"Автомагистрали" без конкуренция за поддържането на магистрала "Тракия"
Договорите се сключват за пет години с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и включват аварийни ремонти, зимно почистване и всякакви дейности за поддържане на магистралите.
Кой се появи все пак
Държавното дружество "Автомагистрали" е единствен кандидат в позицията за магистрала "Тракия" в районите на София, Пазарджик Пловдив и Стара Загора, както и за Сливен, Ямбол и Бургас. Общата прогнозна стойност на двете позиции е над 60 млн. лв. без ДДС. Единствената функция на компанията е да изпълнява подобни поръчки на пътната агенция. Досега тя отговаряше за магистрала "Хемус" в частта й откъм София, за "Тракия" от София до Стара Загора и за първите 21 км от "Марица".
Като конкуренция на "Автомагистрали" в позицията за поддържането на "Хемус" край София и Ловеч се появява само "Инфра експерт". Тази фирма заедно с "Пътинженерингстрой – Т" участва и в изграждането на оградата по границата с Турция, както и беше част от консорциума, спечелил поръчката за пречиствателната станция за отпадни води в Добрич за над 26 млн. лв.
АБ е единственият кандидат за "Марица", като фирмата отговаряше за магистралата до Турция и досега. Там прогнозната стойност е 16.4 млн. лв. В бранша фирмата се сочеше за близка до депутата Делян Пеевски.
Единствената позиция, в която има по-сериозна конкуренция, е за участъка на "Хемус" при Варна и Шумен. Единият кандидат е консорциум "Хидрострой" на Велико Желев с "Инфра Експерт", "Инжстройинженеринг" и "Автомагистрали София". Последното дружество до 2015 г. е било собственост на "Инжстройинженеринг", след което преминава на името на Методи Аврамов.
Вторият участник по тази позиция е обединение между "Пътинженерингстрой - Т", "Пътперфект - Т" и "Пътинженеринг", като първите са партньор на "Автомагистрали Черно море" и "Инфраексперт" в строителството на "Хемус" между Белокопитово и Буховци. Участват заедно и "Пътища и мостове", "Команс 2000" и "Пътно строителство". Самостоятелно кандидатства и "Автомагистрали Черно море".
Договори без край
През последните години през търговете за поддръжка на пътищата под наслова "превантивен ремонт" се възлагаха дейности за стотици милиони левове, вместо да се обявяват отделни поръчки и да се създава конкурентна среда. В документацията на сегашния търг е посочено: "Сумата от всички плащания по договор за съответна обособена позиция за целия срок на изпълнението му може да надвишава определената в настоящата документация и в него максимална прогнозна стойност на изпълнението по договора." Това значи, че и тук има шанс да се случи подобно възлагане на допълнителни ремонти.
В становище от Агенцията по обществени поръчки, приложено към документацията, дори има препоръка все пак количеството и обемът на дейностите да се конкретизират, "за да могат заинтересованите лица да преценят дали изпълнението на договора е по възможностите им". Добави Коментар