Либия: България носи отговорност за скандала с танкера ”Бадр”
Това се казва в позиция на либийската държавна корабна компания Libyan Navigator Limited по случая с танкера „Бадр“. Компанията предупреди, че задържането на плавателният съд и ”незаконното престъпно насилие, организирано и изпълнено от ”Морска администрация” и ”Гранична полиция”, без съмнение ще доведат до сериозна материална и етична отговорност на българската държава”.
В своето изявление по случая компанията представя информация около задържането на кораба, заради който се стигна до международен скандал.
Припомняме, че в пристанище Бургас, флагът и екипажът на либийския моторен танкер „Бадр“ бяха сменени с участието на гранична полиция и "Морска администрация" на 21 декември по искане на българската компания "Булгаргеомин". Това се случи, въпреки че същия ден бе излязло окончателно съдебно решение, което отхвърля претенциите на българската страна.
Либия реагира остро и обвини България в пиратство. Случаят стигна до ООН. Наложи се в казуса да се намеси и премиерът Бойко Борисов, след нелепото обяснение на транспортния министър, че ставало въпрос за частен спор.
”Ние вярваме в правните принципи на демокрацията в Република България, като член на ЕС, но в същото време бихме искали да обявим нашето дълбоко разочарование от начина, по който се третираха нашата компания и кораб”, посочва либийската държавна компания, преведена и цитирана от специализираното издание maritime.bg.
Според компанията всички български власти са били информирани за казуса.
"Не можехме да повярваме, но въпреки всички наши писма и проведените срещи с български институции рано сутринта на 28 декември, под прикритието на нощта, нашият кораб напусна Пристанище Бургас с разрешение, издадено от Българската морска администрация", пише в писмото на Libyan Navigator Limited.
”Libyan Navigator Limited, като легитимен и валиден собственик на кораба BADR, ще изискваме и ще търсим само едно – чистото и истинско правосъдие от българската съдебна система и съответните международни съдебни органи и съдилища.
Ще приветстваме всяка реакция от релевантните високостоящи административни структури на Българското правителство, въпреки че засега не сме много оптимистични за такива, тъй като не сме получили дори едно писмо или отговор на нито един от сигналите и подадените заявки за информация, с изключение на прокуратурата, която информира и през средствата за масово осведомяване, че е започнало наказателно разследване.
Ние вярваме в правните принципи на демокрацията в Република България, като член на ЕС, но в същото време бихме искали да обявим нашето дълбоко разочарование от начина, по който се третираха нашата компания и кораб.
Никога не сме очаквали подобно действие, което показва някои сигнали за пиратство, базирайки се на фалшифицираните подписи на нотариус, на адвокати, на представители на съдебните институции, комбинирано с помощ от държавата (и/или с пасивно безразличие) в страна-членка на ЕС.
Ние просто бихме искали нашият кораб да се върне по подходящ законен начин без допълнителни усложнения. Това ще запази, надяваме се, традиционно добрите ни двустранни отношения и за в бъдеще.", завършва позицията на либийската компания.
6
Коментара по темата
6.
Любопитно
19.01.2019 19:33:39
Кой от министерството на БГ разреши и защо ? Надявам се, че всичко е добре обмислено. Либия защо не споменава за дълга, а само за неправомерно конфискуване на кораба.
5.
бушоните започват да сдават багажа
19.01.2019 17:55:20
Почти съм сигурен, че някой от бг схемата ще гушне букета и ще кажат, че е бил мозъкът на операцията
4.
Историк
19.01.2019 17:53:36
Либия дължеше 2 млрд $ навремето, които България им опрости
3.
От Турция
19.01.2019 16:01:08
Абе добре, че ние не пуснахме кораба през Босфора и сега БГ ще се размине само с връщане на кораба на корабособственика и опростяване либийския дълг.
2.
Burgas
19.01.2019 15:09:58
Фактът, че корабът се върна след като беше вън от териториалните води е доказателство, че собствениците са в Бг и са били принудени да го върнат. Следва да се установи детайлно вината на ИАМА, ГП и другите участници в незаконното завладяване. Шефовете горят, защото са го допуснали. Всеки кораб е чужда територия със съответните привилегии. Може да бъде арестуван , но в съответствие с международното право. Корабоплаването е международен бизнес и БГ мутрите направиха голяма грешка.
1.
Морски вълк
19.01.2019 14:51:13
Дългът който Либия дължи на Булгаргеомин сега ще се превърне в дълг на БГ към Либия след като БГ бъде осъдена. Цитира се Капитана на пристанище Бургас, който разрешавал тези действия за конфискация на кораба сякаш той е малоумник и решава неща без нареждане отгоре, а отгоре разбирайте министерския съвет и Министър председателя на БГ. Дано капитана на пристанище Бургас да пази писмено нареждане от споменатите по горе инстанции. Не можеш да конфискуваш собственост на друга държава без разрешение от собствената ти държава. Свалили флага на Либия. Флага на всяка държава е свещен за нея и който го прави да си носи отговорноста.б