Браво! Министър Вълчев моли ЕК да махне графата "друго" при определяне на пола на учениците
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев ще отправи молба към Европейската комисия да премахне графата "друго " при определяне на пола на българските ученици в анкетата на платформата SELFIE, съобщава БНТ.
В тази анкета учениците над 9-годишна възраст имат четири варианта да определят пола си - момче, момиче, друго и предпочитам да не казвам.
Министър Красимир Вълчев смята, че платформата за дигитална оценка на училищата SELFIE е инструмент на Европейската комисия, чиято цел не е да определя половата принадлежност. Той каза още, че според получената неофициална информация от Европейската комисия причината да има отговор "друго " в графата за пол е в нормативните решения на някои страни по този въпрос.
Школски евротест скандализира тийнейджърите: Момче, момиче или... друго?
„В Германия доколкото разбрахме това е по медицински причини, има такава възможност, опитали са се да адаптират инструмента към законодателствата на всички страни. Така че не е сигурно, че това задължително противоречи и е свързано със "социален пол", обясни Красимир Вълчев.
Засега графата не можела да се премахне.
Според Красимир Вълчев в момента няма обществено напрежение по темата. Никое от 900-те училища, в които е влязла платформата не е подало сигнал, че някой е възмутен. Сигналът бил от само от един родител до медиите. Министърът присъства днес на Конференция за дигиталните технологии в училище. Инициативата на вестник "24 часа" събра през последните месеци учители, родители и ученици, които дадоха своите препоръки как да се развива дигиталното образование. Учениците искат дигитални тестове и видеоуроци, които да възприемат повече като игра. Искат и комисия от ученици да одобрява дали учебниците са разбираеми и интересни, а телефоните да могат да се използват в час, защото са полезни.
Джендърът – извор на мъдрост или как татко стана Родител 1, а мама - Родител 2
Министърът обеща и създаване на т. нар."Облачна система"- безплатно електронно съдържание, което да бъде използвано от учениците.