От КФН са готови с алтернатива на най-спорния текст за системата „Бонус – малус”
Става дума за случаите, в които нарушенията на шофьора вървят с автомобила и така на практика всеки, който го купи, ще наследява греховете на предишния собственик. Предвижда се да се въведе изискване при сключване на „Гражданска отговорност” да се подготви пълен списък кой може да кара колата, така че да не се прехвърлят греховете на следващите шофьори.
Днес от КФН организираха обществено обсъждане на системата „Бонус – малус”, която се предвижда да влезе в сила от догодина.
„В застраховката да бъдат вписани всички лица, които имат право да управляват автомобила. Това е алтернативата и основата, върху която мислим”, поясни шефът на КФН Карина Караиванова.
„Имаме интересен български подход – заразно зло, което се предава от човек на автомобил и от автомобил на човек”, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. „Можем да кажем, че ако в един автомобил се прави секс и девойката забременее, трябва да се внимава дали новият собственик няма да бъде обявен за баща на детето”, допълни той.
Данните на надзора показват, че от 3,14 млн. автомобила, които се управляват в България, през миналата година пътната полиция е издала 1,3 млн. актове за нарушения.
Очакванията са 2,7 млн. автомобила да се възползват от новата система и за тях да се плаща по-ниска „Гражданска отговорност”. Около 100 000 пък ще плащат поне с 20% повече.
От пътната полиция предлагат да не се въвеждат веднага тежки санкции в случаите, когато става въпрос за превишаване на скоростта с до 10 км/ч, а да се мисли за наказание, когато е над 20 км/ч.
Добави Коментар