Държавна фирма взима без конкурс 1.1 млрд. лева за 134 км от магистрала „Хемус“
Не е ясно дали дружеството има капацитета за подобен обект. Вече доста години държавното предприятие не се занимава със строителство, а само с ремонти и почистване на участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус", както и на някои други пътища. Това повдига съмнения, че отпуснатите от правителството средства ще бъдат пренасочени към подизпълнители и ще бъдат похарчени напълно непрозрачно.
Пътната агенция използва едно от изключенията в Закона за обществените поръчки, които позволяват да не се прави състезание за избор на изпълнител. Става въпрос за т.нар. инхаус поръчки, при които възложителят може да повери директно дадена задача на фирма, която е под неговия контрол. В случая възложителят АПИ и бъдещият строител "Автомагистрали" имат общ принципал - регионалното министерство.
Решението е било съгласувано с Агенцията за обществените поръчки. Тя е приела доводите на АПИ, че строителството може да бъде възложено без конкурс и че държавната фирма може да се справи с работата, тъй като е изпълнявала "редица обекти с висока обществена значимост, свързани с ремонтно-възстановителни работи на пътни тунели, виадукти, пътни мостове, асфалто-бетонни настилки на АМ „Хемус“, АМ „Тракия“, АМ „Люлин“, АМ „Струма“ и АМ „Марица“.
3
Коментара по темата
3.
аналитика
03.01.2019 21:35:26
Баси кражбата посред бял ден .
2.
Дядо Добри
03.01.2019 19:13:23
Държавна фирма, дръжки! Бойко е държавата и пак тоя оплешивял тюфлек и кохортата му ще окрадат парите. А когато стане някоя беля, като тази край Своге? Или като в сериала Ало Ало, както казват немците: ще разстреляме няколко френски селяни и готово. В нашия случай, ще изгоним няколко министъра и ще ги направим зам министри и готово!!!
1.
Аз
03.01.2019 17:25:45
В Германия за 3 млн евро строят магистрала с 10 платна. В България за 4 млн евро строят магистрала с 2 платна. Къде е разликата 3 4 млн лв на километяр магистрала отива в някои джоб . Общо 134 X 3 = 400 МЛН ЛВ току що бяха откраднати публично.