4 фатални грешки на шофьорите, съсипващи автоматичните скоростни кутии
На практика обаче по-голямата част от авариите на АСК са свързани с т. нар. човешки фактор, затова си струва да знаем какви 4 смъртоносни грешки при шофиране ще унищожат автомата и колата.
Грешен избор на режим на работа
Честото използване на неблагоприятни работни режими крие опасност от прегряване на трансмисионното масло, което действа като смазка и играе важна роля за правилното функциониране на хидравличната система за управление, осигурява ефекта на охлаждане на уреда. Причини за повишаване на температурата са:
-редовни ускорения при максимална скорост;
-дълго буксуване в кал или сняг;
-буксировка на големи предмети.
При прегряване маслото губи физическите си свойства и с течение на времето, поради прегарянето, започва да се образува утайка. Това води до запушване на соленоидите и хидравличния блок. В тази ситуация най-безвредната последица е намаляване на срока на експлоатация на блока, но е възможна значителна повреда, изискваща авариен ремонт, включително до основен.
Когато при превключване на по-високи обороти се появят придърпвания и тласъци, трябва да се потърси специалист, тъй като тези симптоми показват повреда в АСК.
Ако се появи миризма на изгоряло масло или промяна на цвета на течността до тъмнокафяво, трябва незабавно да се предприемат действия.
Грешка на много начинаещи шофьори е твърдото убеждение, че маслото се налива веднъж и не е необходимо да се сменя. Това трябва да се прави задължително, а периодичността на смяната зависи от интензивността и условията на експлоатацията на колата.
Експертите съветват маслото на АСК да се сменя на всеки изминати 30 000–40 000 км. При това трябва да се помни, че е опасно както недоливането, така и преливането със смазочна течност.
Превключване на светофари
Когато спира на червена светлина, не се препоръчва използването на „неутрален“ режим, тъй като това води до честа смяна на елементите на кутията. Ако превозното средство е скорост, тогава само помпата и преобразувателят на въртящия момент се въртят в кутията.
При преминаване в неутрален режим едновременно започват да работят голям брой допълнителни елементи. Основният вал, барабаните и първите редове на планетарната скоростна кутия се въвеждат в работата. В резултат на това механизмите АСК се износват по-бързо.
Нарушаване на правилата за буксировка
Една фатална грешка на много неопитни шофьори е да се опитва да теглят дефектно превозно средство с автоматична трансмисия. В ситуация на неактивно смазване последствията могат да бъдат печални и кутията лесно се унищожава напълно. Правилното решение при такава повреда на автомобила е да се използва услугата на евакуатор.
Дори при работеща АСК и необходимостта от буксиране, това трябва да се прави с включен двигател в неутрален режим “N”. Според правилата за експлоатация на автомобил с АСК е необходимо да се спазва ограничение на скоростта до 50 км / ч.
Шофьорът опитва да се прави на професионалист
Невъзможно е да се премине в режим „R“, когато автомобилът се движи. За кола с автоматична трансмисия това е смъртоносна заплаха. Двигателят веднага заглъхва и превозното средство продължава да се движи напред. Опасността е в това, че електрониката не е в състояние да се справи със ситуацията. В резултат на това двигателят и хидроусилителите може да излязат от строя, пише блиц.
Чрез спазването на тези прости по принцип правила, можете да избегнете повреди на скоростната кутия, особено такива, които не могат да бъдат отстранени и изискват пълна подмяна на АСК. Добави Коментар