Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как най-бързо да затоплим купето на автомобила през зимата

Ключови думи:
Необходимостта да се затопля през зимата купето на автомобила с неговите ледени седалки и заскрежено кормило разваля настроението на безброй шофьори рано сутринта. Но има няколко способа тези мъки да бъдат съкратени.

Има няколко техники, които помагат значително да се ускори затоплянето на салона на автомобила след пренощуването на студа. Първата от тях е веднага след стартирането на двигателя да тръгнете за където ще пътувате, пише auto.blitz.bg

Тази опция обаче не подхожда на всички и на всяка ситуация. Мнозина предпочитат да не натоварват двигателя и трансмисията "на студено" и да загреят колата на празен ход на двигателя.

Какво да направите тогава, ако искате вътре в колата да стане топло възможно най-бързо. Основният източник на топлина в колата, както се знае, е "печката". Но за да се затопли колкото е възможно по-бързо салона, тя трябва да бъде разумно и грамотно използвана.

Първо, климатичната система на автомобила трябва да се превключи в режим "рециркулация" - така че да не загрява ледения външен въздух, а вече леко затопления от купето. Благодарение на това атмосферата в автомобила ще достигне комфортна температура много по-бързо.

Напомпването е едно от най-важните правила за гумите през зимата, каква е нормата

В този режим, обаче, се увеличава вероятността за запотяване на стъклата на колата, защото влагата, издишана от човек, няма да излезе навън, а ще циркулира в затворен кръг. Но това, изобщо не е толкова страшно в сравнение със студа навън. Освен това влагата бързо ще изчезне - веднага след като по-късно превключите климатика към затопляне на постъпващия отвън въздух.

Но само с "печката" ресурсите за отоплението на купето не се изчерпват. Не забравяйте, че системите за отопление на седалките, волана и стъклата (отзад и отпред) също са доста сериозни източници на топлина. Разбира се, по отношение на ефективността на отоплението с двигателя, те, дори събрани всички заедно, не са му равни, но също допринасят значително за борбата срещу студа. Затова ги включвайте без да се бавите.
2
Коментара по темата
2.
do 1
28.12.2018 12:28:33
Ако се зачетеш внимателно, всъщност ще разбереш, че нищо...не са написали. Аз се чудя, каква е целта на тези "статийки" хрумнали в главата на някой работещ във Флагман. Тази статия от рода на онези инструкции, които обясняват, как да си включим щепсела в контакта без да пипаме в него. Флегми, най-важното за бързото затопляне на купето е да не се бърза с вентилацията. Повече обдухване означава по-бавно затопляне на ДВГ, а от там и на радиатора, от където всъщност идва топлото. Пишете за печки...Това е нещо различно, има коли с такива печки, но те работят независимо от ДВГ на автомобила и се поставят предимно в дизелови коли, предназначени за северните държави. Там имат и други решения, които у нас няма как да се случат поради ред причини. Повечето им външни паркинги имат системи захранвани от ток, които подават за ДВГ през определен период захранване, а колите с подобно снаражение имат реотани както в отсега при ДВГ, така и в самото купе. Така е във Финландия, Норвегия, Швеция и Исландия. Там колите се преоборудват с такива системи и на практика макар и да е в пъти по-студено там - нямат нашите кахъри. Така, че за тук наистина купето се топли по-бързо, когато колата е в движение, а най-бързото размразяване и подготовка на купето за бързо затопляне е: Палиш колата без вентилация, взимаш пулверизатор с течност за размразяване ( спирт, ракия - тоже) и пръскаш стъклата, през това време ти работят само подгреви за огледала и задно стъкло ( ако имаш такива опции, ако ли не виж пулверизатора) оправяш си видимостта на стъкла и потегляш без да минаваш 1500 об/мин за дизела и 3000 об/мин за бензинката. Когато отлепи стрелката за температура в колата, пускаш вентилация и си караш вече, като пич без да си гледаш оборотомера. Това е, всичко останало е алабализми и условности, които нито в България имаме, нито пък скоро ще имаме. Това да чакаш на място да размразиш и да се сгрее в купето е обречена на голям разход на гориво, време и поемане на студ.
1.
Хаха, много зле
28.12.2018 02:08:37
Флагман сигурно си мислят, че печка и климатик в автомобила е едно и също. Верно ли се правите на толкова неграмотни или сте такива?
  Добави Коментар
Мъск: Броят на роботите ще превиши броя на хората Изкуственият интелект няма да стане опасен за човека 200 000 деца и 2 000 000 възрастни - със свръхтегло у нас При жените е добре обиколката на талията да бъде до 80 см, при мъжете - до 94 см.
Вижте с какво се занимава Пацо - най-големият победител от всички сезони на „Биг брадър“ Гледа деца в неравностойно положение в родния си град Гълъбово Приготвено пилето по този начин, ще нахрани всички роднини Насладете му се
Тридневен траур в Нови Сад за жертвите на срутването Той започва от днес Все още няма контакт с българин, изчезнал при наводненията в Испания Други четирима наши сънародници, с които също нямаше връзка, са открити
Пратиха го в Изолатора Участието на рапъра Павел в надпреварата ще остане скрито от останалите участници Исландия мина на четиридневна работна седмица, добре им е Мащабно изследване показа, че така икономическите показатели на страната се подобряват
73% от зрелостниците са скъсани на поправителната матура по български Отлична оценка има само един младеж Топло за началото на ноември, до 25 градуса днес Прогноза за времето - събота, 2 ноември 2024 г.
Архангелова задушница е - молим се за душите на починалите Първата глътка вино се излива на земята 3 неща, които не трябва да казвате на никой мъж Прекалената женска независимост е похвална, но само в случай, че живеете сами и наистина няма кой да ви помогне