Германия обмисля да ограничи скоростта по магистралите
Всъщност действително има ограничения на скоростта на около 40% от германските 13 000 километра (8 000 мили) аутобани, където властите смятат, че пътните условия го гарантират и където се извършват ремонти на пътища. Останалите 60% обаче са свободна територия, което не се среща никъде другаде.
В Афганистан или Непал също няма ограничения за скоростта на магистралата, но всеки, който се опита да шофира там, знае, че бързината е някъде между риска и самоубийственото. Освен това, германската магистрална мрежа е четвъртата по големина в света, след тази на Китай, САЩ и Испания.
Германската федерална агенция по околна среда е изчислила през 2012 г., че намаляването на скоростта до 120 км/ч ще намали емисиите на въглероден диоксид от автомобилите по немските аутобани с 9%, или 3 млн. тона годишно. Германската екологична организация Deutsche Umwelthilfe, която се стреми към ограничение на скоростта от 120 км/ч, твърди, че емисиите на CO2 ще намалеят с 5 млн. тона.
Националната платформа за бъдещето на мобилността препоръчва 130-километрово ограничение, също по екологични причини.
Спестяванията на въглероден диоксид от по-ниските скорости са трудни за изчисляване, тъй като те варират в зависимост от характеристиките на двигателя, теглото на превозното средство, изминатото разстояние и допълнителното оборудване, като например кутии на покрива или дори знаците на такситата.
Въпреки това има ясна връзка със скоростта, а забавянето на трафика определено ще направи въздуха по-чист и ще допринесе за борбата срещу изменението на климата. Особено в страна, която се бори да постигне целите си в областта на околната среда, както прави Германия, няма причина хората да разширяват въглеродния отпечатък просто защото обичат шофирането на високи обороти, коментира Блумбърг.
Еколозите също така твърдят, че невъзможността да се кара с 200 км/ч ще стимулира хората да купуват и производителите на автомобили да произвеждат по-малко мощни и следователно - по-малко "жадни" за гориво превозни средства.
Другата важна причина за ограничаване на скоростта на магистралата е потенциалното въздействие върху безопасността. Скорошно шведско проучване показа, че намаляването на ограничението на скоростта от 90 км/ч до 80 км/ч на селските пътища спасява около 14 живота годишно в Швеция, докато увеличаването на ограничението на скоростта на магистралите увеличава броя на сериозните наранявания. Друг документ от 2018 г., който се фокусира върху увеличенията на лимитите в Канада, също показва тенденция към повече инциденти.
В Германия превишаването на скоростта е най-честият фактор за смъртните случаи по пътищата. Германският полицейски синдикат подкрепя идеята за общо ограничение на скоростта, като твърди, че никой не може да контролира кола, която кара с 200 км/ч, ако възникне опасна ситуация. Може да се твърди, че смъртните случаи по пътищата в Германия намаляват въпреки липсата на национално ограничение на скоростта - те са намалели с 13% между 2010 и 2017 г., но това е под средното подобрение в целия Европейски съюз. Добави Коментар