Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

4 фатални грешки на шофьорите, съсипващи автоматичните скоростни кутии

Ключови думи:
Собствениците на моторни превозни средства са разделени на два лагера. Някои смятат, че автоматичната скоростна кутия (АСК) е огромно предимство, вторите говорят за потрошени пари и нестабилността на тези устройства.

На практика обаче по-голямата част от авариите на АСК са свързани с т. нар. човешки фактор, затова си струва да знаем какви 4 смъртоносни грешки при шофиране ще унищожат автомата и колата.

Грешен избор на режим на работа

Честото използване на неблагоприятни работни режими крие опасност от прегряване на трансмисионното масло, което действа като смазка и играе важна роля за правилното функциониране на хидравличната система за управление, осигурява ефекта на охлаждане на уреда. Причини за повишаване на температурата са:

-редовни ускорения при максимална скорост;
-дълго буксуване в кал или сняг;
-буксировка на големи предмети.

При прегряване маслото губи физическите си свойства и с течение на времето, поради прегарянето, започва да се образува утайка. Това води до запушване на соленоидите и хидравличния блок. В тази ситуация най-безвредната последица е намаляване на срока на експлоатация на блока, но е възможна значителна повреда, изискваща авариен ремонт, включително до основен.

Когато при превключване на по-високи обороти се появят придърпвания и тласъци, трябва да се потърси специалист, тъй като тези симптоми показват повреда в АСК.

Ако се появи миризма на изгоряло масло или промяна на цвета на течността до тъмнокафяво, трябва незабавно да се предприемат действия.

Грешка на много начинаещи шофьори е твърдото убеждение, че маслото се налива веднъж и не е необходимо да се сменя. Това трябва да се прави задължително, а периодичността на смяната зависи от интензивността и условията на експлоатацията на колата.

Експертите съветват маслото на АСК да се сменя на всеки изминати 30 000–40 000 км. При това трябва да се помни, че е опасно както недоливането, така и преливането със смазочна течност.

Превключване на светофари

Когато спира на червена светлина, не се препоръчва използването на „неутрален“ режим, тъй като това води до честа смяна на елементите на кутията. Ако превозното средство е скорост, тогава само помпата и преобразувателят на въртящия момент се въртят в кутията.

При преминаване в  неутрален режим едновременно започват да работят голям брой допълнителни елементи. Основният вал, барабаните и първите редове на планетарната скоростна кутия се въвеждат в работата. В резултат на това механизмите АСК се износват по-бързо.

Нарушаване на правилата за буксировка

Една фатална грешка на много неопитни шофьори е да се опитва да теглят дефектно превозно средство с автоматична трансмисия. В ситуация на неактивно смазване последствията могат да бъдат печални и кутията лесно се унищожава напълно. Правилното решение при такава повреда на автомобила е да се използва услугата на евакуатор.

Дори при работеща АСК и необходимостта от буксиране, това трябва да се прави с включен двигател в неутрален режим “N”. Според правилата за експлоатация на автомобил с АСК е необходимо да се спазва ограничение на скоростта до 50 км / ч.

Шофьорът опитва да се прави на професионалист

Невъзможно е да се премине в режим „R“, когато автомобилът се движи. За кола с автоматична трансмисия това е смъртоносна заплаха. Двигателят веднага заглъхва и превозното средство продължава да се движи напред. Опасността е в това, че електрониката не е в състояние да се справи със ситуацията. В резултат на това двигателят и хидроусилителите може да излязат от строя, пише блиц.

Чрез спазването на тези прости по принцип правила, можете да избегнете повреди на скоростната кутия, особено такива, които не могат да бъдат отстранени и изискват пълна подмяна на АСК.
1
Коментара по темата
1.
Въй
18.01.2019 09:41:37
Караш си на 6-та със 120км/ч и после R-ракета.
  Добави Коментар
Любим артист остана завинаги на 39 Участваше в легендарни сериали  Ходи в Дубай на екзотична почивка, но сега му се плаче, защото може да влезе в затвора до 8 години Разкрита е престъпна схема за незаконен добив на подземни богатства за милиони
Ще ремонтират Центъра за психично здраве в Бургас с пари от ПВУ В рамките на инвестицията е предвиден ремонт и модернизиране на сградния фонд, осигуряване на медицинска апаратура и оборудване на психиатричните здравни заведения в страната Фирканият турист катери с джип пистата на Пампорово Мъжът с английски паспорт изпил 16 бири
Пропя и отнесе здрав хейт с първата си песен Той бе критикуван и заради сравнението с успешни артисти като Папи Ханс и групата „Молец“. Според някои слушатели, опитът му да се впише в този стил на музика не е бил особено успешен Любовникът му го накълца с брадва, уби го с 40 удара Въпреки предполагаемата интоксикация с метамфетамин и кокаин в кръвта, съдебният експерт Петер Хофман е стигнал до заключението, че бившият данъчен служител не може да се оправдава с временна невменяемост
Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло" ВКС не възобнови делото срещу него Бомба от ГДБОП: Разбиха престъпна група, ощетила бюджета с милиони Операцията е координирана със Софийската градска прокуратура и включва мащабно претърсване на 6 адреса, свързани с престъпната дейност
Асен Василев носи отговорност за финансовата криза в държавата, обяви Деница Сачева Българските граждани вече разбират какво е довело страната до това положение, но добави, че оттук нататък е по-важно да се съсредоточим върху изхода от кризата, подчерта зам.-председателят на ПГ на ГЕРБ Ето защо Тръмп иска Гренландия Анализ прави проф. Владимир Чуков
Ето защо никога не пие Мога честно да кажа, че никога не съм пил бира през живота си, твърди Тръмп Тошко Йорданов: Финансовото състояние на държавата е много тежко Той беше категоричен, че ИТН са против увеличаване на данъци