Младите вече не искат да ухаят като популярните личности
Да купите парфюма на Бритни Спиърс за коледен подарък? По-скоро не.
Това е проблемът на пазара на масови парфюми. Продуктите на средни цени, включително тези, брандирани от поп звезди и актриси, излизат от мода на редица развиващи се пазари, пише в свой анализ Bloomberg.
За сметка на това луксозните и персонализираните продукти се радват на бърз растеж.
Ако искат да съживят бавното търсене, производителите в средния клас като Revlon и Coty също ще трябва да намерят начини да предложат достъпни аромати, които ухаят повече като по-скъпи.
Достигналият 49,4 млрд. долара глобален пазар на парфюми има още дълъг път за изминаване. През последните няколко години нуждата от готови за снимка в Instagram продукти доведе до бум на цветната козметика, а в последно време и в тази за грижата за кожата.
Проблемът е, че не можете да подушите селфи. Следователно 3-процентният годишен темп на растеж, който Euromonitor International прогнозира за пазара между 2017 и 2022 г., изостава спрямо прогнозите за цветна козметика и такава за кожата.
Но в достъпния сегмент потребителите избират по-евтините опции като парфюма на Primark, който започва от 2 паунда (2,53 долара). Купувачите на и под 35-годишна възраст искат да ухаят уникално, а не като всички останали, а това е лоша новина за много продукти на известни личности, които окупират средния клас. Потребителите в САЩ, Европа и Азия, включително младите китайски купувачи, искат необичайни и амбициозни опции.
Coty отговори на всичко това, като сви портфолиото си от по-евтини марки, след като обедини усилия със звеното за продукти за красота на P&G преди две години. Сега се фокусира върху луксозни линии, които включвал насочените към милениълите (родените от средата на 80-те до началото на XXI век) Gucci Bloom и Tiffany & Co. Те са помогнали за 6-процентно увеличение на сравнимите продажби на подразделението през последната фискална година.
Estee Lauder придоби парфюмерийната къща By Kilian, допълвайки магазина си с култови имена като Editions de Parfums Frederic Malle и Le Labo. Идеята е да се даде на потребителите усещането, че купуват нещо, което е ръчно направено.
Ако средният клас продукти ще насърчат търсенето, те ще трябва да намерят начини да влязат в крак с новите тенденции. Това е особено рисково при по-ниския ценови клас, защото аромат, създаден от топ име в бранша, обичайно струва хиляди долари.
Глобалните фирми трябва да могат да се справят. Създателите и търговците свършиха добра работа с премиум тенденциите, насочвайки ги към масовия пазар. Има още няколко обещаващи сигнала, като това, което предлага The Perfume Shop - услуга за гравиране на бутилките.
Но ако индустрията не се адаптира, доста аромати рискуват да останат на заден план, при това не само по Коледа. Добави Коментар