Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Експерт: Инцидентът с дерайлиралия влак е можело да бъде предотвратен (ВИДЕО)

Влакът е тръгнал на зелен сигнал и докато се е движил, е паднала тази скала и затова машинистът не е могъл да реагира, обясни Веселин Киров
Ключови думи: Веселин Киров, катастрофа, дерайлирал влак, скала

Инцидентът с влака в Кресненското дефиле е можело да бъде предотвратен чрез няколко вида превантивни мерки. Това каза в „Тази сутрин” по бТВ Веселин Киров от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Вчера министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че инцидентът е класически случай на форсмажор с непреодолима сила.
Въпреки непреодолимите природни сили, има механизми, разработени точно с цел предотвратяване на подобни случаи, каза Киров.
Според него намаляването на разходите в държавната железница е довело до съкращаването на броя на кантонерите – служители, които са с ниски заплати, но ролята им е основна за функционирането на железниците. Именно кантонерите са тези, които оглеждат участъците от линията за потенциални рискове. Преди 30 години на места като Кресненското дефиле, откъдето минава жп линията, са поставяни и постройки с денонощно дежурещ кантонер.
От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт са внесли официално запитване за това какъв е броят на работещите кантонери към днешна дата.
„Нашата информация е, че количеството хора е толкова малко, че на един кантонер се пада на ден да измине десетки километри линия, което е физически невъзможно”, коментира експертът.
Другият механизъм за предотвратяване на инциденти е поставянето на сигнална система на всеки 1000 метра от линията. Релсовите вериги се разделят на по-малки части, което позволява навременното сигнализиране на влака, чийто спирачен път е по-дълъг. На мястото, където е станал инцидентът, сигналният участък е 9 километра.
„В случая мисля, че е станало следното – влакът е тръгнал на зелен сигнал и докато се е движил, е паднала тази скала. Това е станало и затова машинистът не е могъл да реагира”, анализира експертът.
От организацията на Киров се опасяват, че подобни инциденти ще зачестят след построяването на магистрала „Струма”, която ще минава точно по разпуканите скали над жп линията.

1
Коментара по темата
1.
гражданин
21.11.2018 16:03:23
Евлакът е бил в движение и тогава пред него се срути скалата Много е ясно и изчислено точното време и място да няма реакция .
  Добави Коментар
Продължава ли затоплянето на времето? Максималните температури в четвъртък ще бъдат между 7° и 12° Силно земетресение удари... Централната част на Филипините
Ще дърпа ушите на охраната си? Куриозна случка с Дуа Липа Скандалът с него продължава Коцето е обект на критики 
Сянката на коронавируса изплува в "Стани богат" Леко стряскащ въпрос предвид ситуацията в България ЛГБТ ще си веят знамената само в ЕС? Тръмп с нов ритник в задника на Европа Най-известната треньорка в Русия във възторг от 47-мия президент на САЩ заради решението му да бие шута на трансджендърите от спорта
Отиде на гости и веднага извади... Аръков е ексцентричен човек Махат тирето От ЦСКА с любопитно обръщение
Те не могат да пият Алкохол Земетресение в съседна страна Трус люшна румънци
Отиде си твърде млад Леджър остава легенда на киното Коментира визията на Мелания Тръмп Илиана Раева със суперлативи