Експерти бият тревога за голяма гилотина за всички шофьори!
"Правилата са общи съгласно конвенцията за пътното движение. Единственото нещо, което би могло да се променя са санкциите и онези неща, които биха принудили шофьорите да не нарушават правилата. Мисля, че има развитие в тази посока”, каза още той. Според него има напредък при борбата срещу корупцията в Пътна полиция.
Според Стратиев промените, касаещи младите шофьори, според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение.
„Това е една стъпка към младите водачи да се вземат мерки, за да се обезопасят, както те, така и останалите участници в движението. Придружителят трябва да бъде правоспособен. Има санкции и към него. Трудно може да се намери кола до 67 конски сили”, каза той. Новите изисквания към водачите ме притесняват, заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.
„От новия проект на Закона за движение по пътищата силно прозира прокарването на едни интереси. Например, виждали ли сте полицай с колан. Никога и никой не е виждал, въпреки че сегашният закон не ги освобождава от такова нещо. Сега тихомълком са го прокарали да не си слагат колан. Най-малкото очаквах да се ограничи движението на каруците по пътищата", коментира Георгиев.
5
Коментара по темата
5.
Ура другари
28.01.2019 12:18:24
ГЕП са върха. Ако има нова серия - тиквите 4 ,може да го докарат до гражданска война.
4.
шофьор
28.01.2019 10:52:49
Тези промени сигурно ги предлага онзи дето няма книжка и не кара кола -Ананиев ! Само той ражда такива дебилизми !
3.
И ся кво?
28.01.2019 10:09:21
Да ви светна кво? Понеже почти няма коли с такива конски сили, младите шофьори просто ще изчакат да минат шесте месеца и чак тогава ще седнат зад волана. До тогава обаче, ще са забравили всичко, дори и малкото което са научили в школите. В резултат, още по-опасни водачи. Е, явно някой се грижи за бизнеса на сервизите и търговците на автомобили. Ми платили са си хората където трябва. Че и пУлицайчетата ще намажат. По-неопитни млади шофьори, повече рушветчета. То и сега младите шофьори не сядат в началото без придружител. Бе как ще дадеш колата си на детето си, без да се убедиш, че ще може да се справи с автомобила ти и с пътната обстановка. Богаташчетата не ги мислете. Те и бела да направят, и автомобила да потрошат, тати и мама ще платят.
2.
John Doe
28.01.2019 10:02:16
Поредните глупости - как изчислиха "безопасната" мощност до 67 к.с. за автомобил управляван от "млад водач"?! Значи ли това, че всеки млад водач следва да си закупи /или многострадалните му родители/ такъв автомобил, на каква цена и от кой вносител, ако иска да шофира първите 6 месеца от стажа си като водач на МПС ?! А за коланите използвани от полицаите - това е стара дъвка....
1.
А циганин в учебна кола
28.01.2019 09:25:51
Да сте виждали мангали в учебна кола? Аз поне не съм. Има нещо гнило в ДАИ. Там пипнете. Малоумника и с 50 коня ще направи глупост. Не е до мощността на автомобилите, до задкормилното устройство е. Баси малоумниците са тези предложили този закон. Въобще защо давате книжки, като после няма да им позволявате да карат. Ми професионалните шофьори? Те какво да правят. Да сте виждали товарен автомобил с по-малко конски сили от 68? Ей, ГЕРБерасти махайте се бързо, че ни писна от вашите глупости.