Брюксел даде пари за бърз влак Пловдив-Бургас
Европейската комисия разреши 293 млн евро от европейския бюджет да бъдат похарчени за модернизирането на жп линията между Пловдив и Бургас. Ремонтирането на трасето ще позволи композициите да се движта със 130-160 км в час, което ще съкрати с 40 минути времето за пътуване.
Освен подмяна на релсите, проектът предвижда върху 293-километровия участък да се сложат нови системи за сигнализация и телекомуникации, а жп прелезите да се заменят от 29 надлеза, пешеходен надлез и подлез. Между Черноград и Айтос ще се сади лесопояс, който да защити линията от свлачища.
След модернизацията линията ще стане високоскоростта и ще позволи жп транспорта в България в този участък да стане конкурентен на автобусния, се казва в решението на Еврокомисията. Развитието на жп транспорта е приоритет за Брюксел, защото е по-чист от автомобилния и ще помогне за борбата с климатичните промени.
Еврокомисарят за регионалното развитие Корина Крецу заяви по повод решението за финансиране, че проектът ще позволи на българските граждани да пътуват по-бързо, по-безопасно и да "усетят и ползите от по-доброто качество на въздуха, тъй като проектът насърчава екологосъобразната мобилност в страната."
Проектът е брънка от жп коридора Ориент - Източно Средиземноморие, който предвижда свързване на германските пристанища на Северно море с портовете на континентална Гърция. Той минава по течението на река Елба и след това през Чехия, Австрия, Унгария, Румъния до пристанищата Солун и Пиреос. Българската връзка е отклонението, което дава на коридора излаз на Черно море. Еврокомисията финансира и проучване, което трябва да установи дали има нужда от жп връзка между Будапеща и Атина през София и Видин.
Европейските пари са 293,4 млн. евро или 85% от общата стойност на проекта, останалите трябва да се осигурят от България.
В момента се ремонтират участъка от Скутаре до Оризово, който струва 63,5 млн лв без ДДС и отсечката между Стралджа и Церковски - 3,8 млн лв без ДДС. Предстои да се сключат договори за ремонта на останалата част от трасето.
4
Коментара по темата
4.
Гост
16.11.2018 12:59:31
Ох колко крадене ще имааа.
3.
ALF
15.11.2018 20:03:35
Между Черноград и Айтос се получава снегонавяване, а не свлачища. Затова ще има залесителен пояс.
Тази линия Бс - Pb колко години се реновира ?
Тази линия Бс - Pb колко години се реновира ?
2.
Дернев
15.11.2018 20:00:07
"Развитието на жп транспорта е приоритет за Брюксел, " А защо в БГ чак сега започва да срава? Защо беше сринато БДЖ? Всички министри на транспорта до сега трябва да бъдат подведени под отговорност за това и да влязат в затвора повечето от тях, ако не кажат, чик интереси прокарвха и защитаваха за сметка на държавата.
1.
истината
15.11.2018 19:28:27
Брюксел даде пари на лихва на българския народ , който ще трябва да се връщат с лихвите в следващите години. Така трябва да се напише правилно. Иначе се остава впечатлението че все едно ни ги подаряват. Но това е нищо, после този влак в следващите 30-40 год ще се "разваля" постоянно за което отново ще плаща българския народ.