По-високият данък за старите коли остава! За бедните щял да е кутия цигари отгоре, за мощните - се вдигал драстично
Парламентарната комисия по бюджет и финанси отхвърли ветото на президента Румен Радев върху Закона за корпоративното подоходно облагане.
Президентът наложи вето тази седмица, като най-атакуваната промяна засяга повишаване на данъка за старите автомобили с цел постигане на по-голяма чистота на въздуха в градовете.
Днес в бюджетната комисия, която е водеща, протече дебат по ветото на президента.
В рамките на дебата се изказа депутатът от ДПС Йордан Цонев, който каза, че ще подкрепи ветото на президента, така, както групата му е направила и в зала, а именно – гласувала против промените в закона.
„Последните години компрометираме законодателния процес по отношение на данъчните закони. Това не е добра практика, защото има достатъчно време те да се внесат.„Ако не беше тази практика, сега може би нямаше да има вето върху 5 данъчни закона, а върху 2. В тази комисия съм от 1997 година, не е добре за нас самите нещата да се обръщат с главата надолу“, каза още Йордан Цонев.
Георги Търновалийски също обяви, че БСП е против повишаване на данъка на старите автомобили и каза, че групата ще гласува в подкрепа на наложеното от президента вето.
„С данъка върху старите автомобили няма да бъде постигнат екологичният ефект, който се очаква. Може дори да се окаже, че старите автомобили са по-екологични, защото всички са на газ”, каза той.
В края на дебата думата взе председателят на комисията Менда Стоянова от ГЕРБ, която каза, че повишаване на данъка на старите автомобили е промяна в правилната посока, която дава насока на общините да управляват своите приходи и разходи в посока чистота на въздуха.
Тя подчерта, че повишението на данъка било под една кутия цигари на месец за повечето стари коли и даде пример с по-мощните автомобили от категория ЕВРО 4 и нагоре, които с тази промяна щели да плащат по-висок данък.
„Обхваща се много голям контингент от мощни автомобили с тази промяна. Досега те плащаха минимален данък, сега ще плащат 400-500 лв.”, каза Стоянова.
„За“ повторното приемане на промените в закона гласуваха 12 депутати - от ГЕРБ и Обединени патриоти, 9 бяха „против“ - БСП и ДПС.
Според приетата промяна за автомобилите се въвежда коренно различен начин за определяне на данъчната основа. Досегашният имуществен компонент, който се базираше на база на мощността на автомобила и годината на неговото производство, се допълва с един екологичен компонент. В резултат на коефициента на екологичния компонент по-старите коли с евросертификати под 3, ще имат утежнение в данъка за сметка на по-новите, които имат сертификати 5 и 6.
Последните промени в закона бяха приети от депутатите на 7 ноември, а държавният глава ги върна за ново обсъждане на 13 ноември.
През Закона за корпоративното подоходно облагане парламентът измени и редица други данъчни закони, сред които и удължаването от 2 на 4 години на срока, в който общините трябва да се подготвят за реформата за таксата върху битовите отпадъци, както и въвеждане на по-високи данъчни ставки за имоти в курортите, особено по морето.
13
Коментара по темата
13.
ужасно правителство
16.11.2018 19:38:36
тия прекалиха ,тройно вдигат данъците на жилищата в Бургас
12.
до 9
16.11.2018 03:58:31
Споко, догодина и данъка на апартамента ще ти вдигнат
11.
дедо Ваньо
15.11.2018 21:56:27
Защо таксата замърсяване не се калкулира за изминати километри.На техническите прегледи се засичат изминатите километри е годината и се определя таксата.Който кара от време на време до лозето само ще плаща наравно с този изминал хиляди километри.Това е неправилно
10.
гражданин
15.11.2018 21:05:06
А така,евала ! Няма вече да има "товарни" Кайени и Х5-ци с данък 20лв ! Не че няма хиляди други,от по-евтини марки,на които собствениците заради един спестен фабрично колан плащат и те по 10лв вместо по 350 ! Край на тая простотия и неравноправие,всички да си плащат колкото трябва !
9.
Ангел
15.11.2018 20:33:11
Ая флагман тези реклами са много досадни. Ако ми направят данъка на колата повече от този на апартамента събирам си децата и чао. Понеже няма как данък на МПС да е повече от апартамент. Има неща в този живот които са нелогични и колкото и да се опитваш да ги осъзнаеш просто е невъзможно.
8.
Абе тази
15.11.2018 19:58:03
Непушачка , тя ли ще ми говори за 1-2 кутии цигари! Ами за Непушачите Какво ще каже тази издухана гробаджийка !
7.
Дядо Добри
15.11.2018 19:49:37
15-20годишен дизелов таралясник със 130 - 150 коня е масовото което се продава по автокъщите. А и карайки 30 годишна кола и работейки за 1000 лева не можеш да си позволиш друго. Данъка и е около 150 лева, а ще стане 200. Нито повишението е колкото кутия цигари, нито дохода позволява нова кола!
Айде сега да се сетят красавците, защо хората протестират! И не Румен Радев им е виновен, а кражбите, корупцията и безаконието, което за 10 години превърнаха в нормала обстановка!
Айде сега да се сетят красавците, защо хората протестират! И не Румен Радев им е виновен, а кражбите, корупцията и безаконието, което за 10 години превърнаха в нормала обстановка!
6.
Камилата
15.11.2018 18:02:14
До номер 5! Мишка, ти на хранилка при ГЕРБ ли си?
5.
До Иван
15.11.2018 17:21:23
Иване, аз познавам поне 20 човека, които реват че нямат персонал и са готови да плащат по 1000 лева заплати.Ако все пак взимаш 510 на твоята работа, хвани се почасово някъде за допълнителни доходи или учи и си намери по-високоплатена работа.Светът върви напред и никой няма да чака спрели в развитието си хора като теб.
4.
българин
15.11.2018 17:14:01
Това са абсолютни лъжи за 4-5 лв данък за мощни коли...чудят се как да подмамят хората....
А вие - флагманчета колко получихте за това заглавие ??!!! И не трийте КОМЕНТАРА !!!!
А вие - флагманчета колко получихте за това заглавие ??!!! И не трийте КОМЕНТАРА !!!!
3.
Иван
15.11.2018 17:09:00
Ей за това си отивайте 10 лв за това 20 за онова.Със 510 лв за кое по напред вие взимате 8000 лв без далаверките за бесило сте.
2.
Тая не е в час
15.11.2018 17:06:32
Мощните автомобили никога не са плащали по 4-5лв, независимо колко са стари
1.
Дафинирай
15.11.2018 17:05:09
Дефинирай "стара кола"