Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 груби грешки на шофьорите, които убиват скоростните кутии

Ключови думи:
Срокът на експлоатация на системите и агрегатите на колата зависи не само от качеството на използваните материали, производствените технологии и ръцете на фабричните работници, но и от стила на шофиране на самия водач. За грешките при шофирането и обслужването, които водят до преждевременната смърт на скоростната кутия - както автоматична, така и механична - е темата на този обзор.

Извършвайки едни и същи манипулации всеки ден, отработени през годините, шофьорите дори не замислят как да го направят правилно, а как не е нужно. Това, което инструкторът е вкарва в главата на бъдещия водач по време на шофьорския курс, той го използва през цялата си кариера зад волана. Но някои навици са разрушителни за колата - например, преместването на лоста на АСК от позиция D на N при задръствания и на всеки светофар.

АВТОМАТ

И откъде се появил този мит за необходимостта от превключване от D на N в момента на кратки спирки? Всъщност, ако не искате да сменяте скоростната кутия преди да ѝ е изтекло времето, не правете това по никакъв начин. Нека обясним: в положение "драйв" в хидравличния блок на скоростната кутия се достига оптимално налягане, готово за движение. И натискайки селектора назад и напред, шофьорът ту напомпва, ту  освобождава напрежението, в резултат на което животът на агрегата значително намалява.

Автоматичната скоростна кутия често трябва да работи при изключително високи температури и ако модерните трансмисии са готови за такива условия, то за по-старите модели може да е фатално. За прегряване на скоростната кутия е достатъчно да се пробуксува излишно много - разбира се, самото устройство няма да умре от това, но пружинните съединители ще изгорят с голяма вероятност. И в един ужасен ден, колата просто ще откаже да тръгне, без значение как ще я уговаряте.

Друга грешка на шофьорите, водеща до смъртта на "автоматика" са - закъснялото обслужване и пренебрегването на препоръките на производителя. В наръчника за експлоатация е написано, например, че маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 километра, което означава да го смените. Не бива също така да се забравя филтъра и прочистването на хидравличния агрегат. Не трябва да икономисвате от текущо сервизно обслужване, защото смяната или ремонтът ще ви излязат много по-скъпо.

Много "бързаци" пък местят лоста на скоростната кутия от позиция D в положение P или R, когато автомобилът още не е спрял. И защо го правят и те не знаят? В края на краищата, спестяването на 2-3 секунди може да доведе до огромни разходи, които ще трябва да бъдат направени в резултат на повреда на същите съединители и хидравликата. Запомнете веднъж завинаги: първо спрете напълно и само след това сменяйте позицията.

МЕХАНИКА

Същото, между другото, важи и за механичните скоростни кутии. Не само за "автоматиката" преждевременните придърпвания са опасни: заради на нервното поведение на шофьора лостът на скоростите може да се скърши по-рано от срока. Но тази грешка допускат много шофьори, особено ако се налага да завият пъргаво, за да не пречат на останалите участници в движението. в крайна сметка много румънци са виновни за това - особено в онези моменти, когато например трябва да се обърнете интелигентно, за да не се намесвате с другите участници в движението.

Ръчната скоростна кутия, или по скоро съединителят, не обичат тези шофьори, които натискат левия педал до дупка при всяка една неясна ситуация. С левия крак трябва да се работи само когато трябва да смените скоростта или да стартирате двигателя - това се преподава още по време на шофьорския курс. Останалата част от времето кракът не трябва да бъде на педала. И освен това на светофар трябва да поставяте лоста в неутрално положение.

За да удължите живота на трансмисията, трябва да бъдете много внимателни при процеса на теглене - дори и когато не вие дърпате. Внимателно спазвайте инструкциите на производителя: внимателно натиснете съединителя, като меко и бавно превключвайте скоростите./auto.blitz.bg
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шофьор на автобус поиска 5 млн. евро обезщетение, защото... Водачът бил принуден да напусне, без да оформят документите му за Бюрото по труда Тревожно: 78% от българите използват телефон докато шофират Глобите у нас за подобно нарушение са сред най-ниските в Европа
За тъщи: От кои зодии излизат най-добрите зетьове Ето кои са те  Машинист от влака, блъснал кола край Кресна - с положителна проба за упойващи вещества Предстои извършването на химичен анализ
Клипът за шофиране с 308 км/ч е зле монтиран фалшификат, казва експерт Вижда се ясно, че скоростта на автомобила се увеличава от 140-200 км/ч до над 300 км/ч, а на горната картина лампите се движат една след друга без промяна, обяснява той Тежък удар на еврото! Какво става на пазара Единната валута прави рязък завой
Ошишка се с корем и огромна задница, какво става Тита изглежда покъртително, феновете й се притесняват Варна ще е домакин на уникална изложба за книговезане и скрапбукинг Националната изложба "Наследство в корици" ще отвори врати в галерия "Арт салон Радио Варна", където посетителите ще могат да се докоснат до едно от най-фините изкуства – книговезането и скрапбукинга
Певицата Вая: Не съм шофирала с 300 км/ч, аз съм страхлива Свалих видеото от платформа за клипчета, не бих карала с бясна скорост, защото съм страхлив шофьор, посочва фолкаджийката Просто изсипете какаото в топла вода и турската рецепта за сладки е готова Приготвят се много бързо
23-годишен заплаши с убийство баща си, арестуваха го Нападението е станало в Горна Оряховица  Нова мода в имотите и защо панелките поскъпват Годишният растеж на индекса на цените на жилищата (ИЦЖ) се ускори до 16.5%