BG туризмът категорично бие чуждите дестинации: 1,6 млн.туристи срещу 300 хил.
Сериозен ръст на вътрешния туризъм, отчита ресорното министерство. Над 80% от всички български туристи са избрали да направят поне едно пътуване у нас за годината. Факт, който доказва, че или българинът е оценил предимствата на вътрешния туристически продукт.
Що се отнася до това, колко често той пътува с цел почивка, в страната или чужбина, данните са категорични - 40%. Точно толкова от родните туристи осъществяват поне едно пътуване годишно с цел почивка, екскурзия или развлечение в страната или чужбина.
Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари. Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БС Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.
Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Колкото по-млади са хората, толкова по-голям е делът на пътуващите сред тях. И това е разбираемо, те са смели експериментатори на новото, живеят на бързи обороти и опитват от всичко, сочи докладът.
Значителен дял пътуващи има сред хората с висше образование и тези с по-високи доходи. Българите с по-висок образователен ценз са активни в глобалната мрежа, ползват електронни и иновативни услуги и задоволяват допълнителни потребности чрез пътуванията си. Акцент в поведението им е, че търсят допълнителни продукти и различни видове туризъм, които комбинират.
Данните сочат, че пътуващите само в България са с по-ограничени финансови възможности, избират най-близките дестинации до населеното място, в което живеят, както и места, на които вече са били.
Най-често практикуваният, от почиващите в страната българи морският, културният, планинският и все по-модерния здравен туризъм – балнео, уелнес и спа.
С повишаване на възрастта делът на нишовия туризъм се увеличава. В този сегмент попадат най-вече петдесетгодишните, които избягват масовите дестинации ѝ в летните месеци. Това са улегнали хора със собствени имоти или почиващи при близки, които комбинират почивката си с алтернативни занимания - еко, културни, спа, лов и риболов и др.
Лятото остава сезонът на дългите отпуски и традиционно любимия сезон за почивка на българите.
Според статистически данни над 2 млн. нашенци са осъществили туристически пътувания в страната и чужбина само за периода от юли до септември 2017 г. (данните за 2018 година ще са готови до дни)
От тях 1,6 млн. са пътували в страната и само 300 хил. души в чужбина. Малък е процента на пътувалите и в страната и в чужбина.
Избралите да почиват само у нас български граждани са 5 пъти повече спрямо избралите да почиват само в чужбина, въпреки многобройните и достъпни оферти за почивка в близките дестинации Гърция и Турция.
Гърция вече не е любима дестинация за много българи! Все повече избират да почиват у нас
Интересен факт в доклада е, че почивките в страната се организират индивидуално. Причината е недоверието в достоверността и качеството на предлаганата туристическа оферта, ценовата чувствителност и лесния достъп до информацията в интернет.
За разлика от тях, почивките в чужбина се организират предимно чрез туристическа фирма, зависят от цената и от наличието на свободно време.
Кратките уикенд пътувания се практикуват целогодишно. Най-често са свързани с дългите почивни дни по време на националните празници и са в близки до населеното място дестинации.
В масовия случай българинът отделя време и финансов ресурс за почивка един път годишно. Средната продължителност на престоя е три дни.
6
Коментара по темата
6.
