Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Депутат: Машинно гласуване няма в Германия и Франция, защото там не знаят какво е да купиш гласове

На германците не им трябва машинно гласуване, защото там няма ГЕРБ, каза Георги Свиленски
Ключови думи: Георги Свиленски, машинно гласуване, ГЕРБ, Десислава Атанасова, депутат от БСП, Нова телевизия, Новините от страната, вето, президента, преференции, Изборния кодекс,

Управляващите повтарят в защита на тезата си против машинното гласуване - че в Германия и Франция няма такова. Там обаче няма и ГЕРБ. Германците не знаят какво означава да купиш глас. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия депутатът от БСП Георги Свиленски.
Той влезе в студиото с Десислава Атанасова от ГЕРБ, за да коментират ветото на президента Румен Радев и призова на държавния глава БСП да се върне в пленарната зала.

БСП отхвърлиха зова на президента да се върнат в парламента: Условията не са изпълнени, в цирк няма да участваме
Опозиционният депутат изтъкна, че партията му можела да се върне в пленарната зала, ако в понеделник председателят на правната комисия Данаил Кирилов и лидера на Парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов не бяха заявили, че ветото на президента ще бъде отхвърлено.
„Тази политика напук не води до нищо добро. ГЕРБ казват, че БСП не им трябва в парламента. На тях им трябват само послушни партии”, коментира Свиленски. Той за пореден път заяви подкрепата на социалистите за въвеждането на машинно гласуване във всички секции и припомни, че за целта от бюджета са заделени 50 млн. лв. 
„Честността на изборите не се гарантира с машините за гласуване. Законът, приет през 2014 г., за въвеждането на този тип упражняване на вот трябваше да се спази и да се осигурят тези машини, но това е ангажимент на ЦИК, а не на парламента. А през 2018 г. ЦИК написаха доклад, в който се казваше, че не може да се осигурят 12 000 машини. Това създава риск от манипулиране на вота. Затова сега се търси вариант за поетапно въвеждане на машинното гласуване”, каза пък Десислава Атанасова.
Свиленски изтъкна, че ГЕРБ използват „удобна” опозиция в лицето на ВОЛЯ и „практична” в лицето на ДПС.

Румен Радев: Налагам вето върху промените в Изборния кодекс, призовавам опозицията да се завърне в парламента!

„Едно ново обсъждане на текстовете от Изборния кодекс ще покаже позициите, на които парламентарно представените политическите партии държат”, коментира депутатката от ГЕРБ. Тя категорично заяви намерението на управляващите да върнат за прегласуване онези изборни правила, които засягат преференциите и да се върне старото положение. А по въпроса за обжалването на резултати от вота Атанасова обясни, че това и в момента е възможно - в административните съдилища по места.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Рокади: Зеленски смени отново командващия украинските сили на стратегическия източен фронт Новият командир е генерал-майор Михайло Драпатий Моторист от Бургаско се бори за живота си Мъжът падна в 12-метрова пропаст
47-годишен бургазлия опита да постави световен антирекорд Той седна зад волана много пиян Швеция задържа кораб: Български ли е? Става въпрос за плаващият под малтийски флаг "Вежен"
Почитаме жертвите на Холокоста Тази година се навършват 80 години от освобождаването на нацисткия концентрационен лагер "Аушвиц-Биркенау" Интересен празник е Какво казват знаците за 27-и януари?
Любопитно събитие в Бургас Фестивал в подкрепа за китайската общност Какво време ни очаква? Предимно слънчево и почти тихо днес
Бишва любима на Гришо яхна... Мощен мотор Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа