Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

5 смъртоносни грешки при нощното шофиране, които и най-опитните допускат

Ключови думи:
Фактът, че нощното шофиране има свои специфики, е известен на всеки зад волана - поне на теория. На практика обаче повечето шофьори се движат и денем, и нощем по един и същ начин. Този стил на шофиране може да бъде фатален.

Дори незначителните дреболии, за които никой не обръща внимание през деня, могат да станат критични през нощта, пише auto.blitz.bg

Една от най-честите грешки през нощта е да се пренебрегва чистотата на фаровете и предното стъкло. В града, където уличното осветление дава възможност да се вижда надалеч дори и в тъмното, идеалната чистота на фаровете и спирачните светлини не е толкова наложително. Но в извънградски условия, особено при влажно и дъждовно време, те бързо се замърсяват и това създава предпоставки за тежки ПТП. А просто трябва да избърсвате фаровете с кърпа от време на време.

Предното стъкло е важно да бъде почистено еднакво добре и отвън и отвътре. Отвън може с чистачките. Най-коварното замърсяване обаче е отвътре, където то се покрива с прозрачно през деня фолио. То започва да играе своята коварна роля през нощта, когато светлината на отсрещните автомобили попаднат върху предното стъкло, а замърсяването по вътрешната му страна сякаш спуска мъглива пелена пред очите на шофьора. 

Сериозна грешка при нощното шофиране е да се взимат остри завои на висока скорост. Това е така защото фаровете светят по права линия и осветяват завоя най-накрая. А ако там има закъсала кола, паднал камък, дълбока дупка и какво ли не още, шофьорът просто няма да има време да реагира.  Ето защо, преди остър завой трябва да се намали сериозно скоростта и да сте готови за аварийно спиране.

Смъртоносна грешка на водача на лек автомобил е да се движи нощем по магистрала или многолентов път от дясната страна на голям камион.  Повечето шофьори на камиони имат големи проблеми с обзора на тази зони или са просто невнимателни и ако тръгнат да се престрояват вдясно резултатът за движещата се там лека кола обикновено е фатален.

Голяма опасност при нощното шофиране е заслепяването от фаровете на отсрещните автомобили. Голяма грешка е да се опитате непрекъснато да пробивате с поглед този блясък. Опитни водачи съветват да се прави нещо различно.

Ако насрещният поток автомобили е непрекъснат и няма край на заслепяването е най-добре да се прикриете зад голям камион и да карате плътно вдясно. Така огромната му каросерия ще ви скрие от насрещното заслепяване. И също толкова важно - в случай на катастрофа първият най-страшен удар ще поеме камионът.

Дългите светлини на отсрещните автомобили са особено неприятни, когато излизате на връхната точка на пътя след участък на изкачване. За да избегнете ксеноновото заслепяване в такива моменти, трябва да отместите погледа си вдясно, да присвиете клепачи и да намалите скоростта.
5
Коментара по темата
5.
гражданин
21.12.2018 21:10:47
При нощно шофиране нищо не може да те спаси от турбоселяниногъзарите накичили китайски ксенон на трихилядилевовите си кошниците с рефлекторни фарове ! Трябва да караш с маска за електроженист !
4.
МастерВолан
21.12.2018 21:07:01
Най-важното е и денем и нощем да спазвате ограниченията и да карате с изострено внимание за да не се случват брутални неща. И лостчето в ляво, вълшебното лостче го ползвайте ВИНАГИ, за да знаем къде искате да отидете.
3.
Николай
21.12.2018 18:55:00
Пред вас и зад вас е най добре да няма друго превозно средство в опасна близост особено камион. Спазвайте дистанция и шофирайте внимателно.
2.
Николай
21.12.2018 18:51:58
Най добре е пред вас да има танк или друга бронирана машина, така при катастрофа пред вас танка ще ви предпази, а от катастрофиралите няма да остане нищо.
1.
AZ
21.12.2018 17:07:32
Викате през нощта да не тръгваме на път, ако няма голям камион пред нас да ни пази от челен удар ? Несеризоно е. Защо вместо да пишете тези дяволии за заслепяване, отместване на поглед, и прочие не споменете, че едни обикновени антирефлексни стъкла на очилата ( пък били те и без диоптър) вършат чудесна работа. Има и специални очила продавани за 3-4$ в китайските сайтове очила, които освен, че помагат да не ни заслепяват нощно време, помагат и в сумрачно и мъгливо време. Това са очила с жълт филтър, които всеки шофьор трябва да има в колата си. Всичко останало е тинтири минтири.
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила