Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 груби грешки на шофьорите, които убиват скоростните кутии

Ключови думи:
Срокът на експлоатация на системите и агрегатите на колата зависи не само от качеството на използваните материали, производствените технологии и ръцете на фабричните работници, но и от стила на шофиране на самия водач. За грешките при шофирането и обслужването, които водят до преждевременната смърт на скоростната кутия - както автоматична, така и механична - е темата на този обзор.

Извършвайки едни и същи манипулации всеки ден, отработени през годините, шофьорите дори не замислят как да го направят правилно, а как не е нужно. Това, което инструкторът е вкарва в главата на бъдещия водач по време на шофьорския курс, той го използва през цялата си кариера зад волана. Но някои навици са разрушителни за колата - например, преместването на лоста на АСК от позиция D на N при задръствания и на всеки светофар.

АВТОМАТ

И откъде се появил този мит за необходимостта от превключване от D на N в момента на кратки спирки? Всъщност, ако не искате да сменяте скоростната кутия преди да ѝ е изтекло времето, не правете това по никакъв начин. Нека обясним: в положение "драйв" в хидравличния блок на скоростната кутия се достига оптимално налягане, готово за движение. И натискайки селектора назад и напред, шофьорът ту напомпва, ту  освобождава напрежението, в резултат на което животът на агрегата значително намалява.

Автоматичната скоростна кутия често трябва да работи при изключително високи температури и ако модерните трансмисии са готови за такива условия, то за по-старите модели може да е фатално. За прегряване на скоростната кутия е достатъчно да се пробуксува излишно много - разбира се, самото устройство няма да умре от това, но пружинните съединители ще изгорят с голяма вероятност. И в един ужасен ден, колата просто ще откаже да тръгне, без значение как ще я уговаряте.

Друга грешка на шофьорите, водеща до смъртта на "автоматика" са - закъснялото обслужване и пренебрегването на препоръките на производителя. В наръчника за експлоатация е написано, например, че маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 километра, което означава да го смените. Не бива също така да се забравя филтъра и прочистването на хидравличния агрегат. Не трябва да икономисвате от текущо сервизно обслужване, защото смяната или ремонтът ще ви излязат много по-скъпо.

Много "бързаци" пък местят лоста на скоростната кутия от позиция D в положение P или R, когато автомобилът още не е спрял. И защо го правят и те не знаят? В края на краищата, спестяването на 2-3 секунди може да доведе до огромни разходи, които ще трябва да бъдат направени в резултат на повреда на същите съединители и хидравликата. Запомнете веднъж завинаги: първо спрете напълно и само след това сменяйте позицията.

МЕХАНИКА

Същото, между другото, важи и за механичните скоростни кутии. Не само за "автоматиката" преждевременните придърпвания са опасни: заради на нервното поведение на шофьора лостът на скоростите може да се скърши по-рано от срока. Но тази грешка допускат много шофьори, особено ако се налага да завият пъргаво, за да не пречат на останалите участници в движението. в крайна сметка много румънци са виновни за това - особено в онези моменти, когато например трябва да се обърнете интелигентно, за да не се намесвате с другите участници в движението.

Ръчната скоростна кутия, или по скоро съединителят, не обичат тези шофьори, които натискат левия педал до дупка при всяка една неясна ситуация. С левия крак трябва да се работи само когато трябва да смените скоростта или да стартирате двигателя - това се преподава още по време на шофьорския курс. Останалата част от времето кракът не трябва да бъде на педала. И освен това на светофар трябва да поставяте лоста в неутрално положение.

За да удължите живота на трансмисията, трябва да бъдете много внимателни при процеса на теглене - дори и когато не вие дърпате. Внимателно спазвайте инструкциите на производителя: внимателно натиснете съединителя, като меко и бавно превключвайте скоростите./auto.blitz.bg
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тази вечер е подходяща за чувствен и бавен секс Периодът е благоприятен, само трябва да контролирате емоциите и желанията си При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора Основната причина за подобни повреди обаче може да се крие в алтернатора - устройство, което презарежда акумулатора и управлява електрическото оборудване по време на шофиране
Обра точките на 73 години Сиймур сякаш не старее Създадоха спагети, по-тънки от човешки косъм Спагетите са от нишестени нанофибри
Защо Николета Лозанова си крие лицето? Плеймейтката се омъжила тайно за Ники Михайлов бременна в 5-ия месец Проговори за Ивка Бейбе Евгени Генчев с ласкави думи за инфлуенсърката 
Стана 108 кила "Джоуи" е в тежка депресия Майката на Атижа прогони Петър Родителката на брадърката нахока бившия съквартирант на щерка си
61-годишна жена роди първото си бебе Майката и бебчето са в общо стабилно състояние, хубавата вест идва от Скопие, РСМ  "Увеличете помощта за Украйна" Зове Рюте
Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Около обяд в петък от запад на изток облачността да се увеличава и в Западна и Северозападна България ще започнат нови валежи "Казармата е загуба на време" Твърди известният актьор Станимир Гъмов