Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците

Ключови думи: димитър маргаритов, покупка, КЗП
470 жалби са постъпили в периода от 22 декември до 1 януари включително в Комисията за защита на потребителите. Това каза председателят на Комисията Димитър Маргаритов. „Това означава, че хората са имали предвид нашата институция, когато са срещнали някакви затруднения във връзка с пазаруването.

Второ – на фона на доста активното присъствие на потребителите на пазара и извършването на сделки, най-вероятно за стотици милиони левове, в тези дни, броят на сигналите не говори за това, че пазарът ни е пълен с нарушения и че едва ли не всеки втори-трети-пети потребител е изпитал някакво затруднение”, обясни Маргаритов пред Нова телевизия.

Около празниците се наблюдава увеличение на сигналите към КЗП с около 10-15% спрямо нормалната динамика. Най-често сигналите са за неадектвани мерки от страна на търговците при рекламация на стоки и проблеми с доставките. По повод на забавянето на доставки Маргаритов обясни, че претенцията на потребителя е към търговеца, независимо, че вината за забавената доставка може да е на куриера.

„В съответния електронен магазин този търговец е поел ангажимента за доставка на стоката в определен срок. Този срок не може да  бъде повече от 30 дни, но по желание на търговеца може да бъде намален само че тогава той е длъжен да спази този ангажимент. Ако това не се случи, това е нарушение. Претенцията обаче трябва да е адресирана към търговеца, за да може след нашата намеса да видим, че на този сайт е бил обявен срок за доставка, поръчката е направена еди-кога-си, а стоката не е получена навреме”,  обясни председателят на КЗК.

Никола Илчев, ръководител на академия за електронна търговия, обясни, че се наблюдава ръст в онлайн продажбите по празниците.

„Потребителите предпочитат да закупят продукти, предвидени за подаръци, именно от онлайн платформи. Наблюдава се и повишаване на онлайн културата на потребителя и хората закупуват подаръците си по-рано, тъй като знаят за съществуващите проблеми с доставките”, обясни той.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
600 хил. българи вече го направиха, ако не сте, побързайте – срокът е 30 април НАП отчита рекорден брой електронни декларации Заряза Турция, поема към нов живот и кариера в Италия Той е голямата звезда на турското кино
Тъпче се само с боклуци Ям пица и паста всеки ден, здравословното не ме вълнува, признава Маги Халваджиян Очаква дете Натали Трифонова е бременна с момче
Огромна руска атака по Киев (ОБНОВЕНА) Най-малко 9 загинали и десетки ранени 13-годишно дете в кома след катастрофа Блъснат е с тротинетката си
Пенсионен фонд "Топлина" е с най-висока доходност за последните 2 г. при универсалните, професионалните и доброволните фондове Лили Иванова празнува рожден ден – възрастта ѝ остава най-голямата мистерия в родния шоубизнес От десетилетия насам всяка нова дата на календара предизвиква вълна от догадки, спекулации и шеги
След паниката вчера – ново предупреждение, че земята отново ще се тресе Сеизмолозите са категорични: разломът е активен, а последиците може тепърва да се разгръщат Как ще се преизчисляват в евро цените у нас Новата валута идва с ясни правила, но трябва да има контрол срещу злоупотреби
Ученици от осем елитни гимназии в Бургас участваха в образователна дискусия за Европейския съюз Събитието премина при изключителен интерес и ангажираност на младите хора Жена беше подпалена в болница в Ботевград след нападение с електрошок Пострадалата е с изгаряния по лицето и шията