46
И като нямаш 2 лева в джоба кво става
  Добави Коментар
Вече не купувам от магазина, с тази рецепта бисквитите Навона са с вкуса от детството Преди години се наричаха просто бисквити с фъстъчен крем Потрес! Майка нарежда на 6 г. дъщеря: Ще ме търсиш, к*пеле, за затвора си (ВИДЕО 18+) Клип, в което жена обяснява на шестгодишното си момиченце, че е за затвор, използвайки обидни думи, се върти в социалните мрежи
Съдът: АПИ носи 10% вина за трагичен инцидент с 45 загинали Скоростта в отсечката е трябвало да бъде ограничена до 90 км/ч, а не до 120 км/ч, установи съдът в Перник Владо Зомбори съобщи за тъжна новина в семейството си Бъдете максимално с близките си хора, написа актьорът
Потрес! Стана свидетелка на Йехова Получавам добри напътствия и хубави съвети от братята и сестрите! Също така си обменяме много топли прегръдки със сестрите, твърди Емили Секира за всички българи, пътуващи към Великобритания Страната въвежда издаването на електронно разрешение за транзитно преминаване и краткосрочно пребиваване за гражданите на всички държави на Европейския съюз
Матей Гюров от Бургас се нуждае от нашата помощ, нужни са му 150 000 лв. за бъбречна трансплантация Сложната операция трябва да се извърши в чужбина във възможно най-кратки срокове Имението, в което почина Матю Пери, е унищожено от пожарите в Лос Анджелис Холивудски звезди изгубиха домовете си
Затварят до 14 февруари ключова улица в ж.к."Възраждане" Временно ще бъде въведена нова организация на движението в района, като гражданите са призовани да спазват указанията и да използват обходни маршрути. Болната Крисена има лекарство само за 10 дни и моли за помощ Вече пет години тя се бори с тежко заболяване
В ПГТ "Иван Вазов"-Слънчев бряг се състоя Ден на ученическото самоуправление Идеята бе на директора на професионалната гимназия Защо е съкрушена Загуби кученцето си