ВИ$-2
08.01.2019 18:00:46
Министьрката и спецовете по ТУРИЗЬМ приличат на собственици ОПТИМИСТИ закупили панелка гарсониера от 40 м2 ,които се опитват да разрушат носещи колони да избият стени от бетон и ако може панелката от 1стаен ако да СТАНЕ 4 стаен 103 м2
Всеки знае че това НЯМА как да СТАНЕ
Е сьщото и с бг туризьм ,не може дасе НАДСКОЧИШ и да ИСКАШ невьзможни неща от рода на20-30 милиона туристи .ИВИЦАТА ни е малка,липсват достатьчно АТРАКТИВНИ забавления и забележителности скоито туриста да разчупи почивките липсват моторници яхти корабчета фериботи за разходки ,няма рибки за гледане и гмуркане в ЧЕРНО МОРЕ ,липсват ботанически градини ,голф паркове,зелени площи,поради 500 год турско робство лисват КАТЕРДРАЛИ ЗАМЬЦИ, музеи, галерии ,барок готика ИНТЕРСЕНИ АРХИТЕКТУРНИ забележителности например както е вьв БАРСЕЛОНА или в ИТАЛИЯ И ФРАНЦИЯ.А и БЬЛГАРИЯ сезона НЕ Е КАТО в ТАИЛАНД или КАРИБИТЕ целогодишен ,нито е по 10 месеца като на КАНАРИТЕ ,сезона е кратьк 4-5 месеца ,няма как да го удьлжиш не става
ТУРИЗМА НЕ е само сльнце ,море и евтин алкохол то е сбор от много дадености и изисква сериозни вложения в много неща от реклама ,през подготвка кадри ,интериор ,екстериор,забавления,инфраструктура,безопасност до похвати като например да снимаш касов западен филм чиито деиствие се развива в популярен курорт така зрители на филма да свьрзват курорта сьс сценки от касовия филм например италианския сериал КАПРИ,или турските сериали които вкарват вьв филмите си картини от популярни турски курорти
Всеки знае че това НЯМА как да СТАНЕ
Е сьщото и с бг туризьм ,не може дасе НАДСКОЧИШ и да ИСКАШ невьзможни неща от рода на20-30 милиона туристи .ИВИЦАТА ни е малка,липсват достатьчно АТРАКТИВНИ забавления и забележителности скоито туриста да разчупи почивките липсват моторници яхти корабчета фериботи за разходки ,няма рибки за гледане и гмуркане в ЧЕРНО МОРЕ ,липсват ботанически градини ,голф паркове,зелени площи,поради 500 год турско робство лисват КАТЕРДРАЛИ ЗАМЬЦИ, музеи, галерии ,барок готика ИНТЕРСЕНИ АРХИТЕКТУРНИ забележителности например както е вьв БАРСЕЛОНА или в ИТАЛИЯ И ФРАНЦИЯ.А и БЬЛГАРИЯ сезона НЕ Е КАТО в ТАИЛАНД или КАРИБИТЕ целогодишен ,нито е по 10 месеца като на КАНАРИТЕ ,сезона е кратьк 4-5 месеца ,няма как да го удьлжиш не става
ТУРИЗМА НЕ е само сльнце ,море и евтин алкохол то е сбор от много дадености и изисква сериозни вложения в много неща от реклама ,през подготвка кадри ,интериор ,екстериор,забавления,инфраструктура,безопасност до похвати като например да снимаш касов западен филм чиито деиствие се развива в популярен курорт така зрители на филма да свьрзват курорта сьс сценки от касовия филм например италианския сериал КАПРИ,или турските сериали които вкарват вьв филмите си картини от популярни турски курорти
5.
Пфууу
08.01.2019 17:48:18
Поредната ФАЛШИВА стъкмистика...АМАН!
4.
Бирника
08.01.2019 17:38:58
Ами къде са парите от данъците ве?
3.
Пълен т_ш_к
08.01.2019 17:12:58
Полудяхте ли или се гаврите с хората?
Г-жа министершата се уля. Не мерете имагинерни бройки, а реален оборот от 1 турист в лв/евро.
Г-жа министершата се уля. Не мерете имагинерни бройки, а реален оборот от 1 турист в лв/евро.
2.
Hahahahahahahaahahhaah
08.01.2019 14:25:17
15 години съм в слънчака,преди 2007 година ги разбивахме,сега средна работа
1.
Burgas
08.01.2019 14:24:47
Прочетете последните две изречения от текста, останалото е "търчи-лъжи"...
Трагедия е туризма, като всичко останало в тази територия, под вещото управление на всички "гении" последните 30 години...
Трагедия е туризма, като всичко останало в тази територия, под вещото управление на всички "гении" последните 30 години...