Шефът на АПИ: Магистралите са проверени от Европейската комисия, няма нередности (ВИДЕО)
Българските магистрали, за които депутати от БСП настояват независима експертиза за качеството на строителството, са проверявани от Европейската комисия и не са открити нередности. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Светослав Глосов.
„Преди няколко дни Дончо Атанасов каза, че проверки на магистрали са правени по искане на правителството на Орешарски. От Европейската комисия са ги направили по всичките магистрали. От независима лаборатория, посочена от Еврокомисията, е направен протокол. Няма констатирани неверности. Ще уведомим депутатите, поискали проверка, какъв е редът“, заяви инф. Глосов.
Той съобщи, че ръководството на АПИ е било информирано за искането на Община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето, което в крайна сметка отне 20 човешки живота при автобусната катастрофа от август тази година.
Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса.
По думите му документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно” не „нито сензация, нито откритие” на Елена Йончева от БСП и голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен.
Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. „След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов.
Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче датира от едва няколко дни преди трагичния инцидент. Глосов подчерта, че единственият начин да бъде „притиснат” изпълнител на пътен проект е в рамките на законово разписаните процедури.
Освен това той отново призова да се изчака следствието преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус има вина за трагедията.
Шефът на агенцията призна, че не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него, обаче, тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.
2
Коментара по темата
2.
Бърз въпрос
15.11.2018 08:43:02
След като всичко е Ок, защо сле Стара Загора в посока София скороста е ограничена на 90 км/ч? Че даже и тази скорост е висока. Колата тук, таме стъпва на четири гуми.
1.
Петър
14.11.2018 06:54:05
Вие, Управляващите явно се движите само по магистрали извън България! Няма друго обяснение за лъжите ви.