Кой все пак направи сайта за електронни винетки
По време на хаоса с електронните винетки в първите дни на новата година се разбра, че "Капш трафик солюшънс", които изграждат системата за електронни винетки и тол-системата, не са отговаряли за прословутия сайт bgtoll.bg. Тяхна отговорност е била следващата стъпка - web.bgtoll.bg, където се извършват плащанията.
Ето защо миналата седмица колегите от "Капитал" зададоха въпрос на пътната агенция кой е изработил сайта. Не получиха отговор.
Няколко дни по-късно, в петък, в ефира на bTV проф. Олег Асенов от Националното тол-управление все пак каза коя е фирмата зад сайта.
"Този сайт е изграден от компанията УПХ ЕООД, тя носи отговорността за една година по поддръжката и хостването", уточни проф. Олег Асенов. Той заяви, че е препоръчал на ръководството на АПИ в свой доклад фирмата да бъде санкционирана с около 50% от възнаграждението - или 10-15 хил. лв.
От тази оскъдна информация стана ясно и защо Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) го е възложила без търг - стойността е била под 30 хил. лв., тоест под задължителния праг за обявяване на обществена поръчка.
Кое е дружеството
Фирмата УПХ е на 34-годишния Даниел Лазаров, който според регистъра ДАКСИ няма участие в собствеността или управлението на други компании, и е основана през август 2015 г., сочи справка в Търговския регистър.
Дейността на УПХ е свързана с изграждане на интегрирани информационни системи, изграждане и поддръжка на интернет базирани информационни ресурси, системна интеграция на системи за управление на съдържанието, системи за електронна търговия и системи за управление на работа с клиенти, разработка на мултимедийни приложения и др.
От създаването си дружеството расте значително - за 2015 г. има 78 хил. лв. приходи, а през 2016 г. - близо 10 пъти повече - 765 хил. лв. За 2017 г. компанията отново удвоява приходите си - 1.596 млн. лв.
Видно от финансовите отчети, персоналът също се увеличава - от 27 на 54 души.
В края на 2016 г. Асоциацията на дунавските общини "Дунав" възлага на обединение, в което УПХ участва заедно с "Имидж фактори", поръчка за разработване на промоционални материали за 153 хил. лв. За 22.7 хил. лв. без ДДС е трябвало да разработят концепция и приложение за смартфон. За 130 хил. лв. пък е трябвало да изработят и отпечатат информационен каталог в тираж 10 хил. броя.
Фирмата е участвала в търг на Централната избирателна комисия, но е била отстранена за прозрачен плик, от който се е виждала офертата им.
На какъв принцип и защо обаче УПХ е получила създаването на bgtoll.bg, не става ясно. "Капитал" се свърза с компанията чрез SMS и изпрати отговор по имейл, като оттам поеха ангажимент да отговорят.
На въпрос до АПИ на какъв принцип е избрана компанията, те уточняват, че са действали по реда, установен в Закона за обществени поръчки. Според него при доставки и услуги на стойност под 30 хил.лв. възложителите могат да доставят директно поръчките без състезание.
Предметът на заданието е бил "Разработване на интернет портал свързан с осигуряването на онлайн платформа за потребителите и доставчици на услуги свързани с тол системата".
От АПИ обясняват, че са направили предварително запитване до "специализирани дружество" и "УПХ" е дало най-ниската ценова оферта. АПИ не е работила с "УПХ" преди на дружеството да бъде възложено да изработи сайта bgtoll.bg.
3
Коментара по темата
3.
Интегриран АПИ фен
16.01.2019 08:23:36
Лично съм присъствал на събитие. Претоварен камион - спират го служители на АПИ за проверка. След 50 лева на ръка, установено нарушение нямаше. Повръщаше ми се от това, на което станах неволен свидетел - придружавах шофьора на камиона по заповед.
Как ще се оправи тая държава?
Как ще се оправи тая държава?
2.
стар десен пес
15.01.2019 09:50:03
ГЕРБЕРСКИ КАЛИНКИ.Недоучили,некадърни нищоправци.Лапачи.Същата фирма вероятно ще прави софтуера за координация между самолетите F-16 и наземните ПВО системи.
1.
ААААланкоулу
15.01.2019 09:19:44
а бе , тоз нашия , ако беше решил да си паркира КАРАВАНАТА да Айфеловата кула или Статуята на свободата , вече и тях нямаше да ги има.