С баскетболен турнир бургаското СУ „Св.св. Кирил и Методий” подкрепи Европейската седмица на Спешъл Олимпикс
Особен акцент бе поставен на популяризирането и поощряването на Минибаскетбола за смесени отбори от трима играчи (двама атлети със специални образователни потребности и един партньор). Затова и посланието на 14-то издание на Европейската баскетболна седмица на Спешъл Олимпикс е „ДА ИГРАЕМ И РАСТЕМ ЗАЕДНО“.
Мероприятието бе открито от организатора на турнира в училището, ресурсен учител Марияна Георгиева, носител на Годишната награда „ПроСпорт 2017” на Спешъл Олимпикс в категория „Доброволец”. Баскетболният турнир в бургаското училище е част от кампания, подкрепена от ФИБА Европа и програмата „Един отбор“ на Европейската баскетболна лига, с над 19 000 играчи от страната и Европа. Ученици от ІІ до ХІІ клас играха баскетбол в подкрепа на идеятаза правата на децата в областта на спорта.В спортната надпревара се включиха общо 18 атлети и партньори от СУ „Св. св. Кирил и Методий” – Бургас. Те бяха бурно аплодирани от емоционалната публика. Сред състезателите, с голям спортен хъс се отличиха учениците със специални образователни потребности. Турнирът бе изпълнен с много положителни емоции и забавление.Спортната инициатива завърши с подобаваща церемония,при която всеки участник получи медал.
Директорът на бургаското СУ „Св. св. Кирил и Методий”, г-жа Снежана Няголова, подкрепя каузата и присъединяването на училището към Съвместната декларация за защита на правата на децата – инициатива на Спешъл Олимпикс,насърчаваща дебата между публичните власти, спортните федерации, спортните клубове, доставчиците на спортни услуги, училищата, общините и контролните органи за предизвикателствата и добрите практики за гарантиране на правата на децата в областта на спорта.
Фокусът на Европейската баскетболна седмица ‘2018 „ДА ИГРАЕМ И РАСТЕМ ЗАЕДНО“ е от значение както за Спешъл Олимпикс, така и за развитието на баскетбола като спорт в българските училища. Спортът е мощен фактор за социализацията на учениците със специални образователни потребности. Добави Коментар