Как най-бързо да затоплим купето на автомобила през зимата
Има няколко техники, които помагат значително да се ускори затоплянето на салона на автомобила след пренощуването на студа. Първата от тях е веднага след стартирането на двигателя да тръгнете за където ще пътувате, пише auto.blitz.bg
Тази опция обаче не подхожда на всички и на всяка ситуация. Мнозина предпочитат да не натоварват двигателя и трансмисията "на студено" и да загреят колата на празен ход на двигателя.
Какво да направите тогава, ако искате вътре в колата да стане топло възможно най-бързо. Основният източник на топлина в колата, както се знае, е "печката". Но за да се затопли колкото е възможно по-бързо салона, тя трябва да бъде разумно и грамотно използвана.
Първо, климатичната система на автомобила трябва да се превключи в режим "рециркулация" - така че да не загрява ледения външен въздух, а вече леко затопления от купето. Благодарение на това атмосферата в автомобила ще достигне комфортна температура много по-бързо.
Напомпването е едно от най-важните правила за гумите през зимата, каква е нормата
В този режим, обаче, се увеличава вероятността за запотяване на стъклата на колата, защото влагата, издишана от човек, няма да излезе навън, а ще циркулира в затворен кръг. Но това, изобщо не е толкова страшно в сравнение със студа навън. Освен това влагата бързо ще изчезне - веднага след като по-късно превключите климатика към затопляне на постъпващия отвън въздух.
Но само с "печката" ресурсите за отоплението на купето не се изчерпват. Не забравяйте, че системите за отопление на седалките, волана и стъклата (отзад и отпред) също са доста сериозни източници на топлина. Разбира се, по отношение на ефективността на отоплението с двигателя, те, дори събрани всички заедно, не са му равни, но също допринасят значително за борбата срещу студа. Затова ги включвайте без да се бавите.
2
Коментара по темата
2.
do 1
28.12.2018 12:28:33
Ако се зачетеш внимателно, всъщност ще разбереш, че нищо...не са написали. Аз се чудя, каква е целта на тези "статийки" хрумнали в главата на някой работещ във Флагман. Тази статия от рода на онези инструкции, които обясняват, как да си включим щепсела в контакта без да пипаме в него. Флегми, най-важното за бързото затопляне на купето е да не се бърза с вентилацията. Повече обдухване означава по-бавно затопляне на ДВГ, а от там и на радиатора, от където всъщност идва топлото. Пишете за печки...Това е нещо различно, има коли с такива печки, но те работят независимо от ДВГ на автомобила и се поставят предимно в дизелови коли, предназначени за северните държави. Там имат и други решения, които у нас няма как да се случат поради ред причини. Повечето им външни паркинги имат системи захранвани от ток, които подават за ДВГ през определен период захранване, а колите с подобно снаражение имат реотани както в отсега при ДВГ, така и в самото купе. Така е във Финландия, Норвегия, Швеция и Исландия. Там колите се преоборудват с такива системи и на практика макар и да е в пъти по-студено там - нямат нашите кахъри. Така, че за тук наистина купето се топли по-бързо, когато колата е в движение, а най-бързото размразяване и подготовка на купето за бързо затопляне е: Палиш колата без вентилация, взимаш пулверизатор с течност за размразяване ( спирт, ракия - тоже) и пръскаш стъклата, през това време ти работят само подгреви за огледала и задно стъкло ( ако имаш такива опции, ако ли не виж пулверизатора) оправяш си видимостта на стъкла и потегляш без да минаваш 1500 об/мин за дизела и 3000 об/мин за бензинката. Когато отлепи стрелката за температура в колата, пускаш вентилация и си караш вече, като пич без да си гледаш оборотомера. Това е, всичко останало е алабализми и условности, които нито в България имаме, нито пък скоро ще имаме. Това да чакаш на място да размразиш и да се сгрее в купето е обречена на голям разход на гориво, време и поемане на студ.
1.
Хаха, много зле
28.12.2018 02:08:37
Флагман сигурно си мислят, че печка и климатик в автомобила е едно и също. Верно ли се правите на толкова неграмотни или сте такива?